SİGARAYA ELVEDAŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Sigara da gerçekleri görme zamanı... Cebe de, cana da kıyıyor! GÜN "SİGARAYA BOYKOT" GÜNÜDÜR! Sigara alışkanlığından kurtulmak için bugün sizin için milat olabilir. Dünyada ve ülkemizde her yıl 9 Şubat “Sigaraya Boykot” günü bu yıl daha bir anlamlı olarak boykot edilecektir. Çünkü geride bıraktığımız yıl; Sigaranın “öldürücü” yüzü çok daha fazla netleşti. Örneğin; Türkiye Atom Enerjisi Kurumu günde 1 ile 9 adet arası sigara içen kişinin “yakınında” bulunan kişi 10 bin kez röntgen çektirmiş kadar radyoaktivite etkisinde kaldığını açıkladı… Ve daha önemlisi günde 2 paket sigara içen birinin Hiroşima’ya atılan atom bombasının öldürücü dozuna eş değer radyoaktivite aldığı belgelendi… Ayrıca sigara paketlerinin üzerinde artık herkesin rahatça göreceği şekilde uyarılar var. Yani sigaranın öldürücü gerçeği bu yıl daha bir “su” değil ama “paket” üzerine çıktı… Sigaranın verdiği zararları ortadan kaldırmanın tek yolu; sigarayı tamamen bırakmaktır! Sigara kullanımını boykot ediyoruz, çünkü: • Yetişkin nüfusun yaklaşık üçte biri sigara içmektedir. • Dünya genelinde 1.25 milyar kişi sigara içmektedir. • 2025 yılında sigara içen kişi sayısının 1,6 milyar kişiye ulaşacağı tahmin edilmektedir. • Sigara her 10 yetişkinden birinin ölümünden sorumludur. • Sigara her yıl 4 milyon, her gün ise 11.000 kişinin ölümünden sorumludur. • Türkiye’de halen yılda, yaklaşık 2,72 Milyar Dolar ekonomik kayıp olmakta ve 100 bin kişi sigara nedeniyle zamansız ölmektedir. (trafik kazası nedeniyle ölenlerin 12–13 katı!) • Ülkemizde her yıl 120.000 kişi sigaraya bağlı nedenlerden ölmektedir Akciğer kanseri ve amfizeme bağlı ölümlerin %90’ı sigaraya bağlıdır. · Ağız, gırtlak, yemek borusu, mide, pankreas, mesane, prostat ve rahim ağzı kanserleri, sigara içenlerde daha fazla görülür. · Sigara içenlerde kalp krizi, inme ve bacak kangreni riski daha fazladır. · Sigara içen erkeklerde iktidarsızlık; kadınlarda ise düşük yapma, erken doğum ve düşük ağırlıklı bebek doğurma riski artar. · Sigara, sık sık üst ve alt solunum yolu enfeksiyonlarına sebep olur. · Sigara içmediği halde sigara dumanına maruz kalmak da benzer sağlık problemlerine yol açar. Özellikle küçük çocuklarda akciğer gelişimine zarar verir, astım olma riskini artırır. Sigarayı bırakanları destekliyoruz, çünkü: · Sigarayı bıraktıktan 20 dakika sonra kan basıncı azalır ve nabız yavaşlar; kan dolaşımının iyileşmesine bağlı olarak el ve ayaklarda vücut ısısı artar. · 8 saat içerisinde karbon monoksit seviyesi normale iner, kandaki oksijen miktarı yükselir. · 48 saatte sinir uçlarında onarım başlar; koku ve tat alma duyusu iyileşir. · 2 yıl içerisinde kalp hastalığına bağlı ölüm oranı %36 oranında, tekrar kalp krizi geçirme riski ise %50 oranında azalır. İyi kolesterol olarak bilinen HDL miktarı artar. · 2 hafta ile 3 ay içerisinde sigaraya bağlı öksürük ve balgam ortadan kalkar; egzersiz kapasitesinde artış gözlenir. Kaybedilen akciğer fonksiyonları geri kazanılmaz ancak, 1 yıl sonra akciğer fonksiyonlarındaki düşüş hızı azalır ve hiç sigara içmeyen bir kişi ile aynı seviyeye gelir. · Akciğer kanseri riskinde birinci yıldan itibaren düşme başlar, ancak hiç sigara içmemiş bir kişinin taşıdığı riske yaklaşması 20 yıl alır. · 10 yılda ağız, boğaz, yemek borusu kanseri riski yarı yarıya azalır. Benzer şekilde; mesane, böbrek, pankreas kanseri riski de düşer. · Sigara kullanımına bağlı olarak görülen üst solunum yolu enfeksiyonları, sinüzit ve farenjit sıklığında azalma görülür. · İnme riskinde birinci yıldan itibaren azalma başlar; 10 yıl içinde bu risk, hiç sigara içmemiş kişilerin seviyesine iner. Diliyoruz ki; tüm tiryakiler özgürlüğü seçer ve onu doya doya yaşarlar. Belki ilk günler hapisten çıkmakla bocalayan eski mahkûmlar gibi olabilirler. Fakat aldırmamalılar. Özgürlüğün tadını çıkarıp ve o hapishaneye bir daha dönmemeliler. Ceplerinde kalacak sigara parası da onlar için iyi bir tasarruf olacaktır. Devletimizin ve milletimizin desteklemiş olduğu terörden bile daha acı sonuçlar ortaya çıkartan Sigara illeti konusunda, mücadelede bugüne kadar Distribütörleri aracılığıyla piyasaya sunduğu TEKUMUT BİTKİSEL FORM ürün sonuçlarının başarısı sayesinde hep var olan UMUT GRUP bugünden sonrada çalışmalarına dur durak bilmeden devam edecek. UMUT GRUP, sigara bıraktırmada destek olan TEKUMUT Bitkisel Form ürünü ile yaklaşık 45.000 kişiyi sigaradan kurtarmıştır. Bu sonuçlarımız ve desteklerinizle büyüyerek “Sigara ile Mücadele” de gücüne distribütörleri ile güç katarak, ‘Değişen Dünyada Gelişen Bir Grup’ olarak yerimizi almış bulunmaktayız. 9 Şubat Dünya Sigarayı Boykot günü nedeniyle tiryakilerinde bu günü milat bilip sigarayı boykot etmelerini ve bu esaretten kurtulmalarını sağlıklı bir hayat geçirmelerini temenni ederiz. Bize destek olan herkese sonsuz teşekkürler... “…Daha Sağlıklı Nesiller için Sigarasız hayata merhaba diyoruz."
Sağlığımı bozansın
Katranlı kazansın Hücrelere sızansın Sigaraya elveda... Bir hevesti başlattı Gençliğimde yaşlattı Sevdiğim uzaklaştı Sigaraya elveda.. Faydasını görmedim Süründürdü,ölmedim Bu hayatta gülmedim Sigaraya elveda.. Sizde elveda edin Sona erecek derdin Umut’a duâ edin Sigaraya elveda... Umut Grup’a teşekkürler... Sigarayı bırakmak isteyenlere 1 haftada bırakması için yardımcı oluyorum.E-mail. [email protected]. Ferhan DEMİRAL 09/02/2010 İNEGÖL |