Dili bağlım, tuzağında çırpınışım En hakîr hallerinden yılgın Ne kadar daha taşırım Çengelliyle vuslat musallaya asılmışken… Ne kadar daha aşarım Senliğinde kaybolmuş beni Uzağın nabzımda Yakının ufkumda nâr iken…
Ve nefes almak Azâdelikse mihnetlerinden
Yâdigârını saklamaya ömür biçemez mühlet… Ey! Yâr yarını bugünden aklamaya metânet et
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
RİND-İ ŞEYDÂ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
RİND-İ ŞEYDÂ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Üstad Yahya kemal'in Rinlerin akşamı şiir geldi aklıma okuyunca şiiri.
Ve üstada nazire güzel dizeler buldum sayfada. Ki nardan çıkış ve dönüş gibiydi dizeler. Aşka cehennemi çiğnetmek güzel bir imge olarak akzındı hafızalarımıza. Tebrikler.
sayın üstadım şükran hanım çok çok güzel ve anlatımlıydı sizi takdir ediyorum yolunuzda açık olsun yazan kalemin daim yüreğinde var olsun saygılarımla.zeki tunç.diyorumki tam puan.
icte kalan ve yasan(a)mayan igne ucu kadar ukde bile yeter insani yakmaya...
"Nar’ı nûra çeviren Omuzdakiler şahittir Yardım et! "
..Ekilen bicilir misali, yaptiklarinin seni götürecegi yer bu der gibi.... /cok derindi anlatim/
"Ömür candan ziyâde Eller bağırda böyle Dört kollunun yoluna âmâde Can yanığı çırılçıplak Peymansa dilde harman…"
Bu aralar en hassas oldugum hususlarin dize dize önümde, sizin kaleminizle bana sunulmasi sevgili yakamoz sasirtmadi beni, sasirtmadi derken, Mart ayi yani Nisan'a gebe sogugun ayazi yagmurlar ile yumusayacaksa böyle bir Sair yüregin kalemi beni anlatir her misrada..
çok güzel bir çalışma ...birkaç kere okudum şiirin akışı parçalı olmuş gibi hissettim son kısımlar daha farklı olabilirdi diye düşündüm doğrusu...şair istediğini uygulamakta serbest elbet....umarım incitmedim değerli şair dost sevgili Şükran ... sevgim saygım her daim tebriklerimle..
teşekkürler zerafetinize değerli dost şair sevgili Şükran...
mükemmeli aramaktan kaynaklanan durum bunlar ...:) böyle durumlarda şiir sıcaklığını yitirir doğal akışından çıkar bütünlük bozulur dizeler kasılmaya başlar...
Merhabalar Sayın Hocam ve aynı zamanda değerli dostum.
Asla aklınıza öyle bir şey gelmesin her dem eleştiriye açığım. Eleştiri olmadan edebiyat olmaz asla olamaz. Değerli yorumunuzu değerlendiricem.Teşekkürler ederim.
Hani bazen içimizdeki yangını nasıl anlatacağımız konusunda kelimelerimiz yetmez, bulacağımız hiçbir soz buna kafi gelmez. Boyle düşününce ve bu şiirinizi okuduktan sonra ne güzel anlatmış dedim kalem...
''Dili bağlım, tuzağında çırpınışım En hakîr hallerinden yılgın Ne kadar daha taşırım Çengelliyle vuslat musallaya asılmışken…''
Alıntı yaptığım kısım çok etkiliydi ve etkiledi.
''Özlem kanar damar damar kuytularda Rind-i şeydâ makamında yankıdır her bir an Her bir an cehennemi çiğnetir zorla aşka''
Sadece final ile ilgili bir fikrimi belirtmek isterim kalemin hoşgorüsünü bildiğim için, son iki dizede geçen her bir an akıcılığı bozmuş gibi. Ama baştan sona çok güzeldi çok beğendim.
