Yettin be gözyaşlarım, Yettin! Neden sormazsın bana da Akarsın boylu boyunca… Dağlar gibiydin ardımda Babam n’olur tut ellerimden Beni de götür anneme Sırdaşım, can yoldaşıma...
Dayanamıyorum yokluklara! Kuzucuğum nerdesin, Nerelerdesin Çetin’im… Hani sen çetin cevizdin; Hadi gel börekler yaptım sana, Halam mı dersin gene ağız dolusu… Duyun sarsılan göğsümün titreyişini…
Siniye dökülen bir pirinci bile Nimettir, diye atmayan Sıdıka anneannem, N’apıyorsun nicedir? Avludan selvi boyuyla Asilliğinin gölgesinde Mağrur mağrur giden Mirat dedem, Var ellerini öp benim için de Ata’mın… Adını verdiğim Kemal’im de geldi yanına, de… Artık o koca bahçenin kuyusu masum, Hiçbir çocuk oynayamıyor oralarda, Yıkılıp viran olmayı da yaşayamadı ata evi… Ne büyük acıydı Bir anayla babaya Üç oğulu da göndermek Allah’a Kendilerinden önce. Nasıl da tükenene dek ömrü İçinde ukte kalmıştı doktorluk Dedemin büyük oğlu Osman dayımın Ve dağların araya girdiği Gurbetlikle doyamadığımız Oğuz dayım... Biliyorsunuz değil mi unutulmadığınızı…
Şu bakır tasın içinden Bize ayırdığın helvamızın Tadı yok artık hiç Zeliha babannem…yok! Ne o tat kaldı Ne Sümerbank’ın has adamı İsmail dedem Ne de ördüğü paspaslara bastığımız Güldaniye ana…
Zaman denen gergef İnce ince sardı sizi, Alıp götürdü bu diyarlardan… Hafızamın derinlerinden Yüreğimin baş köşesine oturdular… Oturdular da Dört atanın hakkı bir, deyip Ağırladılar İncebey babamızı… Bir fincan kahvenin kırk yıl hatırı var ya, Bilmiyorum ki Hiç kahve içtin mi elimden Canlara can Raziye anam…
Hadi gel, Seninle dereden tepeden konuşalım, Konuşalım da anlat bana can Ufuk’um, Oralarda tuttun mu Türkan’la Umman’ın ellerini… Bak onlar da bırakmaz Tutar elini kuzenlerinin -Hiç büyümeden öyle- Ağlama anam, der de oynarlar kendilerince…
Ne olur gülsün yüzün, Ne oluf affet Cemal’im; Kanların kurudu mu, Kurumadı ananın gözyaşları hiç Bilirsin ya sen de… Ne kadar yücedir yürekleriniz, Ne kadar uzak Ve ne kadar yakınsınız varlığımıza…
Sakın bırakma elini Cengizhan’ım Oğuz amcanla Ahmet amcanın elini… Varın gidin Hüseyin dedenin yanına Ve orada olsun barıştırın karısıyla…
Sildim şimdilik gözyaşımı Unutmayacağız ki hiç sizi, Hadi tutuşalım el ele Ve tüketelim birlikte yalnızlığı.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GİZEMLİ TÜKENİŞ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GİZEMLİ TÜKENİŞ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.