şehrimin gözlerine inen puslu yalnızlığın gam_ı feryadında sus perdesinin hüznü var işte o uçurumun en kuytusunda büyütüyorum korkularımın lâl yakarışlarını
oysa durgun sulardan geçerken arzularımın haylaz sancısı bir şiir kadar huzurdu kıyılarımın derinliği bilmediler!
yüreğimi dikenli teller sararken ruhum! baharın ellerinde kanıyor acı bir sonun silsilesine yeniliyorum kıyamet köprüsünde demleniyor son çığlığım
vefasız bir rüzgarın getirdiği iç çekişlerde susturuyorum hayatı ıssızlığın kıdemli duruşunu giyiniyor ruhumun çıplak silüeti
sen sükût_u firarim! hadi kirpiklerine al beni gözlerinden yüreğine damlayacağım
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Sükût_u Firarim şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Sükût_u Firarim şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Herkes bu şiirden bir ya da bir kaç tema çıkarır, kendi ruh hallerinden bir gün düşer akıllarına... Ben mi ? Ben bir ömür yaşadım bu mısralarda... Kutlarım son derece etkileyici, bir o kadar da yaşanası duygular.
yüreğimi dikenli teller sararken ruhum! baharın ellerinde kanıyor acı bir sonun silsilesine yeniliyorum kıyamet köprüsünde demleniyor son çığlığım ------------------ çok güzel hakkeden bir şiirdi duygu yüklü ellerine sevgi dolu yüreğine sağlık sevgili Mehtap
... ... zaman ; ... nefes alabiliyorsan ... hiç-bir zaman geç değildir ... yaşadığını hissediyorsan !...
... hayat ; nefes almak yemek içmek ... değmez bu hayata böyle yaşamak demek ... yaşamak ; meşk-ile aşk'ın suyunu içmekse eğer ... "yaşamak budur" demekmiş meğer !...
kulağımda çığlık çığlığa haykıran keman nağmelerine nasılda yakıştı ama offff dedim offf finalde düş be güzelim düş çok geç olmadan vakit o yürekte tomurcuklansın güllerin .................... bayıldımmmm yaa mehtapp harikasınn....
oysa durgun sulardan geçerken arzularımın haylaz sancısı bir şiir kadar huzurdu kıyılarımın derinliği bilmediler!
yüreğimi dikenli teller sararken ruhum! baharın ellerinde kanıyor acı bir sonun silsilesine yeniliyorum kıyamet köprüsünde demleniyor son çığlığım harikaydı.ne büyük bir huşu içinde okudum.
" oysa durgun sulardan geçerken arzularımın haylaz sancısı bir şiir kadar huzurdu kıyılarımın derinliği bilmediler! " Şiiirin huzur veren derinliği aynı zamanda engindirde, sizi okumak keyifliydi, saygılarımla...
En güzel ve en samimi duygu ve düşüncelerle Mübarek Ramazan Bayramınızı kutluyor, sizlere, yakınlarınıza, sizi sevenlere, sizin sevdiklerinize iki cihan mutluluğu diliyorum.
Bayramın ailenize, çevrenize, ülkemize ve Tüm İslam Âlemine huzur, barış getirmesini diliyorum...
sen sükût_u firarim! hadi kirpiklerine al beni gözlerinden yüreğine damlayacağım ... Harika bir anlatım. Mavi olmasa kırmızıyıda hak ederdi şiir. Tebrikler.
HANİ BAZEN DENİR YA SÖZ GÜMÜŞSE SUKUT ALTINDIR DİYE.ZATEN SUKUT FİRARDA SÖZLER ESİR ALMIŞ GÜNÜLLERİ ŞİİRDE.BEN DE SUKUT EYLEDİM BELKİ SUKUTUM ANLATIR HER ŞEYİ.ŞİİR LAL EYLEDİ .GÜNÜN SEÇKİSİNE LAYIK ŞİİRİ YAZAN KALEME HİSSEDEN YÜREĞE EN DERİN TEBRİKLERİM EN DERİN SAYGILARIMLA.BÜLENT ARI/DİYAR-I GURBETTE BİR SİVASLI
Oh emeğine binlerce teşekkür sevgili MEHTAP Nasıl hoştu, nasıl final yokuş aşağı yuvarladı beni resmen çok çok beğendim sade, abartısız, son derece güzeldi
"sen sükût-u firarim hadi kirpiklerine al beni gözlerinden yüreğine damlayacağım ve" Şiir deyince akla ilk gelen kişi ve daha neler yazmıştır diye meraklandığım deli yürekli kız. Balkanlardan selamlar Mustafa Ermiş(kul ermiş)
Ve'si az gelmis siire.. Geceye bilenen aynalarin, yürege gidirilen hüznü kadar acikti sözleri siirde. El yanmadan dil yanigi eskilerde bugu tutmus tüm özlenen/ler.
