(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SAHTEKAR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SAHTEKAR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Binbir yüzlü olmak bilmem nasıl his, Sen tüm benliğinle habissin, habis, Bürümüş gözünü şeytanca bir sis, Yalancı, sahtekâr, düzenbaz, hain!
Harika bir içerik ve güzel bir şiir...Gerçekleri yansıtan türden..şimdilerde böylelerine oldukça rastlıyoruz hocam.. tebrik ederim sizi ve Dursun bey i... saygılarımla...
Artık hiç kimseler tutamaz seni, Devlet kasasından doldur keseni, Hani çok sevmiştin, unuttun beni, Yalancı, sahtekâr, düzenbaz, hain!
Bir yerde savcısın, bir yerde hakim, Bir yerde avukat, bir yerde hekim, Bana söylesene senin dayın kim? Yalancı, sahtekâr, düzenbaz, hain! ---------- TAŞLAR İSABET ETMİŞTİR UMARIM YÜREĞİNİZ VAR OLSUN.
CANIM HOCAM NE KADAR İÇTEN DUYGULU YAZMIŞSIN,TUTULMUYOR ÇOĞU ZAMAN VERİLEN VAADLER , HÜSRAN YARASI İLE YANIYOR YÜREKLER,VE HER GEÇEN GÜN ÖMÜRDEN GİDİYOR İŞTE SAHTEKERLIKLARLA DOLMUŞ BU YALAN DÜNYA İŞTE ÜSTADIM :( ÇOK ÇOK GÜZEL HÜZÜN DOLU DİZELER CANDAN TEBRİK EDİYORUM CAN HOCAMIN O GÜZEL YÜREĞİNE KALEMİNE SAĞLIK,BAŞARILARININ DEVAMI DİLEKLERİMLE SELAM SEVGİLERİMİ GÜLLER BIRAKTIM NADİDE SAYFANIZA..
Ümit’im, sakın ha eyvallah deme! Lainin elinden bir lokma yeme! Her zaman doğru ol! eğri söyleme! Seni de bitirir düzenbaz, hain. HARİKA BİR İÇERİK VE ANLATIM. KUTLARIM DÜŞÜNDÜREN BU GÜZEL DİZELERİNİZİ. FACEBOOK TA YORUM YAPMAYA ÇALIŞTIM AMA OLMADI NEDENSE.
hainleri kalemle cezalandıran çok gerçekçi ve anlamlı bir şiirdi. dilerim o hainler kendilerine birer pay çıkarıp doğruyu görürler, gönül gözleri açılır. değerli eserinizi kutluyorum...
kutlarım değerli yüreğinizi ümitin eyvallah demediğini yıllardır okuduğumuz yazılarından anlamış bulunuyoruz ve buna da çok sevinerek teşekkürlerimizi bildiririz umarım insanlar sizleri örnek alırlar yalana ,talana düzene ayak uydurmazlar ellerinize sağlık güzel şiir olmuş başarılar sevgiler
Pir Sultan’ın yaşadığı dönemde, Sivas’ta bir Kara Kadı, bir de Sarı Kadı varmış. Pir Sultan da iki köpeğinin adlarına bu kadıların adlarıyla anarmış. Bunu duyan Pir Sultan’ın düşmanları hemen koşup durumu Kara Kadı ile Sarı Kadı’ya şikayet etmişler. Kadılar hemen Pir Sultan’ı çağırtıp mahkemeye başlamışlar. Pir Sultan kendini savunurken köpeklerine kadıların adını koyduğunu fakat köpeklerinin bile bu iki kadıdan daha namuslu olduğunu, haram lokmaya el sürmeyeceklerini anlatmış. Bunun üzerine Pir Sultan’ın Banaz’da bulunan köpekleri getirilmiş,gizlice bir kaba haram,bir kaba da helal olan yemekler konulmuş ve köpeklerin önüne getirilmiş. Köpekler helal olan yemeği yemelerine rağmen kadılar haram lokmayı yemişler. Bunu bütün halk ve orada bulunan bir çok hoca görmüş. Kadıların haram lokma yedikleri böylece ortaya çıkmış ve o günden sonra Anadolu da “İyi köpek kötü kadıdan efdaldır” sözü bir atasözü olarak kullanılmıştır. Pir Sultan Abdal bu olay üzerine şöyle bir şiir yazmıştır.
