Adı garipti… Kendi de garip!.. anne ve babanın ilk çocuğuydu hastalıklar ve sefaletlerle geçti çocukluğu yaşadı, yaşadığı sürece her türlü yokluğu… öylesine kanıksadı ki acılara… kimsesizlikten yıkıldı ki öylesine bitti acılarla… acılarla başlayan yolculuğu…
Adı mahzundu… kendi de mahzun!.. ailenin tek umuduydu ne sevgisi, ne umudu, ne nefreti uymadı hiçbir ölçüye yok oldu… bir türlü yok edemedi yoksulluğu ağladı…gözyaşını içine dökerek çığlığını kimse duymadı hiç bitmedi yorgunluğu…
Adı mâsumdu… Kendi de mâsum! Her günahın fâili denildi Her suça edildi hamal verdi herkese hakkını herkesçe hakkı yenildi kalkan oldu canıyla, teniyle haklılara en acımasızca vuruldu düştü, hak için, doğruldu harcandı ömrü boyunca değmeyecekler uğruna yine de bâzı şeylere göz yumdu gitse de yapılanlar çok zoruna ayaklarının tabanı, yüreğinin her yeri delindi yardım bekledi, destek umdu vefâsızlığı, ihaneti duyunca öldü, binlerce kez, dirildi îdam sehpaları onun için kuruldu.
Adı hasretti… kendi de hasret!.. sıladan ayrılmadı ama meskeniydi hep gurbet! Ya canı gitti bir yerlere ya da ayrılığı canında buldu hep acı duydu ayrılıklardan tedavisiz kavuşamama nöbetlerine tutuldu kavuşmak isteyince zincirlere vuruldu ömrünce çekti bu kahrı bu çileyi her ân yaşadı unutuldu izbelerde inanın ki mutlu yaşamadı ne arandı, ne soruldu…
Adı garipti..kendi de garip! adı mahzundu…kendi de mahzun! adı mâsumdu…kendi de mâsum!.. adı hasretti…kendi de hasret!... gülmedi hiç, ağladı gülerken de sahip olduğu tek servetti dert.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ADI GARİPTİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ADI GARİPTİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.