Duyguların imgelerle bağlantısı şiiri kısmen de olsa yoruyor.Bir de ardıl olarak kullanılan tamlamaların benzer izlenimler bırakması ya da çağrışımlara yol açması okuyucunun heyecanını ilk iki dizeden sonra deşifre ediyor.Fakat okuyucuya kazandırılmak istenen duygunun başarılı bir şekilde kazandırıldığını ve ana düşüncenin şiirin içine iyi serpiştirilmiş olduğunu düşünüyor,ilhamınızın bol olmasını diliyorum.
juliet tarafından 9/3/2010 6:56:27 PM zamanında düzenlenmiştir.
HARIKA BIR SIIR VE ZATEN CIFT SECKIYLE HAK ETMIS HER SEKILDE GUZELLIKLERIYLE SIIR SIIRLIGINI GOSTERIYOR TEBRIKLER YUREGINIZE EMEGINIZE SAGLIK.MUHTESEMDI.SEVGILER HERSEY GONLUNUZCE OLSUN.GELINCIKLLER HER DAIM GUZELLIKLERI VE CANLILIGIYLA SIZINLE OLSUN KARA BULUTLAR OLMASIN YUREGINIZDE HUZUNLER YASANMASIN SEVGINDEN YANA.GUNESIN SICAKLIGINDA YASANSIN SEVGILER ASKLAR GUZELLIKLERIYLE.GELINCIKLERIM SEVGIYLE ESLIK ETSIN SIZE HER DAIN.TAM PUAN.
kurdelayı hakedecek büyüklükte bir şiir değil. sıradan ezber sözler buluş yok yenilik yok ağır dil..şair sorsam günlük hayatta kuda kullanırmısın bu sözcükleri? sanmam sırıtıyor çünkü szcükler elini ayağını koyamamış bir yere
Bazen de onsuzluğu bile sevebilmek mi gerek acaba dost Kendini dinlemek gibi bir olgu madem ki var yaşamda. Bunu da denemeliyiz zaman zaman. Hoş dizelerini yine beğeniyle paylaştım dost
Şiiri okuyunca bana sürrealist şairlerin eserlerini hatırlattı. Aşırı derecede imge ve imajların gölgesinde kalmış duyguların anlatımı… Hüzün, yine hüzün, yine hüzün… Ama bana göre sembolizmin etkisi olsa da hayallerin sanki gerçekmiş gibi işlenmesi beni bu şekilde düşünmeye itti. Elbette fikir bazında demiyorum bunu. Kişinin eseri benzeyebilir ancak kendisi o düşünceleri taşımaz…
Şiir de imgeler çok kullanıldığından dolayı anlamayı boğuyor demiştik. Her ne kadar hüznü anlatsa da sarih değil. Bu yönü ile de sembolizmi hatırlatıyor. Çünkü herkes kendine göre bir şey anla şiirden… Şiir de bu derece alegorik ifadelerin bulunmasına, mantığın çevrim dışı kalarak işlerliğinin kaybolmasına kendi adıma pek sıcak bakmıyorum…
Ama son dönem serbest şiiri yazan kişiler 2. yenilikçi denilen şâirlerinde etkisi ile bu tür bir yönelişe geçtiler. Şiirler artık sadece havalarda uçuşan sembollerden ibaret oldu. Tabii bu da dilin belağatini ve sarahatini götürdü…
Bu yazı eleştiri sayılabileceği gibi bu tür eserlerde kendi görüşümün kısaca bir söylemi de olabilir. Bütün bu söylenenlerin hedefi bu şiir değildir elbet…
Şiirin isminde de bir imla yanlışı var. Bu tür Farsça ve Arapça tamlamalarda izafet terkibi harfi “i” olarak kullanılır. “u, ü” harfleri Farsça “ve, veya “anlamlarına geldiği için, “Firarım ve sükût” anlamına gelir. Tabii şaire bunu kast etmiş olabilir. Yoksa anlam “Firarımın sükûtu” olacaksa “i” harfi kullanılmalı...
