(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İstanbul Üniversitesinde Eskiçağ Dilleri ve Kültürleri diye bir bölüm var. Ve ilginçtir, Hititoloji diye bir kürsüsü var. Hitit dili, kültürü ve tarihi ile igili bir tedrisat takip ediliyor. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih- Coğrafya Fakültesi bünyesinde de Sümeroloji bölümü var. Orada da Sümer dili, kültürü ve tarihi. Bunlar bilindiği gibi yitik dilleri dünyamızın. Yaşarken değerini bilmediklerimizden. Günümüzde Anadolumuzda da yaşamını her tür zorluklara rağmen sürdüren dillerimiz var. Ne yazık ki kamu/sivil, yerli/yabancı, ulusal/uluslararası hiç bir kurumdan destek alamadıklarından yokoluşun kucağına doğru itilmekteler. Bu köşeden hep beraber, yurt şairleri olarak seslenelim istedim. Bunların her biri bizim dillerimiz, Anadolu'muzun, Trakya'mızın, Balkanlar, Kafkaslar, Hint, Ortaasya ve Ortadoğu'nun dilleri. Kökenlerinin farklı olmasının hiç bir önemi yok. Tek ortak noktamız aynı ülkede aynı çatı altında toplanmış olmamız. Herbiri insanlık ırmağının küçük dere/dalları olan bu dil ve kültürler, devletimizin (yabancı kurumlar değil) şefkatli dokunuşunu bekliyorlar. Bizi birbirimizden üstün veya aşağı kılan özellikler değil, farklı diller, kökenler ya da kültürler. Kendimizi bu ülkenin birinci sınıf, eşit yurttaşı olarak görüyoruz. Türkiye Cumhuriyeti'nin bölünmez bütünlüğüne sahip çıkıyoruz. Onun yekvücut varlığının;Türk, Kürt, Laz, Çerkes, Roman, Gürcü, Rum, Yahudi vb. tüm unsurlar, onların özgürlükleri ve bekaları için teminat olduğunu düşünüyoruz. Ama yeterrrrr! Biz kendimize ait olan değerlere Ne zaman sahip çıkacağız...
SEMİH SEYYİD tarafından 6/14/2007 12:05:46 PM zamanında düzenlenmiştir.
saygımla....