Aysel gürel & Sezen aksu iki büyük üstada saygılar.......
benim adım ünzile
kaç yaşında varılıyor gençliğe kaleme kavuşmadan oldum yaban eline köle er dedim benden büyük bir erkeğe dayak kötek benim hediyemdi onlara göre pekim suçum neydi?
benim adım ünzile
çocuk yada kadın ikiside gizli bende bebekhasretim vardı evet canlı verdiniz kucağıma anlamak bana yasaktı soru kapılarım kapalı acımadınız sattınız benden kıymetli iki baş davara göz yaşlarım dokunmadı asla kalp diye taşıdığınız taşa
benim adım ünzile
hayallerim vardı filizi oluşmadı soldu beslendiği toprağında yaprağı bendim güneşe doymadan can verdi doktordum düşlerimde belki öğretmen yada bir hakim adil dünyam da yapamadım sayenizde
benim adım ünzile
harcandım kumara atılmış bir zarım değer bana yakışmadı asla onlara göre sevda nedir bilmeden adanan kurbanım söz hakkı silinmişti artık ömrümde yazıldı kaderim başlığımın dolgun ganimetiyle
hayat yaşam dünya hepsi kayboldu on ikisinde gebe onun adı ünzile.............
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
o ünzile şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
o ünzile şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
merhaba ablam tüylerim diken diken oldu yazık böyle kızalara demek gelmiyor içimden daha çocuk onlar yaş nedirki olamaz böyle bişey demekten kendimi alamıyorum ne güzel bir konuya deyinmişsin seni kutlarım ama çok ürperdim okurken inan ablam bunlar gerçek deyildir diye dua ettim biliyormusun sevgilerimi bıtraktım sayfana hoşçakal
merhaba ablacım hoşgeldin.malasef gerçek geçmişte de vardı gelecektede olcak galiba örümcek zihniyetler değişmediği sürece çok kardelen kurban vericez seni seviyorum ablacım saygılar..
cocuk yasta daha cocuklugunu yasayamadan jkadin olmanin acisina mahkum edilen ünzileler o kadar cok ki üc kurus para icin mal gibi satilip deger görmeyen ünzileler okadar cokki ,,toplumun kanayan yarasina deginmissin dost Senyorcanin yüregiyle dökülmüs dizelere,,,kutluyorum dost yüregine emegine kalemine sana saygilar ,,,,,,,tbkler cokca ,,,hatami yapti dostun demissin rica ederim hata ne demek dün sayfana mutlu bir siir bulmak amaciyla gelmistim göremeyince hüzünlü siirini okuyup ciktim yine ondan ;(((( gerci simdide pek mutlu bir siir buldum sayilmam ama yüreginin sesiydi yine,,,,,,,hüzünler siirlerde kalsin yüregine ugramasin sevdan daim olsun mutluluklar seninle ve sevdiginle olsun,,,,cenem düstü yine uzatmadan gideyim,,,,,hayirli geceler hüznümüde aldim gidiyorum,,,,,,,
Kimi der ki kadın Uzun kış gecelerinde yatmak içindir. Kimi der ki kadın yeşil bir harman yerinde dokuz zilli köçek gibi oynatmak içindir. Kimi der ki ayalimdir, Boynumda taşıdığım vebalimdir. Kimi der ki hamur yoğuran, Ne o,ne bu,ne döşek,ne köçek, Ne ayal,ne vebal O benim kollarım,bacaklarım Yavrum,annem,Kız kardeşim, Hayat arkadaşımdır.
Toprak öyle bitip tükenmez, /dağlar öyle uzakta, sanki gidenler hiçbir zaman hiçbir menzile erişemeyecekti. Kağnılar yürüyordu yekpare meşaleden tekerlekleriyle Ve onlar ayın altında dönen ilk tekerlekti. Ayın altında öküzler başka ve çok küçük bir dünyadan gelmişler gibi ufacık kısacıktılar ve pırıltılar vardı hasta kırık boynuzlarında ve ayakları altından akan toprak, toprak, ve topraktı. Gece aydınlık ve sıcak ve kağnılarda tahta yataklarında oyu mavi humbaralar çırılçıplaktı. Ve kadınlar birbirlerinden gizleyerek bakıyorlardı ayın altında geçmiş kafilelerden kalan öküz ve tekerlek ölülerine. Ve kadınlar bizim kadınlarımız: korkunç ve mübarek elleri ince, küçük çeneleri, kocaman gözleriyle anamız, avradımız, yarimiz ve sanki hiç yaşanmamış gibi ölen ve soframızdaki yeri öküzümüzden sonra gelen ve dağlara kaçırıp uğrunda hapis yattığımız ve ekinde, tütünde, odunda ve pazardaki ve kara sabana koşulan ve ağıllarda ışıltısında yere saplı bıçakların oynak, ağır kalçaları ve zilleriyle bizim olan kadınlar, bizim kadınlarımız şimdi ayın altında kağnıların ve hartuçların peşinde harman yerine kehriban başlı sap çeker gibi aynı yürek ferahlığı, aynı yorgun alışkanlık içindeydiler. Ve onbeşlik şaraplenin çeliğinde ince boyunlu çocuklar uyuyordu. Ve ayın altında kağnılar yürüyordu Akşehir üzerinden Afyon`a doğru.
Nazım Hikmet Ran
Senyorum bu çok sevdiğim Sezen şarkısında değerli besteci Aysel Gürelide rahmetle anıyorum. Ayrıca toplumun kanayan yarası bu cahil kuyusunda hala yananlar var biliyorum Ve ülkemizin artık ne olur kadın erkek ayrımı değilde herkeze insan muammelesi yapmasını istiyorum Yazık minicik kızları bir kaç koyuna satanlara kadını ten görenlere yazık bu cehalete Kutlarım güzel yürel yüreğini sevgimdesin senyorum...
hoşgeldin militanım haklısın bu zihniyet değişmedikçe iki baş davara çok kardelen kurban gidicek elimde bir sihirsel değnek olsa neler yapar bu senyor bir bilsen kurban edilmesin kadın ve kızlarımız duamlarımız bitmesin yeterki iyiki varsın daim dostluğumuza sevgimle saygımla uğurluyorum yasemin çiçeklerini....
Çocuk yaşta kız çocuklarını başlık parasına ağalara beylere zenginlere satan cahiller ibretle okusun güzel dizelerini kutluyorum.Puanım tam.Yunus diyarından selamlar.
hoşgeldin cadım.beyendiğine sevindim kardeşim satırlarımız kaç çürümüş beyne ulaşcak bilmiyorum ama elimizden geleni yapmamız lazım kardelenler son bulmadan. iyiki varsın kardeşim benim ne uğur böceği nede günün şiiri bana siz lazımsınız dostlarım allaha emanet ol abisi:)
hoşgeldin dost şeref kattın satırlarıma elimizden geldiğince üstadlarımızı yad ettik.kardelenler solmadan gereken neyse yapmamız lazım.iyi ki varsın dostluğumuz daim hayırlı cumalar kardeşim....
tüylerim diken diken oldu yazık böyle kızalara demek gelmiyor
içimden daha çocuk onlar yaş nedirki olamaz böyle bişey demekten
kendimi alamıyorum ne güzel bir konuya deyinmişsin seni kutlarım ama çok ürperdim
okurken inan ablam bunlar gerçek deyildir diye dua ettim biliyormusun sevgilerimi bıtraktım sayfana hoşçakal