(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
FİKRİ SABİT BİRİYİM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
FİKRİ SABİT BİRİYİM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Koşmadım yele karşı, Dik durdum ele karşı, Durmadım güle karşı, Fikri sabit biriyim.
Türkiye ülkem benim, Türk-İslam ilkem benim, Tek dostum gölgem benim, Fikri sabit biriyim.
Oğuz soylu bir kulum, Yapmadım kula zulüm, Oğuzsoylum;bak gülüm, Fikri sabit biriyim.
29Kasım 2009 OĞUZSOYLUM ------------------------------------------------------- Çok güzeldi Recep bey dostum. Bence fikri sabitlik değildir, gerçekçi olmak. Dobralıktır, hakkı hukuku savunmaktır, hep doğrudan, ezilenden yana olmaktır. Aynı zamanda muıhteşem ve ders niteliğinde bir öz eleştiriydi. Umarım almıştır payına düşenler gerektiği kadar. Beğeni ile okudum dobra ve gerçekçi şiirinizi. Kutluyorum güzel, mert, doğrucu yüreğinizi. Kemal Polat
Şimdilerde Hak ve Hakikat karşısında Eğilmeden, bükülmeden “fikri sabit” olarak durmak ne mahirane bir davranıştır. İşte bu davranış haksızın yüreğine korku salıp geri adım attıracak iken, Mazlumlara cesaret verecektir. Oğuz soylu olmanın gereği de bu mu yoksa
Tanrı dağlarından aldığı feyizle Yüreğimizin hissettiklerini ustaca mısralara dökerek kainata haykıran Yüreğe selam olsun.
Koşmadım yele karşı, Dik durdum ele karşı, Durmadım güle karşı, Fikri sabit biriyim.
Fikri sabit biri olmak; Yeldeğirmeni ekseninde dönüp duracağına kendi menzilinde gidip gelmek alâdır. Fikri sabitlik, şayet içinde manânın mukaddesini taşıyor ise alâdan alâdır. Fikri sabitlik; neticesi fikri perişanlık verecek bir gidişin başlangıcı ve mahiyetiyse alâdan belâ değil mi.. Sizdeki fikri sabitliğin bir kırat derecesi var şair ki numarası; 24 Selâm ve dualarla
harikaydı şiir..öte yandan ilkeli olmak insan olmanın gereklerinden biridir..ben üstadımın şiirdeki 'fikri sabit' liğini bu anlamda değerlendiriyorum ve saygım sonsuz.. kutluyorum üstadım.. sevgim ve saygımla..
Daim hakkı tutarım, Çile alır satarım, Çırpındıkça batarım, Fikri sabit biriyim.
Hep boşaldım dolmadım, Saç mı kaldı yolmadım? Hiç yapışkan olmadım, Fikri sabit biriyim. ......Böyle sabit fikirlileri severim.. Sen devam et yoluna ,ayrılma doğruluktan koy sabit fikirli desinnler.. Malı onlar yesinler...Biz türküsünü söyleyelim....Her zaman doğruluk kazanır.. Kutlarım saygılar dost
Görmez oldum önümü, Fikri sabit biriyim, Değiştirmem yönümü, Fikri sabit biriyim.
Erenlerin yoluyum, Ne bir ot ne çalıyım, Çile ile doluyum, Fikri sabit biriyim.
Daim hakkı tutarım, Çile alır satarım, Çırpındıkça batarım, Fikri sabit biriyim.
Hep boşaldım dolmadım, Saç mı kaldı yolmadım? Hiç yapışkan olmadım, Fikri sabit biriyim.
Koşmadım yele karşı, Dik durdum ele karşı, Durmadım güle karşı, Fikri sabit biriyim.
Türkiye ülkem benim, Türk-İslam ilkem benim, Tek dostum gölgem benim, Fikri sabit biriyim.
Oğuz soylu bir kulum, Yapmadım kula zulüm, Oğuzsoylum;bak gülüm, Fikri sabit biriyim.
Sevgili dost hani ne derler biz söz var ya Hırsızı gör emmini gör hesabı Aynen yüreğin yüreğimdir Kutlarım yüreğine kalemine sağlık dost Rabbim Yüreğini nur eylesin
koca OZAN.. bazı fikirlerde sabit olmak gerekir.. ama her olaya sabit fikirle bakmak insanı olduğu yerde saydırır..küçük bir hatıramı paylaşmak istiyorum.. daha 18-19 yaşlarındayım.. yer istanbul.. tarih bir bayram.. otobüsler beleş.. tıka basa dolu haliyle.. en arkada ayaktayım..yarım metre ileride oturan yaşıtım erkek bir şahıs...saçlar uzun at örlülü.. içimden veriyoru veriştiriyorum..klaşe sözler.." anan gibi saç uzatacağına "...sonra otobüs bir durakta yolcu alıyor.üçretsiz olduğundan bütün kapılardan giriş yapılıyor.. yaşlı, pejmurde bir kadın.. bir elinde torunu, diğerinde bohçası...bir yandan küçük torununu itiyor merdivenleri çıksın diye.. bir yandan da kendisi için uğraşıyor..biraz geçikiyor haliyle...içeride ooofff teyze, hadi çabuk ol lafları.. bende bitabi.." ya teyze senin ne işin var bu kalabalıkta " tam bu esnada az önce verip veriştirdiğim genç " arkadaşlar bu kadın anneniz olsaydı yine oflayıp, poflayacak mıydınız " deyip kadını tutuyor ve oturduğu yere teyzemi oturtuyor.. başımdan aşağıya kaynar sular iniyor.. arkadaşın asil davranışıyla utanıyor bütün otobüs.. ben de bitabii..bu sefer içimden " bir daha asla önyargılı olmayacağım, biz adama ne dedik, adam bize ne öğretti " diyorum ve kendime geliyorum...neyse.. lafı çok uzattım galiba... bitabi:) vatan, millet ve din sevgisinde sabit fikir amenna...ama ictimai hayatın bütün safhalarında geçerliliği yok bu inancın.. tebrik ve saygılarımla koca ozan.. siz tertemiz yüreğinizi yine sepe sepe dökmüşsünüz önümüze..sağlıcakla kalınız.. öptüm ellerinizden...
Türkiye ülkem benim, Türk-İslam ilkem benim, Tek dostum gölgem benim, Fikri sabit biriyim.
Oğuz soylu bir kulum, Yapmadım kula zulüm, Oğuzsoylum;bak gülüm, Fikri sabit biriyim. ILKELERINDEN VAZGECMEYEN INSAN OLMAK DUNYANIN EN ZOR ISIDE OLSA BUNU YAPABILMEK INSANI INSAN YAPAR. COK GUZELDI DEGERLI DOST. TEBRIKLER, SELAM VE SAYGILAR