GELSİN DİYE
insanlar hep iyiyi güzeli görsünler
beni binbir parçaya bölsünler her parçamı her bir yere atsınlar aç kalan hayvanlar yesin diye ... boşa geçen zamanı durdursunlar kalpleri sevgiyle doldursunlar insanlara rahat bi nefes aldırsınlar kulları Allaha şükür desin diye insanlar öfkelerini yensin yutsunlar masumların ellerinden tutsunlar zalimleri hapislere atsınlar DÜNYA’ya BARIŞ’la HUZUR gelsin diye 16.10.2010 eskişehir kadir esen |
insanlar öfkelerini yensin yutsunlar
masumların ellerinden tutsunlar
zalimleri hapislere atsınlar
DÜNYA'ya BARIŞ'la HUZUR gelsin diye
Bütün çabamız bu "Yurtta Sulh Cihanda Sulh" herkes kendi yurdunda barışı korursa, dünyada barış olur, kardeşlik olur. Hapishaneler çözüm değil, oradan çıkanlar sabıklıyım diye bir türlü düzeltmiyorlar kendilerini, daha da düşman olup çıkıyorlar devlete, insanlığa zarar vermeye çalışıyorlar güçleri yettiğince.. İnsan doğru eğitilirse zaten ağır suçlar işlemez, yani rüşvet, sahte çek, vergi kaçırır, yani zekasını bencilce kendi mefaatlerine kullanır, ama nadir katil olur. Belki kendi idalleri uğruna terör yaratır, bunlar geneli kapsamaz, yani eğitim bütün kötülükleri ortadan kaldırır şuurlu beyinlerde, ruhsal dengesi bozuk kişiler de dünyanın en güzel kitaplarını okusalar en güzel okullarında eğitim alsalar da ruhaniyetleri değişmez, biraz da kişilik ve aileden gelen bir terbiye, görgüden, eğitimden yani o ailenin evladına verdiği kendi kültürü, ya da cehaletinden kaynaklanıyor. Aile çok önemli toplumda, ilk insanlık tohumları orda atılır, anne- baba eliyle, daha sonra da atılan tohumlar aldığı eğitimle yeşerir, eğer ki yaradılışında insani olgular da güçlüyse tohumları binlerce fidana dönüşür kök salar, dal budak salar, yayılır... Eğer ki yoksa öyle bir olgusu, o tohum yeşermeden çürür ve bedenini de çürütür onunla birlikte, işte hapishanler bu tür insanlarla doludur.. Bilinçli bir aile, bilinçli bir eğitim ancak insanı besler ve insanlığa sunar..
Benim düşüncelerim bu yönde, daha çok şey yazılabilir, lakin işin özü bu diyorum kendimce, aile ve eğitim. Toplum, ailenin ve eğitimin insana verdiği gücü yok edemez, eğer ki doğru güçle beslendiyse kişi.
Yüreğinize sağlık Kadir Bey, gönülden kutluyorum, sağlıcakla kalınız...
Selamlar saygılarımla
* * *