DÜŞ YAKAMDANBu benim çilem mi günahkar beden Kılıfa bürünmüş zihnimi delen Akıldan kopmuş bu nemrutluk eden Bak geçiyor zaman düş yakamdan ağa. Gönül günahkar karnım dolu bavul Kokmuş bedenim ruhum aciz avun Mizan kurmuşsun gizli ayan savun Heybem delinmiş kurduğun tuzağa. Gözün görmez mi kudreti an yelden Anla sen Rahman ve Rahim ezelden Bizler için bu alemler özelden Kanbur yükünle varılmaz durağa. Yönel secdeye gönülden dök yaşı Bak gör o zaman meyve veren başı Dökülür bir bir eteğinden taşı Uzak yakındır ebedi ocağa. Ruhunu kurtar eşek arısından Doğru mütevazı tuba dalından Dolsun gönlüne nur sebil aşından Halidun sarıl sımsıcak kucağa. |
Ben bu yorumu yazmadan önce baktım, 11 yorum yapılmış. Hiç kimse şiirle ilgili olumsuz eleştiride bulunmamış.
Şiirle ilgili olarak hata ve noksandan söz etmek bazı kişiler tarafından saygısızlık hatta hakaret olarak kabul ediliyor. Sanatta hiç öyle şey olur mu ? İnsanın kişiliği başka, sanatı başkadır. Ben size en üst düzeyde saygılıyımdır fakat şiirinizi sanatınızı eleştiririm.
Sanırım bazı kişiler şiir işini kişisel egolarını tatmin aracı olarak görüyorlar.Şiir eğer bir yerde yayınlanmışsa artık topkumsal sorumluluk gerektirir.
Böyle kişiler gitsinler balık tutsunlar, isterlerse okey oynasınlar.
Bakınız şiir yazmasınlar demiyorum. Şiir yayınlayınca eleştiri kurumuna da saygı göstersinler.
Yok efendim bana özelden mesaj yaz, hatalarımı açığa verme.
Bu tutumun sanatla, dürüstlükle, sanat öğrenme işiyle alakası olabilir mi ? Hayret ediyorum.
.............
Kibirli ve ukala birisi olduğumu sakın düşünmeyin lütfen.
Kibirden ve riyadan Allah'a sığınırım.
Resmi bir kurumda çalışıyorum ve emeğinize saygımdam bu satırları yazıyorum.
.......
Değerli kardeşim bu şiire gelince.
Şiirlerinize göz attım, bir çoğunu okudum. Beyit tarzı şiirleriniz var.
Bu şiiri koşma tarzında yazmışsınız. Elinize, yüreğinize sağlık.
........
1- "Bak geçiyor zaman düş yakamdan ağa." Bu satır 12 hece olmuş.
2- Diğer satırların pek çoğunda DURAK hatası yapılmış.
Halbuki Türk Şiirinde en çok kullanılan tarzlardan birisi olan koşma, ya 6+5 ya da 4+4+3 kuralına göre yazılır.
3-Şiirde estetik yönden de sıkıntı var bence. Akıcı ve coşkulu değil.
4-Dörtlüklerde yer alan satırlar arasında daha tutarlı ve güçlü anlam bağları olmalı.
5-Şiirde ayakların sonda olması, şiirin vurgusunu düşürüyor. Ayrıca Durağa-Ocağa gibi ayaklar teknik olarak hatalı olmamakla birlikte çok zayıf kalıyor.
6-Gönül günahkar karnım dolu bavul
Kokmuş bedenim ruhum aciz avun
Mizan kurmuşsun gizli ayan savun
......... Burada kafiye yok. bavul-avun-savun......bavul işi bozmuş.
Tekrar görüşmek dileğiyle Samsun'dan selamlar sevgiler.
Ayağına taş, gözüne yaş değmesin.
Ramazanın mübarek olsun.
Allah yüreğine yürek katsın.