(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KALEM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KALEM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Zincir vurmuş yüreğimin sesine Vatan benim, bozguncunun işi ne? Diren, kalem şaşıp kalsın gücüne Takılma sen elâlemin peşine
YİNE MÜKEMMEL BİR SERİ YAPMIŞ DEĞERLİ DOST YÜREK ,ÖZGÜR OLSUN KALEMLER.DEVAMINA GİDİYOR TEBRİK EDİYORUM SES OLAN VE YAZAN HER İKİ DOST YÜREĞİ.SELAM SAYGIMLA..
dostuna sarılır gibi içini dışını paylaştığın sarıldığın Kalem için ne yazsak az gelir... resimle bütünleşen şiir her zamanki hak ettiği yerde saygılarımla kutluyorum....ak satırlara konu olması dileği ile kaleminiz daim olsun...saygılarımla...
COK GUZEL BIR SIIR VE ANLAMLI DUYAN VE ANLAYAN OLURSA VE USTUNE ALINAN BIRILERINE DERS OLURMU ACABA.MECLIST EKILER VE BIRILERI USTUNE ALINIR MI ACABA DOGRULUK DURUSTLUK DOGRU ISLERI DOGRU SEKILDE YAPMAK ICIN KALEMLER YAZAR SUSMAZ AMA MECLISTEKILERIN KALEMI VE PARMAGI CEPLERINDEN GECIYOR KALEMLERI YANLISLARI CIZIYOR PARMAKLARI KENDI MENFAATLERINE KALKIYOR.BIZLER CIRPINIR DURUKEN ONLAR MALI GOTURUYOR.BIZDE SEYIRLIK SEYREDIP KENDI KENDIMIZE YAZIP CIZIYORUZ.SIIRLER DOKULUYOR BU SIIRDEKI GIBI AMA BIRILERI USTUNE ALMIYOR.HARIKAYDI DOST EMEGINE YUREGINE SAGLIK.HERSEY GONLUNCE OLSUN.KALEMLERIMIZ HEP DOGRULARI YAZIYORDA YANLISLAR HAVADA ASILI KALIYOR.SESLENDIRME DE HARIKA NIMET HANIM HER ZAMANKI GIBI MUHTESEM SESINE GONLUNE YUREGINE SAGLIK.
Çerkez Kızı tarafından 10/15/2010 11:48:44 PM zamanında düzenlenmiştir.
cok güzel harika bir siirdi yüregine saglik yorum da güzeldi bu vatan bizim kimse kovamaz ayaklanirsa bu millet o vakit onlar korksun iste bizden saygilar.
Kalemim ben, sanat benim ucumda Zincirlendim, doğru yazmak suçundan Dalton gibi Amerikan açımda Siyah idim, beyaz aktı saçımdan...
Zincir vurmuş yüreğimin sesine Vatan benim, bozguncunun işi ne? Diren, kalem şaşıp kalsın gücüne Takılma sen elâlemin peşine
Yonttum kalem, yaz kelâmı yılmadan Doğruluktan, dürüstlükten kalmadan Son pişmanlık zili erken çalmadan Üsküdar’ı geçip bak sen, senin işine...
Bir köy bizim, on köy bizim ele ne? Köyler bizim kovmak kimin haddine? Al eline aynayı bak şu mahzun haline Bir kulak ver cedlerinin sesine...
Sevgili dost mana dolu harika şiirini yürekten kutladım yazan yüreğin var olsun Kalemin daima doğruları dile getiren en büyük hünerin olsun Seşlamlar sevgiler ve saygılar
* * * Yonttum kalem, yaz kelâmı yılmadan Doğruluktan, dürüstlükten kalmadan Son pişmanlık zili erken çalmadan Üsküdar’ı geçip bak sen, senin işine...
Bir köy bizim, on köy bizim ele ne? Köyler bizim kovmak kimin haddine? Al eline aynayı bak şu mahzun haline Bir kulak ver cedlerinin sesine...
Kalem meydana gelene kadar kaç ağaca mal oluyor, hiçte kolay değil... O emeği bencil duygularına alet edene ne demeli bilmem ki! Bir ağacın kalem olabilmesi için onca zaman gerekiyor, fidan büyüyor kök salıyor, dal budak veriyor, olgunlaşıyor... Bunlar seneler alıyor, ve kaleme dönüşüyor... Kuranda Nun Vel Kalem suresinde kaleme doğruları yaz diye emrediyor Yüce Yaradan, bütün bunlar göze alınırsa ve de yürek duyarlı olursa o kalemle neler yazılmaz ki insanların yararına.. Gönlünüze sağlık Mehmet Bey, yürekten kutlarım, harkaydı gönlünüzün kalemde yankı bulan sesi.. Kaleminiz zeval görmesin, yüreğiniz de dileklerimle.. Sağlıka, sevgiyle, huzur içinde kalınız kalem dostu..