Koca başlı koca kadı Sende hiç din iman var mı Haramı helali yedi Sende hiç din iman var mı
Fetva verir yalan yulan Domuz gibi dağı dolan Sırtına vururum palan Senin gibi hayvan var mı
İman eder amel etmez Hakkın buyruğuna gitmez Kadılar yaş yere yatmaz Hiç böyle kör şeytan var mı
Pir Sultan’ım zatlarımız Gerçektir şöhretlerimiz Haram yemez itlerimiz Bu sözümde ziyan var mı
Pir Sultan Abdal da bir çok Anadolu aydını gibi insanları doğruluğa ulaştırmayı telkin eden bir çok eser vermiştir. Bu eserlerin bizlere verdiği en önemli mesaj, toplumun çıkarlarını her zaman kişisel çıkarların önünde tutmamız gerektiğidir. Ülküsü için darağacına çekilen Pir Sultan Abdal bizlere bunun en güzel örneğini hem de bedelini korkusuzca ödeyerek vermiştir.
Şiirinizi okuyunca bu öykü geldi aklıma... Herkesi tenzih ederek saygılar sunuyorum...
Ümit’im, sakın ha eyvallah deme! Lainin elinden bir lokma yeme! Her zaman doğru ol! eğri söyleme! Seni de bitirir düzenbaz, hain. anlam dolu bir siir olmus elinize kaleminze saglik saiir dost.
Ümit’im, sakın ha eyvallah deme! Lainin elinden bir lokma yeme! Her zaman doğru ol! eğri söyleme! Seni de bitirir düzenbaz, hain.
vallahi harikaaaaa! candan tebrik ediyorum yarası olan gocunsun gariii :) ses olan beyefendinin de nefesine sağlık başarlarınızn bitimsiz olması dileklerimle selam saygılar...
gelmeyenvuslat tarafından 10/12/2010 3:13:33 AM zamanında düzenlenmiştir.
Harika dizeler,hayatın ta içinden..Seslendirme muhteşem.. Ülke gündemini yakından ilgilendiren olumsuz insan tipi.. Hızla çoğalmakta üstelik başarılı sanılmakta.. Yürekten kutluyorum hocam..Saygılarımla..
DEĞERLİ DOSTUM ÜLKEMİZİN HATTA DÜNYANIN DİĞER BİR YÜZÜNÜ ANLATMIŞSIN İÇİMİZDE BÖYLE YALANCI RİYAKAR YALAKA UKALA İNSANLAR ÇOKTUR YILLARDIR ONLARDAN ÇOK ÇEKİYORUZ OZANIN GÖREVİ TOPLUMSAL SORUNLARI DA ORTAYA KOYMAKTIR YÜREĞİN SAĞLAM KALEMİN DAİM OLSUN ÇOK GÜZEL VE AKICI DİZELER
En nefret ettiğim insan tipinden bahsetmişsiniz...Malesef Türkiye nin kanını kene gibi sülük gibi emdiler ... Güzel bir konuya değinmişsiniz şiir ise biçimsel olarak diyecek söz yok zaten...Tebrikler.
Ümit’im, sakın ha eyvallah deme! Lainin elinden bir lokma yeme! Her zaman doğru ol! eğri söyleme! Seni de bitirir düzenbaz, hain.........DOĞRU GÖNÜLLER NERDE HERŞEY DÜZENBAZ OLDUN GÜZEL YÜREĞİN VAR OLSUN DOST HARİKASIN SEVGİLERİM DAİM SENİNLE...
