İrfan Denizinden Bir Damla. 11 İ L İ M ve Salih Amel Hak. .
Hadislerden seçmeler.
Çalış kazan dünyada, Cennetin nimetini, Yatarak mı kazandın, Dünyanın servetini?
Ahiret dünya misal, Tarlana ne ekersen, Hiç şüphen olmasın ki, Orada biçeceksin.
Allah hep ikaz eder, Kanma sakın nefsine, Ne malın, ne gücün var, Güvenme hiç kendine,
Bak gelenler gidiyor, İki kapılı bir han, Dalma sakın gaflete, Gel de uykudan uyan.
Durma çalış, hem dünya, Hem de ahret için. Her şeyi çift yaratmış, Bunu düşünmen için.
Peygamberim diyor ki, Dünyada yapmayanlar, ibadet-ü taati, Ahiret te görmezler, Onlar asla cenneti.
(LA ECRE LİMEN LA HASENETE LEHU)
Dünyada hayru hasenatı olmayanın, Ahrette ecru mensubatı olmaz.. (Dünyada iman ve ibadeti, ahlak ve adaleti olmayanın ahrette rahmetten hissesi olmaz.)
Âlemlerin Rabbi Allah (cc.)"VE EN LEYSE LİL İNSAİ İLLA MA SE-A" 53/39 Muhakkak insana çalıştığından başka bir şey yoktur. Derken, dünya ve ahreti kazanmanın gayret, fedakârlık ve çalışma ile elde edilebileceğini İnsanın dikkatine sunmuştur.
Başta bu ayeti kerime olmak üzere çalışmanın insanlığın onuru olduğuna dikkat çeken ayeti kerimeler olduğu gibi birçok hadisi şerif’te göstermek mümkündür.
İşte başka dinlerin mensuplarının veya dinsizlerin çalışmama, tembellik etme gibi mazeretleri olsa da! İlk emri O K U olan, dünya ve ahiret adına çalışmaya başarmaya ve kazanmaya davet eden ve çalışmayı insani ve İslami bir sorumluluk olarak emreden İslam dinin mensupları olan Müslümanların tembellik gibi bir lüksü asla olamaz.
Allah; üzerimize serpilmiş ölü toprağından, ruhlarımızı girdabına çeken tembellik ve tenpervelik bataklığından kurtarıp, Müslümanları ÇAĞDAŞLIKTAN DA ÖTE tarihimizde olduğu gibi ÇAĞA BAŞ OLMA şuur ve basiretine kavuştursun.
Fezayı başkaları işgal edeceğine, biz keşfedelim, biz fethedelim. Oradan insanlığın başına ateş yağdırılmasına, fitne ateşinin körüklenerek cadı kazanının kaynatılmasına engel olup insanlığın dünya ve aihret saadetine hizmet edilecek istasyonlar tesis edelim. Atomu biz parçalayarak Allah’ın orada gizlemiş olduğu yüksek enerjiyi İnsanlığın hizmetine sunalım ki! İnançsızların doymayan hırsları, sönmek bilmeyen kinlerine alet edilerek Bomba olup İnsanlığın başına yağmasın.
Şunu bilelim ki Müslüman’ın dünyalık ilmi de onu cennete götürecek olan ahiret sermeyesi olacaktır.
YETERKİ Allah’a kul insanlık adına da ADİL VE AHLAKLI OLUNSUN.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İrfan Denizinden Bir Damla. 11 İ L İ M ve Salih Amel Hak. . şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İrfan Denizinden Bir Damla. 11 İ L İ M ve Salih Amel Hak. . şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.