Selamlar saygılarımla
* * *
Kalemsen yaz doğruyu, eğriye meyil etme Olduğun gibi görün, maske takıp da yitme Gönüller menzil ise, riyakâr özle gitme Dur da düşün bir kere, girme gereksiz söze
g.öz:))
* * *
dağ gülü tarafından 10/15/2010 7:38:16 PM zamanında düzenlenmiştir.
Elbette bu bizim en asil görevimiz, vakit buldukça değerli kalemleri okuyup feyz alarak fikrimizi beyan edeceğiz usulü dairesinde, edebiyatın edebiyle olmak koşuluyla, hiç kimseyi kırmadan, incitmeden, bir şaire yakışan en güzel cümleleri kuracağız, nasıl şiiri yazarken titizlik gösteriyorsak, eğer ki aksini yaparsak yazdığımız şiirin değerini de kişiliğimizi de bir çırpıda hiç ederiz. Şiirde inanç ve iman varsa inançlı olmalıyız ve icrada bulunmalıyız Hakk'ın emrettiği gibi, "Hakk" der yazar geçersek, benliğimize nakşeylemezsek neye yarar ki inancımız? Kelime canbazlığndan başka bir şey olamaz o düzülenler satırlara!,, Şiirde sevgi varsa yaradılanı Yaratan aşkıyla sevmeliyiz, eğer ki sadece satır aralarında kalıyorsa sevgi neye yarar ki bencil yüreklerde. Benim için şiir; özde öz, gönülde göz, edepte söz olmalı.. Aksine şiir diyemem, sadece düzmece, kelimelerle hazırlanan pazıl gibi görürüm, bir de abartılı yorumlar rahatsız ediyor, yani dostane yorum yazanlar belli oluyor ve yakışmıyor şair ruhuna, ee tabii ben şair deyince de kimse şair olmuyor elbette, şair lakabını ya da apoletini yine halkımız takar, o ünvan da kolay kolay ele geçmez iki satır karalamakla, sağlam kişilikle yola çıkmalı, doğru adreslere uğramalı.. aksi halde ne sayılır ne sevilir ne de şair olur.. Düşünüyorum da şair diye saygıyla andıklarımız hala şiirlerinden feyz aldığımız o değerler nur içinde yatsınlar, eserleri dünya durdukça hep var olacak... şiirlerini sıcak odalarında pcnin başında ellerinde çayı ya kahvesi ya da kadehleriyle yazmadılar, yaşadılar ve kaleme aldılar, dile getirdiler hayatı satır satır, ona buna sataşarak, onu bunu satırlarında aşağılayarak, laf vurarak, dostlarıyla gruplaşıp onu bunu ezmeye çalışarak değil... harbi yürekleriyle var oldular, edebiyata adam gibi, insan gibi, gönül işçisi olup hizmet verdiler, bencillikten uzak, gerçek kişiliklerini kelimlerin ardında saklayarak değil.. Daha çok eleştri yapılabilir bugün ki şairim diye geçinen kelime cambazlarıyla ilgili, acaba ne kadar ciddiye alınıyorlar çok merak ediyorum, benim şair diyebilmem için o kişiye bütün hayatıyla tanımış olmam lazım, yazdıklarınla ne kadar bire bir uyumlu olduğuna gözümle, gönlümle şahit olmam gerekir ki o zaman "şair" diyebileyim gönül rahatlığıyla. Çok görüyorum 3 yıldır bu camiadaydım, dürüstlükten bahsederler, yamuklukları çizmeyi aşar, görürsün akan çirkefini, din iman derler bakarsın kafirin teki, sadece insanları yanıltmayı vazife edinmiş şeytanın yolunda yürürler.. Gördüklerim ve şahit olduklarım bunlar.. Gönül ister ki özüyle, sözüyle saygıdeğer olsun kişiler, şiir yazıp yazmaması hiç önemli değil, biz pcyi açınca görüyoruz olanları, ya yaşamın içindekiler en önemlisi de onlar muattap olmak zorunda kaldıklarımız binlerce insan var insan kılığına bürünmüş şeytanlar çok yeryüzünde Allah onların şerrinden korusun cümlemizi dilerim.. Burada oluşan herhangi bir tersliği iki satırla telafi ederiz, cevabını veririz, hiç zor değil, gerekirse huzursuzluk verenden uzaklaşmak için o siteyi de terk eder başka sitelerde yazarız ama gerçek yaşam farklı, beni bir avuç topluluktan ziyade toplumun geneli ilgilendiriyor ve çok üzülüyorum insanlığın yavaş yavaş yok olduğuna.. her şey menfaate dayalı, bencillik üzerine kurulan dostluklar, riya, gıybet, yalan, iftira vs. vs.. bütün bunlar vicdanlar sızlamadan ve göz kırpmadan yapılıyor sadece öne çıkmak için, gülüyorum bu tarz insanlara.. unutuyorlar kullarının yüreğinde olanları sadece onun bildiğini her hareketlerinin yalnızca ona malum olduğunu, sözle insanları yanıltabilir, inandırabilirler ama Yaradan'ı asla..
