(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
CEMRESİ YİTİK BAHAR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
CEMRESİ YİTİK BAHAR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Gece vardiyasında volta atar ahlarım Bire aldıklarını bin satar günahlarım Fikr-i akılla, kalbin erkidir semahlarım Elvan elvan hüzünle cenk eder sabahlarım
Özenle seçilmiş vurgulu kelimeler ve harika akıcı bir anlatım insanın hüzünle şavaşması geliyor ışık tutuyor şiir okuyana tebrikler SEVGİLİ YAKAMOZ....
Alnından vurgun vuslat, defnedilir kefensiz Ömrünün vebaline sığmaz ki sancı ensiz Gölge aslından büyük, sırrı gerçeğe dönük Gayya aksinden vurur, yaşam sönük mü sönük Gözden o içileni taze bengisu sandım Yine bu gece yâri, ehil cüretle andım Ah! Bir bilse fark etse, ıstırapla hep yandım
Vuslatı olmayan baharlarda,cemre düşmez gönüllere.Beklenen bahar gelse bile ,yürek hala üşümeye devam eder,sızıdır her ayrılıklar.Tebrik ederim.Tek kelimeyle muhteşemdi.Var olun değerli arkadaşım.Sevgi ve selamlarımla..
Sökemedim şiirin kalıbını, mağlup oldum her seferinde farklı bir kalıp mükemmel bir şiir ve nişanesi.....Üstadem muhteşem şiirinizi ve yazan yüreğinizi kutluyorum. Saygılarımla.
Merhabalar Sayın Müdürüm, Hoşgeldiniz sayfama onur verdiniz. Ne demek sökemedim şiirin kalıbını olur mu hiç öyle şey eserlerinize zamansızlıktan yorum bırakamasam da büyük beğeniyle güçlü kaleminizi takip ediyorum bilesiniz. Varlığınızla çok mutlu oldum.Teşekkür ederim. Selam, saygı ve dua ile.
Can abim hoşgeldin sayfama. Benden de kucak dolusu selamlar koynunda nadide abimin yüreğini barındıran o çoooooooook uzaklara. Allahıma emanetsin.Herşey gönlünce olsun. Selam, saygı ve dua ile.
şiiriniz tümüyle güzel fakat son dizedeki imgeye duyguya hayran oldum. Zaten tek dize şiirin tümünü yorumlamış sanırım. Harika bir hece şiiriydi.gönülden tebrikler. selam sevgilerimi bırakıyorum.
Her yönüyle başarılı çalışma, Muhkem bir kalıp, bir dörtlük, üç bölüm (Bent) üzerine kurulmuş, Duyguların güzel imajlarla kurgulandığı çalışma, Bütün yorumlara candan iştirak eder, hakkıyla uğur böceğine müstehak olduğuna inanır, selam ve saygılarımı sunar, başarınızın devamını dilerim...Efendim.......
Şiir sanki kendinizi sorguya çeker tarzdandı ve hatta düşen cemreleri bile sayılmadan karamsar bir tablo hüzün dolu hüzün yükledikce anlamlımı oluyor ne. tebrik ederim sevgi saygı ve selam ile.
Ben sevgiyi ararım sevdiğimin gözünde Gönül’e hitap etsin bal damlasın sözünde Çünkü sevgi üzr/edir kâinatta güzellik Sevdim diyen yürek de olmalı bu özellik Çünkü sevginin gücü yumuşatır kalpleri Yaradan’ın lütfudur yüce yapan Alpleri Anlayamaz sevmeyen nâme’leri,celpleri Oysa bizim sevdamız ölümsüzdü evrende Bizim gibi bir seven var mı bir bak çevrende ______Senli güzel günlerin,artık edâsındayım ______Cemre düşmez baharın, hazin sevdasındayım............Deyivedim bende
Sizin kadar güzel yazmayı beceremesem de öğrenmeye çalışıyorum
Imm cemreler, baharlar, sonlar.. serzenişler, sitemler hayatı etraflıca sığdırmaya çalıştığı şiirde unuttuğu bir şey var şairin;
Hayat ve aşk aykırıdırlar insana; kalıba sığmazlar. Yani insan öğrenir ama aşk öğrenmez, aşk artık kendisini geliştirmez, özünde ilkellik vardır; bir Ağabeyimin İlk-el dediği bir ilk ellik vardır. Hayat da bizatihi ilkeldir, istediğiniz kadar gelişin, uzay çağını ışık çağını yaşayın kadim ve oldukça eski bir kokunun dalga dalga yayılan rayıhasından ibarettir hayat..