Artık hiç kimseler tutamaz seni, Devlet kasasından doldur keseni, Hani çok sevmiştin, unuttun beni, Yalancı, sahtekâr, düzenbaz, hain! ********************************************* Devam eden han-ı yağmaya GÜZEL BİR TEPKİ ZEKİ-CE BAŞARINIZ DAİMİ OLSUN İNŞ. SELAM VE MUHABBETLE
* * * Ne kdar güzel bir kınama bu böyle, gönlünüze sağlık Ümit Bey, canı yanınca insan neler neler yazmıyor ki! Dursun Bey'in yorumuda çok güzeldi, şiirdeki manayı çok güzel yakalamış, yürekten kutluyorum sizileri, emeğinize sağlık.. Sağlıkla, sevgiyle, huzur içinde kalınız...
Bir yerde savcısın, bir yerde hakim, Bir yerde avukat, bir yerde hekim, Bana söylesene senin dayın kim? Yalancı, sahtekâr, düzenbaz, hain!
Senin kaç yüzün var, sayamıyorum, Doğru bir sınıfa koyamıyorum, Senin için bir şey diyemiyorum, Yalancı, sahtekâr, düzenbaz, hain! ÜSTADIM MERHABALAR ; AZİZ NESİNİN ZÜBÜĞÜNÜ GÖRDÜM BAŞARININ TESCİLLENDİĞİ DİZELERDE.. GÜZEL VEDE ÇOK ANLAMLI BİR ŞİİRLE KARŞILAŞTIM KUTLUYORUM YÜREĞİ VEDE EMEĞİ
Ümit’im, sakın ha eyvallah deme! Lainin elinden bir lokma yeme! Her zaman doğru ol! eğri söyleme! Seni de bitirir düzenbaz, hain. HERZAMANKİ TADINDA HARİKA DİZELERDİ... KALEMİNİ YÜREKTEN KUTLARIM USTAM... SEVGİ SAYGI VE SELAMLARIMLA...RUMUZ4300
Binbir yüzlü olmak bilmem nasıl his, Sen tüm benliğinle habissin, habis, Bürümüş gözünü şeytanca bir sis, Yalancı, sahtekâr, düzenbaz, hain!
Günümüzde o kadar çok ki böyle insanlar...ne desek az gelir tabi ...Rabbim öyle olmaktan ve öyleleriyle bir arada olmaktan uzak etsin bizi.. Harika bir şiir olmuş Zeki bey ve Dursun bey inyorumu da ayrı bi hava katmış şiire..tebrik ederim ikinizi de ..
Ümit’im, sakın ha eyvallah deme! Lainin elinden bir lokma yeme! Her zaman doğru ol! eğri söyleme! Seni de bitirir düzenbaz, hain Nefis şiirnizi kutladım selam ile dost şair.
O kadar çokturlar ki o sahtekarlar insan hayatını cehenneme çevirirler... Yaptıkları binalar yıkılır, yollar çöker gemileri batar terazileri eksik tartar
kutlarım usta güzel şiir Ümit’im, sakın ha eyvallah deme! Lainin elinden bir lokma yeme! Her zaman doğru ol! eğri söyleme! Seni de bitirir düzenbaz, hain. demekten başka yapacak bir şeyimiz kalmıyor saygılar
Ümit’im, sakın ha eyvallah deme! Lainin elinden bir lokma yeme! Her zaman doğru ol! eğri söyleme! Seni de bitirir düzenbaz, hain.
Süpersin üstadım harika bir konuyu işlemişsiniz kutlarım yüreğinizi. Çok güzel anlatmışsınız dayısı olanların gemisi suya gerek yok karada bile yürüyor . Vay arkası olmayanlara doğruluk dürüstlük bile yetmiyor.Selam ve saygılar...
