Bunca cefâ bana günâh Bu garibe yanın penâh Cennetinden cevelangâh Vermez misin? Yâr-i pinhân!
Kelimeler: penâh: sığınılacak yer cevelangâh: gezinti yeri câh: yer, makam
(6)
Aşkla yanmak tek âlî câh Senden cûdâ cânımda râh Gezerim ben evvâh evvâh Görmez misin? Yâr-i pinhân!
Kelimeler: âlî câh:yüksek mevki ve şeref cûdâ: ayrılmak râh: Endişe kayğı, üzüntü evvâh evvâh: İnleyerek, çok ah eden (إِنَّ إِبْرَاهِيمَ لأوَّاهٌ حَلِيمٌ) [9.114] İbrahim’in, babası için af dilemesi, sadece ona verdiği bir söz yüzündendir. Onun Allah düşmanı olduğu kendisi için açıklık kazanınca, ondan uzaklaştı. su bir gerçek ki, İbrahim başkaları için gamlanıp ah eden ince yürekli yumusak bir insandi/tam bir evvahti.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YÂR-İ PİNHÂN (1) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YÂR-İ PİNHÂN (1) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bunca cefâ bana günâh Bu garibe yanın penâh Cennetinden cevelangâh Vermez misin? Yâr-i pinhân!....Bence şiirin kalbi olmuş bu kıt'a.Rızayı bari cennet'e benzetilerek bir parça yer tahsis eyle rızandan denerek.cennet-i-aslinin Allah rızası sevginin Hakiati ise ancak Allahı sevmektir vurgusu yapılmış olmalı.Gizli sevdam.Gizlenemez bir nara ile Rabbine yakarıştadır.Allah kabule şayan kılıp bizleride Rızasından hissedar eylesin. .....Paslı yüreklerimize raspa yapan şiir için teşekkürü az bilsekte verecen en büyük mükafatımız teşekkürle yetinmek malesef.Mevla başarınızın devamını nasip eylesin.
O'nu anan bu şiir gerçekten bir başka olmuş...Diğer veda şiirlerinde,günümüz kelimeleri ile divan dilini kaynaştırma gibi bir yolunuz vardı...Ama çok başka olmuş...Gerçekten rikkatli....
Senden cûdâ cânımda râh
Gezerim ben evvâh evvâh
Görmez misin? Yâr-i pinhân!
Kutlarım değerli şairim.İnanın gurur duydum bu güzel yürek sesiyle....Yüreğiniz ve kaleminiz gurbet ellerde değer bulsun şairim.