Şairin şart kipli dizeler kurmasıdır bana bunları söyleten; varsa çığlık ırağı mı denmişti bir yerde.. İşte bu dize; yoktur maelsef..yankısını bulmaz seslerden müteşekkildir gidlecek her yer. Nere gitseniz sadece kendi sesinizi bulursunuz.. Yankısı hep ötelerde..aşk öğrenmez, doludur, ilkeldir..işte bu yüzden kaç cemre düşerse düşsün bahar yitmeye ve bitmeye; kor küllenmeye mahkûmdur..
Şiir iyice olduğundan saçmaladık işte..Şiirle sohbet zaten saçmalamaktır bizatihi:)
Duygu ve düşüncenin semboliktemele oturtulduğu ve güzel geçişlerle süslenmiş değişik bir şiir yazmışsınız.Tebrik ederim.Saygılarımla.Başarılarınızın devamını dilerim.javaquantron
çok güzel hecelenmiş bir şiir mana ve derinliğinde kendini bulan şiir fazlaca hüzün hissedilsede şiir çok güzel..................................saygımla tebrikler
...heralde ilk defa bir şiirinizi kendiniz seslendirmişsiniz..şairinden şiir dinlemek şiire, çok daha fazla anlam katıyor..çünkü en iyi duyguyu şiire şairi verir...şiiriniz de oldukça güzeldi...gönülden tebrikler...
Cemresi yitik bahar gelmemiş bahar gibidir üstadem. ... Lütfûna tahsis özün dünden fedasındayım Cemre düşmez baharın, hazin sevdasındayım ... Şimdi dostlara katılıp bu şirin devamını isterim bende. Dilerim gelir. Ama gelmezsede bunu alır giderim. Tebrik ve selamlarımı bıraktım sayfaya.
Cemresi Yitik Bahar ne güzel bir başlık.Sadece başlığı bile tek başına çok farklı giriş dörtlüğünü çok beğendim.Şiiri incelediğimizde şairin bitmek tükenmek bilmeyen şiir aşkıyla, sürekli en güzeli bulma çabasıyla yeni arayışlara girdiği çok açık görülüyor.Evet hep o yazılmamış şiirin söylenmemiş sözün peşindeyiz ve bu şiir o arayışın yansımasıdır mısra mısra.Takip ettiğim bakmadan geçemediğim kıymetli şairin sayfasından şiir dağarcığımızı doldurarak müsade istiyoruz.Saygımla...
muratcanbolat tarafından 1/22/2010 8:43:11 PM zamanında düzenlenmiştir.
Varsa çığlık ırağı, ırmak olur giderim Vadesini doldursun yeter ki şu hederim Bana beni aratan tecelliye ahım var Yüklendiğim dağlara, noksanlı günahım var Bâki nurdan damlasa, umuttan zerre nasip Kutlu bilinir ölüm, ellerinden yâ habip Emanet mesafeler, kader seyrine sahip Geçmiş an selâm eder, sanki sunar selâmet Ahde vefa yoluna ekilir zor metânet Suya hasret alevin derviş edasındayım Cemre düşmez baharın, hazin sevdasındayım
Lekeli masumluğun, kerem kesen yâdında Koynunda o şahmeran, cirit atar badında Astarı yırtık ar’dır, gözyaşıyla dikilen Ve mahremiyetiyle, şafaklara ekilen Sebatkâr kara kışın, zorlu ayazı gibi Buldukça hiçe giden, varlığın azı gibi Günahkâr tüm ruhların, Hakka niyazı gibi Ah! Melekler Ka’m eder, yüreğe söyler kamet Yâr hâlesini görsem doğar kutlu keramet Lütfûna tahsis özün dünden fedasındayım Cemre düşmez baharın, hazin sevdasındayım
En çok neye eseflenirim bilir misin yakamoz ? Yazmak için yazılmış olana..Burada ne demek istediğimi anlayacağını düşünüyorum tekniği düşünürsen. İşte böyle durumlarda azimle çabalayan kalemlere hayran kalıyorum. Ama çabalıyorum kelimesiyle inandığımın olmadığını da bil. Bunu şeklinde ve şeklin içinde görebilmeliyim derim hep. Vakti zamanında bir kalemle ömrümün hatası dediğim bir tartışmamız olmuştu. Benden sözde çok çok önde olandı buna asla ve katta sözüm olamaz sadece yürümeye çalışanlardanım bu halde kalkıp kitap yazamam onun gibi ama öyle bir durum var ki şiir çalışmalarında diyorum ki :
hece tutacak diye garip garip ekler getirip yüklemeyin dizelerin sırtlarına evet hece olmalı bunu her kalem bilmek zorundadır ben aruz ve heceden uzak düşeli yıllar oldu ve dönüşüm de yoktur o yola ama az çok biz de biliyoruz oralarda içilen mürekkebin kokusunu. Hece telaşı aman da aman felaket resmi...Bir ton hakaret yemiştim :)) sağlık olsun üstüme düşeni yaptım mı bitti !