Günümüz insan tipine, yönetim anlayışına, toplumsal, siyasal, kültürel, ekonomik ve sosyal kirliliğe net ve anlaşılır göndermelerle açıklık getirmiş, 6+5=11 hece vezini ile yazılmış ve Halk Edebiyatımızda "Taşlama" dediğimiz güzel bir yergi şiiri. Dizelerin her biri ayrı vurgularla yüklenmiş gidiyor...Hele ki fon müziği...Her şey çok güzel sarmalanmış...Alıntı yapamadım, ayıramadım anlam dolu bu muhteşem mısraları bir birinden. Yorumlayan sesin tonu, telaffuzu da örtüşmüş dizelerle. Ses içimizden biri; yorgun, yılgın, derin, bitkin, farkındalıkla dolu , alnında boncuk boncuk biriken teriyle emekçi profili çizdi usumda; yapmacıksız, doğal ve içtenlikli yürek sesiyle... Değerli şair Ümit Zeki Bey' i ve mütevazı, yürekli yorumcu Sayın, Dursun Demiray' ı içtenlikle kutluyor, başarı dileklerimle saygılar diyorum.
RefikaDogan/YeniEdebiAkım tarafından 10/11/2010 12:54:08 AM zamanında düzenlenmiştir.
RefikaDogan/YeniEdebiAkım tarafından 10/11/2010 12:56:04 AM zamanında düzenlenmiştir.
Devlet kesesinden yiyen hainlerin akibetini görmek nasip olur inşallah bizlere, yoksa gözümüz açık gideceğiz hocam. Güzel bir gönderme...yürekten kutluyorum selam ve hürmetler
Artık hiç kimseler tutamaz seni, Devlet kasasından doldur keseni, Hani çok sevmiştin, unuttun beni, Yalancı, sahtekâr, düzenbaz, hain!
Bir yerde savcısın, bir yerde hakim, Bir yerde avukat, bir yerde hekim, Bana söylesene senin dayın kim? Yalancı, sahtekâr, düzenbaz, hain! çok güzeldi kutluyorum.
Ümit’im, sakın ha eyvallah deme! Lainin elinden bir lokma yeme! Her zaman doğru ol! eğri söyleme! Seni de bitirir düzenbaz, hain.
Sevgilidost gönderme yaptığın hain bunu anlamalı duymalı vallahi kahrındanmı ölür yoksa sanada savcılıkmı yapar bilemem Bu güzel şiirini yürekten kutladım Yazan yüreğin var olsun Selamlar saygılar
gazi öğretmen cemal ünlü tarafından 10/11/2010 12:20:16 AM zamanında düzenlenmiştir.
Günde 5 vakit namaz Bir o kadarda niyaz Çocuk hediyeli şovlu Cumaları hiç kaçırmaz
Din İman Kuran Türban Edebiyatı yapar
Kombassandan Yimpaştan Kayıp trilyından Deniz fenerinden iç eder Yine doymaz Çünkü Yobaz oğlu yobaz hain ___________________Ali Cemal AĞIRMAN MUHTEŞEM içten sahici mesaj verici Yüreğinizde anlaşılan dost yakmışınız Güneşi Kutladım asil yüreğinizi ve sizi * * * * * * *
Güzel bir gönderme olmuş şiiriniz.Şöyle bir düşünürsek muhatapları aslında bir değil bir çok her nağmenin... Anlam ve anlatımı ustaca kaleme alınmış şiirinizi gönülden kutluyorum.En kalbi selam ve saygılarımla...
Bir yerde savcısın, bir yerde hakim,
Bir yerde avukat, bir yerde hekim,
Bana söylesene senin dayın kim?
Yalancı, sahtekâr, düzenbaz, hain!
Senin kaç yüzün var, sayamıyorum,
Doğru bir sınıfa koyamıyorum,
Senin için bir şey diyemiyorum,
Yalancı, sahtekâr, düzenbaz, hain!
Binbir yüzlü olmak bilmem nasıl his,
Sen tüm benliğinle habissin, habis,
Bürümüş gözünü şeytanca bir sis,
Yalancı, sahtekâr, düzenbaz, hain!