Yıkılsın gurbet eller, Uzak kaldı bizim iller. Açmıyor gonca güller, Vazgeçemem ben köyümden. **** Denizlerde yatım olsa, Şehirlerde katım olsa, Süleyman gibi ömrüm olsa; Vazgeçemem köyüm senden. **** Köyüm seni göremedim. Dostlarımı soramadım. Hiçbir şeyine doyamadım, Vazgeçemem köyüm senden.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KÖYÜM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KÖYÜM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Gurbet acısı zor ,sıla hasretti daha da zor çeken bilir memleket özlemin , bülbülü altın kafese koymuşlar ya ,yine de(Aha vatanım demiş) evet yürek dolu güzel bir şiirdi....Kutlarımı sizi Saygılarımla
Anacığım... Ben gittim bu sene köylere.. Her yere yol uzatmışlar..Her puğarun başında kırık rakı şişeleri...cips poşetleri..naylonlar.. Nerde o eski yaylalar..
Fakat yine de çoook güzel.. Ve senin dediğin gibi anacığım " Vazgeçmem ben köyümden".. İlçelere inince nefes alamıyorum sanki.. Köylerde yaylalarda...Valla gübre kokusunu içime çekiyorum..Aha da bu bizim kokuler diyorum.. Minci var ya biz de "hehacli" derler..şöyle yumuşar kokarkenarları...kurtlarını..o beyaz kutrları silkeleyip...atıyorum ağzıma. Geçen sene İstanbula getirdim biraz..evde..." Ayy bişi kokuyooo" dediler ..Ben de sevindim..Hepsi bana kaldı. Şimdi beyaz komar açmıştır.. Yapraklar sarı Tepeler başına geçirmiştir.. Beyaz soğuk tertemiz karı... Oy şimdi kestane toplar millet..hem toplar hem:
Yıkılsın gurbet eller, Uzak kaldı bizim iller. Açmıyor gonca güller, Vazgeçemem ben köyümden. **** Denizlerde yatım olsa, Şehirlerde katım olsa, Süleyman gibi ömrüm olsa; Vazgeçemem köyüm senden. **** Köyüm seni göremedim. Dostlarımı soramadım. Hiçbir şeyine doyamadım, Vazgeçemem köyüm senden.
Güzel ve anlamlı dizelerdi. Tebrik ediyorum. Saygı ve selamlarımla.
Köy özlemi yüreğimizi hep yakmıştır. Neyse ki ben arada bir gidebiliyorum. Fatma Hanım, benim KÖYÜM KÖYÜM şiirime bakarsanız yaşadığım köyümü görürsünüz. Lütfen bakınız. Ayrıca bu güzel şiirinizi zevkle okudum. Kutluyorum.
Saygılarımla