Ve kalem üzerine düşülenin adını görüyorum bu sayfada. Evet belki aralarda düştüğümüz kelimeler olur ama hayır bu sayfa okunmalı- diğerleri de-. Çabalarken çabalayana kulak da verilmeli. Yoksa kim nereden bilecek basamağın zirvedekine nasıl ulaşacağını...
Bu anlamda 14' lünün güzel bir tablosunu dinlediğimi bilmelisin. Bu yazdığımı gören ses nerede demesin dinlemediğim şiiri okuyamam zira.
Sonra içine bakalım. Burası için çok konuşmayacağım bir dizeyi alıp bırakacağım ve sen bunu çok iyi anlamış olacaksın- kalpten ayna dersin ya bana o bakıma-...
"Bana beni aratan tecelliye ahım var"
aradadığını ömür içinde bulacağına adım gibi eminim. Şiirde de kendimizi ararız diye düşünürüm ki ben haklı şiirin matematik işlemiyle yazıldığını düşünmüyorum. Oraya kafa yorduğumuz gibi yoramayız hele ki bu şiir yazıldığında her ne kadar uğraştıysan bu aldığım dizeyi farkında olmadan yazdığına da eminim ki bunun için huzurlu konuşuyor kalemim. Burada dökülen her yaş kalbe dermandı bunu da söyledikten sonra daimini diliyorum emek dilinden konuşmanın.
Sevgiyle her daim.
**Havin_** tarafından 1/22/2010 1:47:53 PM zamanında düzenlenmiştir.
Verdiğin emek ve harcadığın zaman şiir adına benim ve tüm yorumunu okuyanlar için büyük kazanımdı.
Haklı düşüncelerine katılmamak ne mümkün?
Ne var ki şiirin geldiği gibi yazılan olduğuna üstelik bunun üstüne başka doğruyu tanımayan sabit düşünceli arkadaşlarımızda var ki acırım ne çok hallerine.
Geldiği gibi yazılır ama o haliyle sunumu yapılmaz şiirin. Nasıl ki işlenmedikçe elmas bile kapkara taştır şiirde öyledir benim için. İster hece, ister serbest, ister aruz olsun hiç farketmez.
Emektir, bilgidir, bilimin yansıdığıdır, felsefedir hepsini aynı anda kucaklamalı seçilen kelimeler.
Hem teknik hem manasal anlamda o gelen ilahi manaya karşılık gelecek uygun kelimeler kullanılmalı,Güzel söz sanatları kullanılmalı.
Bunlarda bir anlık gelenle çırılçıplak dile gelmez takdir edersin ki.
Herşey gibi emek verilmeyen şiirinde ömrü baki olmaz.