Selâm ve saygı ile…
Seyit Kılıç tarafından 9/3/2010 1:29:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
vefasız bir rüzgarın getirdiği iç çekişlerde susturuyorum hayatı ıssızlığın kıdemli duruşunu giyiniyor ruhumun çıplak silüeti
sen sükût_u firarim! hadi kirpiklerine al beni gözlerinden yüreğine damlayacağım
ve…
Şiirsel güzelliğin zrvesinde ifadelerle bezeli harika dizeler... Güne yakışan çok çok güzel bir şiir... Yürekten kutluyorum günün şiirini ve değerli şairini, Saygılarımla...
vefasız bir rüzgarın getirdiği iç çekişlerde susturuyorum hayatı ıssızlığın kıdemli duruşunu giyiniyor ruhumun çıplak silüeti
sen sükût_u firarim! hadi kirpiklerine al beni gözlerinden yüreğine damlayacağım
ve…
Mehtap ALTAN 31.08.2010
ve geride şiir sonrası başlayacak asıl sükutlar ki bu güzel şiirin etkisi ve bizlerde bıraktığı güzel düşüncelerin ufkundan bakacağız gök mavisi bulutlara ve özgürce el sallayacağız umutların bizleri tek noktaya çektiği sonsuzluklara...teşekkürler,mavi kurdeleyi hakeden bir şiir okudum usta ve güçlü kaleminizden efendim, saygımla,selamlar...
bazen karabulutlar kaplar şehrimin semasını bazen deli poyrazlar serimin aklarında harika bir şiir Sayın ALTAN seçkiyi son derece hakeden bir çalışma tebriklerim kalben saygımla.
merhaba ustam harika bir şiirdi geceye düşmüş gelin gibi beyazlar içinde yerine de çok güzel yakışan umarım kirletilmez hep beyaz kalır kıyamet günü de olsa son çığlığından vazgeçme vazgeçme aşktan aşkla yeniden yaratılacak insan aşkla kalın
duyguların yürekte açtığı ince sesler gibiydi şiir kulağıma kadar geldi derinden ve narin şiir içtim kana kana bugün sevgili dostum Mehtap her zaman söylüyorum tekrar edeceğim,şiirin o engin duraklarındasın,güne çok yakışmış,sevgilerimle.....
esas çığlık değil midir sessizliğimiz. Keşke o çığlığımızı duyurabilmiş olsaydık ya da anlaşılabişlseydik dilimiz konuşmadan bakışlarımızın cığlığında, Keşke kipriklerin ucundaki her çiğ tanesi sevginin ve umudun habercisi olsaydı da, düşen her damla yüreğe değil yanaklarda kalsaydı alev alev.
Biliyorum bir gün sözcükler anlamsız gelecek gözlerimize baktığında sevdiklerimiz. Özelsiniz ve yine bu özel şairden böylesi bir hüzün okumak acıtsa da yüreğimi dizelerin güzelliği mutlu etti beni.
Kutluyorum kaleminizi ve sevgilerimi gönderiyorum yüreğimden yüreğinize
MERHABALAR; Kaleminizden her zaman ki gibi yine nefis ve mükemmel bir şiir okudum... Yüreğinize ve emeğinize sağlık... Selam ve dua senle olsun... SAYGILARIMLA.
şehrimin gözlerine inen puslu yalnızlığın gam_ı feryadında sus perdesinin hüznü var işte o uçurumun en kuytusunda büyütüyorum korkularımın lâl yakarışlarını
EMEĞİME DİLİEN YUREĞİNE SAĞLIK CAN KURBAN ŞAİİR DOST HAK EYVALHA GÜZEL DOYARLI YUREĞİNE SAĞLIK
binyıllar öncesinden yankılanarak evreni dolaşan yalın bir çığlık ki hangi yöresine gittiysem evrenin, duydum keskin bir kılıç gibi savrularak dolaşan bu sesi... ancak, bütün evreni dalgalandıran bir kükreme kadar güçlü bir nara olacaktır bu çığlığı karşılayan. ne suskun meteorlar ne mısır taneleri gibi patlayan yıldızlar ne evrenin karanlığına kendini saklayan sükut-u firari...
kutsal ritüellerle örülü ainlerle işlenmiş, düş sırlı ışığın kınında taşıdığın emri açacaksın ve okuyacaksın evreni dalgalandıran o kükremenin tercümesini;
*** beni ara, beni bul, bana gel ***
bulduysan damlayabilirsin o sesin göğsüne...
kınından çıkmış keskin ve yalın bir çığlıktı duyduğum sevgili dostum...