Bu düşüncelerimi de yazmadan geçemedim, umarım sıkılmadan okudunuz Mehmet Bey, vakit ayırdığınız için çok teşekkür ederim, konu kalemse benim de aklım söyledi gönlüm onayladı ve kalemim de yazdı:)) Sevgiyle sağlıkla kalıız huzur içinde..
Zincir vurmuş yüreğimin sesine Vatan benim, bozguncunun işi ne? Diren, kalem şaşıp kalsın gücüne Takılma sen elâlemin peşine
vatan da bizim,kalemde bozguncuların işi ne.Yüreğine sağlık hocam.Şu kalemi biraz daha mı sivriltsek ne anlamıyor kalın kafalılar.. yüreğine sağlık benim hocam.Selam ve sevgindesiniz..
Mehmet bey, öncelikle hayirli aksamlar diliyorum. Dörtlük tarzinda 11 hece temeline dayali siiriniz icin öncelikle tebriklerimi sunarim. Fakat siirde dikkatime takilan bazi teknik detaylari da paylasmak sitedim.
- Siirin ilk iki dörtlügü 11 hece yapisina uyarken, 3. dörtlügün 4. dizesi 13 hece ve 4. dörtlügün 3. dizesi 14 hece olmus. - Siirin ilk dörtlügünde a-a-a-a kafiye örgüsünü (bunda da redif farkliliklari var) ama diger dörtlüklerde a-a-a-b kafiye örgüsü kullanilmis. - Ayrica; 2.dörtlükteki "sesine ve gücüne" kelimelerinin kökleri "ses ve güc" tür. Böyle olunca kökleri tutmadigi icin sadece rediflerde ses benzesmesi yakalanmis oluyor. - Ayrica; 4.dörtlükte de "haddine ve haline" kelimelerinin kökleri "hadd ve hal" dir. Böyle olunca da yine rediflerde ses banzesiyor. Velhasili kafiye ve uyak temelinde önce kelime köklerinin ses olarak uymasi gerektiginden, icerik olarak hos olmasina ragmen ses olarak uyak degil rediflerde benzesme yakalanmis oluyor.
Bunlari da paylasmak istedim...
Sevgi ve muhabbetlerimle....
Yonttum kalem, yaz kelâmı yılmadan Doğruluktan, dürüstlükten kalmadan Son pişmanlık zili erken çalmadan Üsküdar’ı geçip bak sen, senin işine...
Bir köy bizim, on köy bizim ele ne? Köyler bizim kovmak kimin haddine? Al eline aynayı bak şu mahzun haline Bir kulak ver cedlerinin sesine...
ÜSTADIM; BİZİ KİMSE YURDUMUZUDAN ATAMAZ. AMA NE YAZIK KI ZAMANIMIZDA YAŞANAN BAZI OLAYLAR BİZİ BU UMUTSUZLULUĞA SÜRÜKLÜYOR. İÇİMİZİ FERAH TUTALIM. BİZİ KİMSE SÖKEMEZ. SONSUZ SAYGI VE SELAMLARIMLA...