Bu anlamda benimde bu konuda ki düşüncelerime ışık tutmama vesile olan değerli yorumun için çok teşekkür ederim.
bir dökülürse duygular...çavdanlar.....şelaleler oluşuyor....kurgu.....imge ....vurgular okadar yerli yerindeki...ölü hücreleri kıpır kıpır oynatıyor....istese kış ortasında bile sevdanın baharını yaşatıyor.....bu sayfada öz var söz var....emek var....her dizede gizemler her mısrada sesleniş var....gücü kaleminde...harikasın YAKAMOZ.....tebriklerbu sayfada şiire doyuyorum.....saygılar
Lekeli masumluğun, kerem kesen yâdında Koynunda o şahmeran, cirit atar badında Astarı yırtık ar’dır, gözyaşıyla dikilen Ve mahremiyetiyle, şafaklara ekilen Sebatkâr kara kışın, zorlu ayazı gibi Buldukça hiçe giden, varlığın azı gibi Günahkâr tüm ruhların, Hakka niyazı gibi Ah! Melekler Ka’m eder, yüreğe söyler kamet Yâr hâlesini görsem doğar kutlu keramet Lütfûna tahsis özün dünden fedasındayım Cemre düşmez baharın, hazin sevdasındayım
Güçlü kaleminizi saygıyla selamlıyorum.Manevi derinliği hissedilen bu güzel eserinizle her ne kadar cemre düşürmesenizde bu güzel yüreğinizle şiir adına bizim yüreklerimize cemre düşürüyorsunuz.Hocam gönlünüze sağlık her daim en kalbi sevgi ve saygılarımla.
Varsa çığlık ırağı, ırmak olur giderim Vadesini doldursun yeter ki şu hederim Bana beni aratan tecelliye ahım var Yüklendiğim dağlara, noksanlı günahım var Bâki nurdan damlasa, umuttan zerre nasip Kutlu bilinir ölüm, ellerinden yâ habip Emanet mesafeler, kader seyrine sahip Geçmiş an selâm eder, sanki sunar selâmet Ahde vefa yoluna ekilir zor metânet Suya hasret alevin derviş edasındayım Cemre düşmez baharın, hazin sevdasındayım
........................... bir yakamoz tufanı esmiş kasıp kavurmuş siteyi helede cemre düşmez baharlarda hazinse sevdalar düşer kalemden sağanak sağanak mısralar ................. valla kayboldum can mısraların arasınsa her eserin bambaşka güzelde buda tam bir şaheser ............... kutlarım can yüreğin kalemin bileğin dert görmesin ............... aldım kaçıyorum şiiri sevgiler ...............
tebrik ederim... oldukça güzel bir şiir... her geçen gün güzelleşiyor şiiriniz... uzun bir şiir ve ritmi bozulmamış... başarılı buldum.. aa-bb-ccc-dd-ee kafiye şemasıyla ... 10'lu mısralardan oluşsa Gülce Akımının Özge şiiri olacakmış... bence sizin kalemin Gülce'ye çok yatkın... bekleyeceğiz..)) ŞİİRE VE ŞAİRE SELAM..
Varsa çığlık ırağı, ırmak olur giderim Vadesini doldursun yeter ki şu hederim Bana beni aratan tecelliye ahım var Yüklendiğim dağlara, noksanlı günahım var Bâki nurdan damlasa, umuttan zerre nasip Kutlu bilinir ölüm, ellerinden yâ habip Emanet mesafeler, kader seyrine sahip Geçmiş an selâm eder, sanki sunar selâmet Ahde vefa yoluna ekilir zor metânet Cemre düşmez baharın, hazin sevdasındayım Suya hasret alevin derviş edasındayım'
Alnından vurgun vuslat, defnedilir kefensiz Ömrünün vebaline sığmaz ki sancı ensiz ==============
Vuslat ateşi yanıyor, yüreklerde ayrılık, Biz seninle hiç ayrı kalmayız sanırdık... Değerli Şairem (kardeşim) Harika bir şiir harika bir içerik Harika bir duygu ... Yürekten Tebrikler ... Saygılarımla ...
Varsa çığlık ırağı, ırmak olur giderim Vadesini doldursun yeter ki şu hederim Bana beni aratan tecelliye ahım var Yüklendiğim dağlara, noksanlı günahım var Bâki nurdan damlasa, umuttan zerre nasip Kutlu bilinir ölüm, ellerinden yâ habip Emanet mesafeler, kader seyrine sahip Geçmiş an selâm eder, sanki sunar selâmet Ahde vefa yoluna ekilir zor metânet Cemre düşmez baharın, hazin sevdasındayım Suya hasret alevin derviş edasındayım
Gerçekten yine kaleminizi konuşturmuşsunuz tebrikler şair.Saygılarımla