BU İNSANLAR
Dünyayı ne hale koydu
Bu insanlar bu insanlar Hiç ettiler yaşamayı Bu insanlar bu insanlar Her şey insan için dedik Bindiğimiz dalı kestik Canlı cansız hiç demedik Yok ettiler bu insanlar İnsandır canlının hassı Bilmedi haklı haksızı Söyleyenler oldu bazı Katlettiler bu insanlar Hani nerde ne sultanlar Taht için kardeş vurdular Ölmediler Pir Sultanlar Bilemedi bu insanlar Erenler der dostuna can Can olmazsa olmaz canan Vücut şehridir kuran Göremedi bu insanlar Güngör nedir ırk ile kan Her insanda vardır bir can Hepsinin de adı insan Demedi ki bu insanlar İsmail Güngör |
İki tercih hakkı vardı İnsanoğlunun; iyi veya kötü olmak.Kötüler ne hale getirdi dünyayı,iyiler birbirlerinin kuyularını kazdılar ,birlik olup kötülerin karşısında duramadılar.
Savaşlar çıkarıldı,dünya barut,kan ve göz yaşlarını tattı.Nice kalpler boş yere ağlatıldı.
Her nimet insanların emrindeydi elbet.Ormanlar yandı,ağaçlar kesildi peki yerine kaçı dikilebildi.
Bilimin yoluna giremedik,yaban kalpleri ehilleştiremedik.Çıkarlarımız ve kibirlerimiz uğruna akla karayı ayırt etmedik.
Diller doğruyu söylemeli,kalemler doğruyu yazmalı zira dünya malı dünyada kalmadı mı!Yaşarken değerleri bilinmeyenler,zindanlarda çürüyenler,katledilenler eserleriyle yaşamadılar mı,yaşamıyorlar mı,yaşamayacaklar mı!Ya zulmedenler!Onlara da kalmadı bu dünya,aldıkları ahların hesabını verecekler ilahi mizanda.
Şapkayı öne koyup düşünme zamanıdır şimdi.Dili,dini,ırkı,ve her türlü farklılığı ne olursa olsun sevgi ve saygıya dayalı bir dünya düzeni kurmalı,çıkarlara göre değil.Bakın o zaman dünyada nasıl barış olacak,bakın o zaman dünyada yaşamak nasıl güzel olacak.
Şiirinizi gönülden kutluyor,selamlarımı sunuyorum…