sadece insan’ı konuşmak mı yoksa yakınımızda olan sahipsiz bir ağacı anlamaya çalışmak yürüdüğümüz adımlarda ayaklarımıza takılan bir karıncanın farkında olmak mı?
Hayat dediğimiz şey ne?
Sadece kendimizi düşünmek mi yoksa bir kelebek etkisine bile uzaktan bakan bir yıldızgülümsemesine bile dikkat etmek mi?
Hayat dediğimiz şey ne?
Sadece bugün’ü kurtarmak mı yoksa her anıyı dolu dolu anlamlara vurmak her yarını sabırlarla beklemek mi?
........................................... Mehmed Selim ÇİÇEK 29 Aralık 2009,,,15.22 Mardin
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Hayat Dediğimiz Şey Ne? 11 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Hayat Dediğimiz Şey Ne? 11 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
kutlarım güzel dizelerini ve gönlümde yeri çok özel olan ve müellifini bulamadığım bir yazıyı bu güzel şiirin vesilesi ile paylaşmak istiyorum. . .
Hayat bir rüyadır. Bir rüyadır sevdiceğim, şu hayat. Önce var sonra yoksun. Seyr-ü sefer eyleyen gemiler gibi geçip gidersin, ışık hızında, düşünce hızında. Pusulan şaşmış, dümensiz, hesapsız. Akıp gidersin, başıboş.
Hayat öğretendir. Bir öğretmendir sevdiceğim şu hayat, belletendir. Okumasını bilenin çok dersler çıkartabileceği kalın bir kitaptır. Hayatı okumak geçmişi, bugünü ve yarını okumaktır. Küçük ayrıntılar çok şeyler öğretir insana. Küçük ayrıntılara gösterilen özen büyük keyifler verir. Sevdiğin birisine sırf o seviyor diye hep ekmeğin ucunu bırakmak gibi. Bir kuşun kanat çırpışlarını duyabilmek gibi. Hep gülümsemek gibi.
Hayat rikkattir. İnceliktir sevdiceğim şu hayat, yani senin anlayacağın, zarafettir. Dikkattir. Bakmakla yetinmeyip görmelisin. Görmek yetmez, nüfuz etmelisin. Hissetmelisin. Üstüne üstüne titremelisin bir çiçeğin üstüne titrer gibi. Müşfik, sevecen, kalender olmalı, tahammül edebilmelisin. Ve bazen de görmezden gelebilmelisin asilce. ( A L I N T I )
Neden bu yeri bende özel olanı paylaşmak istediğimide söyliyeyim ; en az bu kıymetli yazı kadr kıymetli idi şiiriniz.
Hep bildigimizi sandigimizdir bazen hayat oysa bilinmedikdir belki ! Bazen sendelemek , bazen nefreti icmek ama sadece sevgiyi haykirmak oysa turlu turludur HALLERI bazen bir kabus bazen cennet ten bir yansima Bazen dusmektir ellerimizi tutan birileri olur umuduyla Paylasmak , beklemek , beklenmek
Yalnizliktir
uzun yalniz bir yuruyuste kaybolmaktir belki hep kucaklasma umuduyla Bir kedinin miirildanisinda dogmak , bir bebegin gulusunde varolmak , bir kopegin boyun bukusunde suslenmek , bir nefes alista dusunmek , yuzundeki cizgide okunmak , bakislarinin hikayesinde seyre dalmak, bin bir renk cicekte kokmak, her yeni gune yeniden dogmek, saniye saniye birikmek, her mevsimde devrilmek, … her gun evrilip cevrilen evrenin en ince en derin detayinda saklanmak …………..
Tarifsizliktir !
Kim tarifini yapabilmis , kim neden varligini bilebilmis, kim cevaplarinin kucaginda huzuru bulabilmis Ki ? Bir yokolusun bekleme salonu gibidir bazen , beklersin ama neden bekledigini bilmeden Bazen ise anlamdir sadece kendisi
Butun bu anlamlari oysa sen icinde tasirsin dort mevsim misali cunku BUTUN ANLAMLAR SENLE SEKILLENIR hayatin ta kendisisin sen ve sen hayatin tarifisin …..:)
(O PROFILDEKI GRI KEDININ BOYUN BUKUSUNDE KI SANATTIR HAYAT)
liste cook uzun be dost KISA BIR HAYATIN TARIFI ICIN :)
YAŞANMADAN ÇÖZÜLMEYEN SIRDIR BENCE...
BUDA SABIR GEREKTİRİR...
SABREDİN BİR ELİF MİKTARINCA.... :)
SELAM VE SAYGILAR
MERYEM ZEMEROT