Ey Dost! Hayatını helâl yollardan kazan. Boğazından haram lokma geçmesine izin verme, Ki elin, ayağın, Gözün, kulağın Aklın, yüreğin sana ve seni yaratana ihanet etmesin. Baş kaldırıp asi olmasın.
Kötü arkadaş edinme, Ki bela ve musibetler arkandan koşuşturmasın.
Kötü alışkanlıkların esiri olma, Ki sağlığın, Servetin, İffetin ve itibarın seni terk etmesin.
İşlerini ehil ve güvenilir insanlara sor, Ki yanlışlardan ve hatalardan korunasın.
Hayat rahim ile kabir arasında uzun gibi görünse de kısa bir yoldur.
İşlerini bilenlere danışan ile önceden yaşayanlardan ders alanlar aynı faturayı ödemek zorunda kalmaz. Neden ödenmiş faturaları ödemeye talipsin. Yaşananlardan ders almayanlar her şeyi sil baştan yaşamak zorunda kalır.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Sil Baştan. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Sil Baştan. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ŞEREFLE BİTİRİLMESİ GEREKEN EN AĞIR GÖREV HAYATTIR...
BU NEDENLE BİR LOKMA İÇİN ŞEREFİNİ AYAKALTINA ALMAYA...
BİR ANLIK ZEVK İÇİN NAMUSUNU LEKELEMEYE...
BİR ZAMANLIK MEVKİ İÇİN AYAK ÖPMEYE...
GÜNLÜK MENFAATLAR İÇİN FAZİLETİNİ KARARTMAYA DEĞMEZ... Dostuma bende bir deyişle bir hatıra bırakıyorum...yüreğine ve ellerine sağlık harikaydı...esen kal...