Zinhar sakının hırstan, Gönlü eder haristan. Sonra yazar düşmanın. Ardından bir de destan.
Hırs ve haset yok eder, İnan ki hasenatı, Sadece artıracak, Mizanda seyyiatı.
Ne olur sakın hırstan, Kurtar kalbi, darlıktan, Mevla verecek sana, Cennetinde gülistan.
Salma hırsa, kendini, Yık şu nefsin bendini, Boz şeytanın fendini, Ne olur sakın hırstan.
(EL HARİSU HAİBUN HASİR.) (Hırs sahibi devamlı ziyandadır. Kaybeder.)
Hırs: Sakın azim ve gayret gibi insan ve insanlık için çok önemli olan meşru, makul ve mükemmelliğe taşıyan duygularla karıştırılmasın.
Hırs: Hak etmediği, arzu ve isteklerine, Meşru, gayrı meşru demeden, Makullük ve liyakat ölçülerini dikkate almadan. Yapacağı işi sadece kendi açısından değerlendirip, Başkalarına yansıma şekline önem vermeden, dikkate almadan, Her ne pahasına olursa uslun, Arzusuna kavuşma isteğinin adı olsa gerek.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Hırs!! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Hırs!! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
hırs hasaret getirir yaradanım bizi nefislerimizle başbaşa bırakmasın inş az verip şaşıtmasın çok verip de yoldan saptırmasın şükür niğmeti ziyadeleştirir bizlerde hırs göstermeden azla kanaat edip kulluk vazifelerimizi aksatmadan hayatımızın bize emanet verildiğini bilerek yaşamak inş uygulamak nasip olur tebrik ederim selam ve saygılar efendim
yaradanım bizi nefislerimizle başbaşa bırakmasın inş
az verip şaşıtmasın çok verip de yoldan saptırmasın
şükür niğmeti ziyadeleştirir bizlerde hırs göstermeden azla kanaat edip kulluk vazifelerimizi aksatmadan hayatımızın bize emanet verildiğini bilerek yaşamak
inş uygulamak nasip olur
tebrik ederim selam ve saygılar efendim