Okuduğunuz şiir 23.1.2010 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
BİR ÇİFTELİK TEZADI
Bu kez sırtından vuruldu, faili meçhul Babil; Simsiyah kana belendi, yazı kentin turası... İsim gasbı yeter sebep, tek suçlu var E-Babil; İnfaz edildiği dağın, çöktü düş mağarası...
Linç meyilli, vicdanı kör, kalpazan şahitlerin, Her birine farklı ödül, çağdaş çarkı-felekten; Sırça gökdelen damında sera-can ümitlerin, Ders alacak kulağı yok, mazlum âhı dilekten...
Bu sahnede bir şey eksik, karton dekor mu dersin ? Orta oyunu yöntemle sorgu faslı dumanlı... İthamlar sâhil seviye : " Tüm fil hasmı gebersin!" Ebrehe zan bir algıya, mizansen eş zamanlı...
Kan pazarı kavşağına gölge seren yalancı, Kardan adam pozlarında, güneş vurdukça erir; Döküldüğü her tezgahta, iz bırakır utancı, Gerekçesinin ibresi yanlış hedef gösterir...
Güvercinler tâziyede gündemin mağduruna; Her gaganın direğinde bir ürkeklik sızısı !..? Yuvasına kor düşüren adanmışlık uğruna, "Hu" çekene feryat figan E-Babilin nazlısı.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BİR ÇİFTELİK TEZADI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BİR ÇİFTELİK TEZADI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Düzenli şiirler tarzım olmamakla birlikte, şiirinizi çok beğendim. Bu ölçülere bu üslubu sığdırabiliyorsanız- ki bu bambaşka bir yetenek- kimbilir serbest yazsaydınız neler olurdu. Şiir güzel, sesi çok davudi. Tebrik ederim. Saygımla.
Dünyanın dört köşesi oturmuş seyrîalem keyfinde -bir köşesinde Türkiye- ; kimsenin yok ki parası, biliyoruz ki her kurşun öncesi öder amerika piçi kan parasını.. Sağ olsun uçan kuşlar.. Sağ olsun karda açan çiçek.. İnsanız biz halkız sonra şiirler cinayetlerle yeşerecek.. Eyvallah
Vardır her birimizin bir mağdurluğu Ama asıl mağdur ve muzlum; şu anda zulmün kucağında inim inim inleyenlerdir Ve çocuklardır gökyüzünden üstlerine ölüm yağan...
Çapraz kafiye örgüsü anlam ve ölçüden taviz verilmeden yazılmış güzel bir hece şiiri okudum güne düşmesi isabet olmuş 8+7 ölçüyle ahengi tutturmak kolay değildir.Bu şiirin bu yönüyle de takdire şayan olduğunu düşünüyorum...
Bu şiire yorum yazacak kadar şair değiliz, bari okurken zevk aldığımızı şiire doyduğumuzu ve mest olduğumuzu bildirmeden geçmeyelim diye düşündüm. SAYGILARIMLA.