TULUMBALARYer,Manisa Akhisar dı. Altmış ikili yıllardı. Beş metreden su çıkardı. Her evde tulumba vardı. Her akşam rüzgâr eserdi. Tarlada çarklar dönerdi. Tulumbalar su çekerdi. Büyük havuza dökerdi. Sonunda havuz dolardı. Çiftçi bağ bahçe sulardı. Domat mis gibi kokardı. Her şey hormonsuz,doğaldı. Yaşlı , genç tütün ekerdi. Toprağa emek dikerdi. Biraz da bostan ekerdi. Yazdıklarım eskidendi. Tulumba sesi , işmar dı. Oğlan bahçeye çıkardı. Anlaşma şekli doğaldı. Sanki telefon mu vardı? Tulumbalar , tulumbalar. Emme basma tulumbalar. Şakır ,şukur tulumbalar. Canlandı tüm hatıralar... |
Evimizin önündeki yolun karşı tarafında tulumba vardı. Yanıbaşında da Dut ağacı ve altında çimenlik.
Sabahın erkeninde, komşu evlerin genç kızları su almak için burada sıraya girerlerdi.
Çoğu vakit, birbiri ile kızışıp kavga ederlerdi. Bâzı günler, su doldurma sırası kavgalarının sesi ile uyanırdık...
Bakır su güğümleri havada uçuşurdu! Çoğu komşu evde su yoktu.
İyi ve asîl komşumuz Nâhiye Müdürünün evnde, Sucu Hediye isimli hizmetçisi vardı. Evin su ihtiyacını, O, bu tulumbadan taşırdı.
Övünmek gibi olmasın, evimizde belediye suyu akardı. <1960 Yılı.
Bugün'se, o insanların çoğu, Rahmetlik oldu... aradan tam elli yıl geçti.
Şimdi o tulumbaların, su kuyularının, eski çeşmelerin, su köpülerinin ve hayrına yaptırılmış çeşmelerin tam fotoğraflı kitabını hazırlamakla yirmi gündür meşgûlüm(18.7.2010)...
Selâm ederim Usta... Sebep oldun; bunları yazdırdın. Sağolasın- Vârolasın.
Kadir Yeter.
11 AĞUSTOS 2010 Çarşamba(Ramazan'ın bu ilk gününde) Trabzon'dan yazdım.
w.edebiyatdefteri.com/siir/373177/tulumbalar.html
Mehmet Aktaş
TULUMBALAR
Not: 24.7.2010 günü, Sülüklü'de idim... gözlerim ve gönlüm bir mezar aradı...dua ile.
kadiryeter tarafından 8/11/2010 3:20:29 PM zamanında düzenlenmiştir.