O kalem ki....neler yazdı sayfanızda beyinlerimize.... Bazen bir sevda,bazen bayrak ve vatan sevgisi....bazen de uzandı yurdun her güzel köşesine... Kutlarım o güçlü,o duygulu kalemi tutan ellerinizi...Kutlarım o kaleme yön veren bileğinizi...Kutlarım yazdıran yüreğinizi... Sevgili Hemşehrim...Tebriklerle
Ziyaretinize iade-i ziyaret maksadıyla geldiğim sayfanızda insanoğlunun icat ettiği en güçlü silah olan kalemi bulmak beni çok mutlu etti. Bu kadar çok yorum almış böylesine güzel bir eseri hiçbir yorumcunun favori seçmemesine şaşırdım doğrusu.Ben derhal listeme ekliyorum şahsen Bir vesile ile tanışmış olduk.şiir dostluğundan aldığım cesaretle size "Kalem Deyip Geçme" başlıklı şiirimi okumanızı tavsiye ediyorum.Zira her ikimizde kalemdeki gücün farkına varmış görünüyoruz. Tekrar ziyaretinize gelmek üzere şimdilik size hoşçakalın diyorum.Selam ve saygılarımla
Teşekkürler dost, elbet okurum, kalem şiiri bir seri, bir süre devam edecek, elimde çok güzel resimler var, yarın kaleme darbe şiiri var sırada, selamlarım şair yüreğinize, sevgimle..
Yonttum kalem, yaz kelâmı yılmadan Doğruluktan, dürüstlükten kalmadan Son pişmanlık zili erken çalmadan Üsküdar’ı geçip bak sen, senin işine...
Bir köy bizim, on köy bizim ele ne? Köyler bizim kovmak kimin haddine? Al eline aynayı bak şu mahzun haline Bir kulak ver cedlerinin sesine... DERİNLER ÇEKEN BU GÜZEL ŞİİRİNİ GÖNÜLDEN KUTLARIM DOST SEVGİLERİMLE...
Yonttum kalem, yaz kelâmı yılmadan Doğruluktan, dürüstlükten kalmadan Son pişmanlık zili erken çalmadan Üsküdar’ı geçip bak sen, senin işine... ********************* Hep kalem yazacak değeil ya, biraz da kaleme yazmalı... Harika!...
Muhteşemsin üstad ne kadar güzel ne kadar doğru dizler kalemim ben kalem suçum doğru kelam ,duoğruları yazmak suç oldu vesselam yüreğine sağlık yüreğine sağlık ustam
Yonttum kalem, yaz kelâmı yılmadan Doğruluktan, dürüstlükten kalmadan Son pişmanlık zili erken çalmadan Üsküdar’ı geçip bak sen, senin işine...
Bir köy bizim, on köy bizim ele ne? Köyler bizim kovmak kimin haddine? Al eline aynayı bak şu mahzun haline Bir kulak ver cedlerinin sesine... FON RESMİ ÇOK ANLAMLIYDI..GÜZEL BİR PAYLAŞIMDI ŞİİR..YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN
Kalemim ben, sanat benim ucumda Zincirlendim, doğru yazmak suçundan Dalton gibi Amerikan açımda Siyah idim, beyaz aktı saçımdan...
Günümüz gerçeklerine güzel bir bakış. Ne yazık ki yakında düşünceyi de zincirleyecekler ki... zincilerlediler de aslında. Millet düşünmekten de korkar oldu. Selam ve saygılar.
Siz evrenin ilahi amacının gerçekleşmesini sağlamak için buradasınız, SİZ işte bu kadar önemlisiniz ! " diyor Eckhart Tolle
Kalemi uzun aradan sonra ele almak zor geliyor. Kalem elime yakışmıyor sanki. Lakin feryadım kalemime nişan almış bir avcı gibi. Zamanı nasıl erittiğimi düşünüyorum da zaman mı beni eritti yoksa ben mi zamanı bilemiyorum. Hayattaki düğüm ve virajları aşmak zor geliyor insana. Boğazına yapışan düğümleri yutkunabilmek… virajlardan dönerken yuvarlanmamak… Lakin yutkundum,ve düşmedim.Neden mi? Çünkü ;
En büyük dostum KALEMİM yanımda idi ve ben her derdimi onunla paylaşmaktan keyif alıyordum...
kalemine yüreğine sağlık gönüldaşım selam ve dua ile
Bir köy bizim, on köy bizim ele ne?
Köyler bizim kovmak kimin haddine?
Al eline aynayı bak şu mahzun haline
Bir kulak ver cedlerinin sesine...
başla meyim var gardaş ha!
teşellürler isyanına