Ağarırken gün Unuttum da ağaran saçlarımı Gençlik oyununa daldım Ve düş kurdum geleceğe dair Unutarak basamakların tükendiğini...
Bir dağın doruğunda Oynadım Hürrem Sultan’ı Atıp bir kenara Gülbahar’ı Oğlum da oğlum, dedim gecegündüz Hırs sararken ruhumu. Kolay mı "haseki" olmak, Büyüklüğün de var bir ağırlığı. Gözünün önünde oğlunu boğdurtmak Kolay mı bir babaya bunu yaptırtmak!
Yok, dedim aştı bu kimlik ruhumu Bu, ben olamam Aşar da taşar bu kimlik beni.
Ben bir Şukûfe Nihâl olayım en iyisi, Köşklerde yaşasam da İdeal aşkın peşinde koşup Huzurevinde de noktalasam yaşamımı… Onca ünlü şairi diz çöktürüp yüreğimin önünde Bir elimde fırça ile resim yapıp Alsam öbür elime kalemimi… Sevdasına yansam da aşkımın Yüreğimde yaşatsam sadece… Şiirler yazsam duygu fırtınalarıma dair Bitse de ömrüm bir huzurevinde, Ziyan olan aklım kalsa da ölümcül aşkımda Evet....evet Olmalı, Olunca Şukûfe Nihâl olmalı.
Bilseydim Halide Edip’teki tutkuyu Belki de onun gölgesinde uyumak isterdi şair gönlüm. Kalp Ağrısı’nı yazmalı inceden inceden Sızılı bir eser vücuda getirmeli Ve sonra aşk kırgını olup susmalı onun gibi, Zeyno olmalı onun eserinde Bir kefeye koymalı yazarla onu Ve kime ağladığını bilmeden ağlamalı insan Ağlamalı Halide Edip olurken Bir edibin yüreğinin yangınını hissedip.
Tam kimliğimi buldum, Elveda… derken Serap Hoca’ya, Gür bir ses sardı ortalığı Yazmayan ama yazdırtan bir ses. Aziziye Tabyası sahipsiz kalmışken Geçince Rusların eline sessizce, Tabyadan kalan tek bir yaralı erin haberi, Yayılınca minareden Erzurum’a; Koşarken halk balta, tırpan, kazma, kürek, sopa ve taşlara Kocası askerde, ağabeyi daha sıcacıkken mezarda Alıp da onun kasaturasını Moskof’un üzerine gidenlerden -Evet bildiniz- Nene Hatun olmalıyım ben. Unutup kendi yaralarımı, Bakmamalıyım öylece Silahı üstün Moskof’u, silahsız kovanlara. Olunca onun gibi olmalı Yaşayınca onun gibi asâletle yaşamalı Yok be kardeşim … İyi dedim Doğru dedim. Olunca Nene Hatun gibi olmalı ki Tatmalı kalem de buram buram Özgürlüğün tadını bayrağın gölgesinde Ki Türk kadını olmayı hissettirmeli Okuyana Okutana Okutturana.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kim Olmalı? şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kim Olmalı? şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kim Olmalı? Evet KİM OLMALI?elinize,gönlünüze sağlık,çok güzel yorumlamışsınız şiirinizi.Öyle ya kim olmalıyız kimi-kimleri örek almalıyız,altı çizilecek çok güzel kelimler yanında,tarihin dehlizlerinde kalmış tozları da üfleyerek tarihi şahsiyetleri gönül süzgecinden geçirip,yüreğimize kazıdınız..
"Ben bir Şukûfe Nihâl olayım en iyisi" Ziyan olan aklım kalsa da ölümcül aşkımda
"Evet bildiniz- Nene Hatun olmalıyım ben.Ve bu vesileyle bu yiğit anaların anası NENE HATUNU Ve akabinde tüm anaları saygılarımla anarken fani alemden ukba ya göç edenleri de rahmetle anar yerleri mekanları nur-alem nur olsun....