Mü-min için Cennette, Vardır sonsuz nimetler. Dünya onun yanında, Karanlık ve zulmetler.
Mü-min için bu dünya, Olsa da en rahatı, Cennetlerin yanında, Zikredilemez adı.
Onun için Peygamber, Siccin demiş dünyaya, Dünyada tüm nimetler, Cennet yanında yaya.
Bu dünya Kafir için, Dolu olsa da, Azap Şükretmeli bu hale, Cehenneme nispetle,
(EDDÜNYA SİCCİNÜL MÜ-MİNİ VE CENNETÜL KAFİR.) Dünya Mümine cehennem, kâfire cennet gibidir. (ahiretteki konumlarına göre.)
Sakın dünyanın basit geçici ve aldatıcı güzelliklerine kanmayın, sizi ruhunuzun dünyada arayıp ta bulamadığın cennet bekliyor. O cennet ki Ehlullahın tarifi ile “ DÜNYNIN BİN SENE MES-UDANE HAYATI BİR SAATİNE DENK GELMEYEN CENNET VE CENNETİN DAHİ BİN SENE MESUDANE HAYATI BİR SAATİNE DENK GELMEYEN RÜ-YETİ CEMALULLAH” bekliyor. Onun için bunca sonsuz güzelliklerin ve sınırsız saadetlerin yanında yüz tokat vurmadan bir üzüm yedirmeyen şu dünyanın cennet yanındaki kıymeti elbette CEHENNEMDEN FARKSIZ OLSA GEREK. Kâfir için ise iş tam tersinedir. Öyle bir ateşten sakının ki yakıtı taşlar ve insanlardır, denilen ve ölümün de olmadığı elemin azab olduğu sonsuz bir cehennem yanında dünyanın tüm ızdırapları elbette cennet kadar rahat ve güzel görünür.
İşte efendimiz bize sözü edilen sonsuz cennet saadetlerine kavuşma adına dünyaya gönül kaptırmamamız, cehennemin sıkıntılarını dikkate alarak ondan sakınmamız adına ikaz ve irşatları ile bizi gafletten uyarmak için hakikat bahrinden bir inciyi nazarımız sunmuştur. Allah şefaatine nail eylesin.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Dünya ve Cennet. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Dünya ve Cennet. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.