Öncelikle sayfama hoşgeldiniz sayın şiir dostu. Açık yüreklilikle itiraf etmek gerekirse şahsen ben de aynı düşünceden tam sıyrılmış değil iken böylesi bir eleştiri gerçekten cana değdi. Çok teşekkür ederim. Yeniden değerlendirmeye almakta kesinlikle karar kılmama vesile oldunuz. Sağolun, varolun. Selam ve saygılarımla.
işte şiir insanın kolunu kanadını kıran ve nefes almak azadelik olur minnetlerle aşk denmiş adına aslında cehennemin dünyadaki versiyonu kemendini boynuna takıp kuytulara sürükler ve artırır insansız alanlara özlemini .................... yine harikaydın canım benim kutluyorum çok ....................
dünya sevdasını ukba ile harmanlayıp aşkın onurılmaz yaralarının acısının dindirilmesini yaratıcıdan dilemek ve kendi yangınında yanıp sönmek istemek çok hoştu şiir her zamanki keyif vericiliğinde şiirler okumaya devam ediyoruz sizden sn şükran...............................................çok güzeldişiir...................................saygımla tebrikler
Dili bağlım, tuzağında çırpınışım En hakîr hallerinden yılgın Ne kadar daha taşırım Çengelliyle vuslat musallaya asılmışken… Ne kadar daha aşarım Senliğinde kaybolmuş beni Uzağın nabzımda Yakının ufkumda nâr iken…
sevgili arkadaşım insanın elini,ayağını bağlayan, nefesini kesen şiirmi hayır... yüreğin derinliklerinden kopup gelen, düşüncelerin, duyguların acıda olsa gerçeklerin kaleme alınışı... bu ne sevgi böyle bu nasıl bir inançtır ki, ölümüne bağlılık.? sağlıklı, mutlu yaşamanı ve kaleminin her daim olmasını dilerim. seven yüreğin dert görmesin, sevgi ve saygılar sunarım.
...her seher bir gül açar...her gece bir bülbül öter.. .....................Güzel şiiriniz ..Üstat Y.K.Beyatlı'nın zihnimde bu satırlarını anımsattı.. .................Şiiriniz çok güzeldi..5 Kutlarım ,selamlarım efendim
Ömür candan ziyâde Eller bağırda böyle Dört kolun yoluna âmâde Can yanığı çırılçıplak Peymansa dilde harman…
Özlem kanar damar damar kuytularda Rind-i şeydâ makamında yankıdır her bir an Her bir an cehennemi çiğnetir zorla aşka
Şükran AY --------------------------------------------------------------------------------- Çok güzeldi sayın ay. Büyük tat alarak okudum Şükran hanım. Gerçek felsefik şiir tadı ve zevkini doyasıya teneffüs ettim. Şiirin felsefik değeri aslında çok daha özlü ve uzun yorumları koşulsuz hakketmiş. gerektiği halde, ayrıntılı ayazmağa zamanım yetmeyecek. Bağışlamanızı dilerim. Yüreğinize ve yetkin kaleminize sağlık. Esenlik dileklerile, selam ve saygılar sunuyor, tam puanımla kutluyorum sizi depğerli dost. Kemal polat
Özlem kanar damar damar kuytularda Rind-i şeydâ makamında yankıdır her bir an Her bir an cehennemi çiğnetir zorla aşka..
efkar basmışken gecenin bu vaktinde şiiriniz özlemimi çağlattı...neye bu özlem bu kadar bilmem ki... belki de sonsuzluğa... bi sıkımlık canım bir de elimde bi içimlik sigaram var...sıratın o ince sırtında ayaklarım kesikler içinde adım atsam ,geçsemmi,,, sendelesem düşsemmi... sağımda gül bahçesi solumda sevda ateşi.... biri bahçe biri ateş...biri gül biri sevda...netsem nere gtsem...
Eller bağırda böyle
Dört kollunun yoluna âmâde
Can yanığı çırılçıplak
Peymansa dilde harman…
Özlem kanar damar damar kuytularda
Rind-i şeydâ makamında çalar lâhza
Çaldıkça cehennemi çiğnetir zorla aşka
YÜREGINE SAGLIK HARIKA BIR SIIR OKUDUM KALEMINIZDEN KUTLARIM...
SAYGILAR...SEVGILER...SLM;LAR...