Her yere vardır bir yol. Yeter ki azimli ol. Dünyada özlenen şey, Orada olur bol bol.
En güzeli yolların, Sıva sende kolların, Allah davet ediyor, Alim olan kulları
Cennetin yolu ilim. Ne durursun ol alim. İlk basmak ilk adım, O da ahlakla hilm.
(LİKULLİ ŞEY-İN TARİKUN VE TARİKUL CENNETİ EL İLM.) (Herşeyin bir yolu vardır. Cennetin yoluda ilimdir.)
İlim insana ayrıcalık kazandırıp kamil insan olmasına yardımcı olan, akli yeteneklerini kullanarak, medeniyet kurmasını sağlayan, Allahın İnsanda tecelli eden en önemli sıfatlarından biri olup, beş duyu vasıtası ile beyne gelen uyarı ve materyallerin imkan, ihtiyaç ve istek doğrultusunda şekillendirilerek yaşam adına değerlendirilmiş, tecrübelerle tespit edilerek sınıflandırılmış gelecek nesillere geliştirilerek aktarılma sorumluluğu olan tüm insanlığın ortak sermaye birikimidir.
Onun için Efendimiz “ İLİM MÜSLÜMANIN YİTİĞİDİR NEREDE BULURSA ALIR ” demiş. İlim evrensel bir değer olduğundan Dili, Dini, Milliyeti ve memleketi yoktur.
İLME ADRES SORULMAZ. Kıymetini bilip insanlık adına onu geliştirenin her kesin öz be öz malıdır.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İLİM. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İLİM. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.