(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MIZMIZ İLE ARSIZ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MIZMIZ İLE ARSIZ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Pelin, hece şiirinde imgeler genelde kelimeler toplamı üzerinden dörtlükte gerçekleştirilir. Özellikle dörtlük sonunda ki mısranın ağzımızda tat bırakması gerekir. Belki de hece şiirini en güçlü kılan şey vurgudur. Tabi ki hece şiirini biçimsel olarak tutturmak mümkün, parmak hesabı yapan herkesin yapabileceği bişey. Her dörtlükte farklı kafiye biçimlerinin denenmesi şiri yine güçlü kılan unsurlardan.
Her sabah bir başka nazla gelirdin Bu merdivenleri çıkarken tek tek Dünyaya müsavi hızla dönerdin Her akşam batardın gülümseyerek.
Bu bana ait bir dörtlük ve bence başarılı da bir dörtlük. Dörtlükler okuyucuya bir güç vermeli ve ağızda bir tata bırakmalı.
İlk olması nedeniyle elbette güzel. Sen beceririsin...
Teşekkür ederim hocam anlamlı yorumunuz için... Sadece denemek istedim hece ölçüsünü, bu da 2. denemem zaten...
Aslında bahsettiğiniz noktalarda haklısınız, biçimsel yönünü tamamlamaya çalışırken içerik biraz basitleşiyor, içeriği güçlendirmeye çalıştığım zaman ise biçimsel yön bozuluyor :)
Anladım ki hece ölçüsü ile şiir yazmak gerçekten zaman ve sabır istiyor...
BİRİ MIZ MIZ
BİRDE VALLAHA ARSIZ
ARSIZ İLE MIZ MIZ..ADAMDA NE SURAT BIRAKIR NEDE HIZ..
SAYGILARIMLA