KUTLARIM...
damlayacağın yeri bulman umuduyla, sevgiyle, saygıyla, dostlukla...
bazen öyledir içimizde birikenler büyür nedensiz hüzünlerimiz çoğalır duyulsun istediğimiz sesimiz bir türlü duyulmaz sessizliğimizi korkaklık sayanlar habire üstümüze gelir oysa kırmak çok kolay bir yoldur bunu seçmeden daima bir şans daha veririrz karşıdakilere anlamazlar ama olsun bizler dünyanın sevgi ile kurtulacağına inanırız ergeç suskunluklarımız firari isyanlarımız haklı çıkacak ve yine sevgi kazanacaktır... bu şiire ben biraz da böyle baktım...çok güzel geldi sabah sabah günlük hayata.. sevgiler saygılar
şehrimin gözlerine inen puslu yalnızlığın gam_ı feryadında sus perdesinin hüznü var işte o uçurumun en kuytusunda büyütüyorum korkularımın lâl yakarışlarını
Beğenerek ve saygı duyarak okuduğum bu şiirinize Erzurum'dan saygılar bırakıyorum sayfanıza.
Tebrik ediyor başarınızın daim olması dileklerimle birlikte sayfanıza geldim. Kaleminiz her daim kudretli, İlhamınız eksilmesin diyorum. Her şey sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olsun
Bu içten dizeleri Yazan yüreğin Kalemi daim olsun..Mutluluk yüreginizden tebessüm yüzünüzden asla eksik olmasın... Sezai Binici/umut_adam/Erzurum.. Saygılarımla
/gelinciği gecenin sonunda güneş ile buluşturacaksan dokun ruhuna yoksa bırak! kendi ateşinde karlar döksün yaşama/ ......... İşte şiirin ana fikri bu cümleydi. "Güneşe ulaşmak ya da Güneş de buluşmak" şairlerin dünyası o kadar büyüktür ki evrenin sonsuzluğunda en can alıcı noktayı seçerler orası ise Güneştir. Sevdaların kavrulduğu yer. Yani sevgili Mehtap Altan'ın seçtiği yer. Güneşe ulaşmak. Bu cümleyi beyninde yoğuranlar bir gün Güneşe ulaşırlar. Hayır bu gelişi güzel bir laf değil. Olgunluğa eren beyin kendine olağan üstü sevda arar. ve o sevdnın mekanını. İşte o mekan Güneştir. Sevgili Altan yine başardın valla:)
Tebrikler bizden Saygımla
Muharrem Nalçacı tarafından 9/2/2010 12:56:59 AM zamanında düzenlenmiştir.
işte o uçurumun en kuytusunda büyütüyorum korkularımın lal yakarışlarını
oysa durgun sulardan geçerken arzularımın haylaz sancısı bir şiir kadar huzurdu kıyılarımın derinliği bilmediler! çocuk ruhum susturuldu......kutlarım,sevgili dostum
ve orda kor olup yakacağım, sen beni yakıp yok etmeden, ben senin yüreğini dağlayacağım, al istersen yanına, dindir gönlümdeki acıyı, ya da bırak beni bir başıma, kıvransın senin vicdanın da, acılar içinde yaşamın boyunca, ahh ben ne ettim de son soluğunda, ama cevabını asla bulama, şimdi arayıp sormadığın gibi, o zaman da karış öyle derbeder sonsuzluklara, ama benden bekleme artık, ne bir dua ne de beddua, bitti bende senden yana, söylenecek ne varsa,
uyar mı bilmem Mehtap Hanım, bu satırlar satırlarına, benden kucak dolusu selam olsun bu güzel şiiri yazan arkadaşıma, sevgilerimle..