(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HÜKÜMSÜZDÜR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HÜKÜMSÜZDÜR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sabah kalkmayan avradın, Varlığı da hükümsüzdür, Bozulmuş olan Tevrat’ın, Varlğı da hükümsüzdür.
Kanı bozulmuş dayının, Katli vaciptir hayının, Virgül solunda sayının, Varlığı da hükümsüzdür
Efeli bir şiir olmuş.Gülümseyerek okudum,'sabah kalkmayan avradın varlığıda hükümsüzdür 'demişsiniz.Doğru vallahi kadın dediğin çalışkan olmalı.Saygılar.
MERAK ETTİĞİM KONU EĞER HER KADIN ER DOĞURSAYDI VARLIĞI HÜKME BAĞLI OLSAYDI ACABA DÜNYADA AİLE KURUMU DİYE BİR ŞEY KALIRMIY DI ? BİZLERİ ALLAH YARATTI VE DÜNYAYA FAYDALI İŞLER YAPALIM DİYE...BİR BAYAN OLARAK BIRAKIN ŞAİRLİĞİ OKURKEN ÜZÜLDÜM..BİZLER YANİ BAYANLAR DÜNYANIN EN AĞIR İŞÇİLERİ OLARAK İLAN EDİLMİŞKEN BU DİZELER NE ŞEHİR KADININA NEDE GÜZEL ANADOLUMUN CEFAKAR KADININA ASLA UYMUYOR...
Değerli hocam gereken cevabı verecektir. Beni bağışlarsa bir katkıda bulunmak istiyorum. Şiirdeki ER tabirinin fizyolajik erekeklik olmadığını sanıyorum. Nene Hatunu veya Nene Hatunları nereye koyacağız. Türkün eşi de yiğittir ve er dir. Saygılarımla
şiirdeki erin erkek değil yiğit olduğunu söylemişsiniz. hangi ana bir çocuk doğururkrn çocuğunun mert olmasını istemez ki, çocuklar gerek anne ve babadan aldığı genlerle gerek çevre şartları ile türlü kötü karaktere sahip olabilirler . suçu sadece kadına atmak hiç de doğru değil. bu şiirde kadına hakaret gördüm, iki dörtlüğün silinmesini istiyorum ve kadınlardan özür dilenmesini bekliyorum.
Er doğurmayan ananın, Sütü bozulmuş dananın, Fuhuş yapılan binann, Varlığı da hükümsüzdür.
İt doğuran anaların, Adam yiyen kenelerin, Geçen gün,ay senelerin, Varlığı da hükümsüzdür.
Değerli ozan arkadaşımdan halk edebiyatı tarzı, öğüt ve nasihat dizeleri, her birinin değerli anlamları olan, güzel söz dizeleri kutlarım şairi ve dizeleri Yunus diyarından selamlar.
Şiirinizin bazı bölümlerine katılıyor,ancak bazı bölümlerine asla katılmıyorum.Katılmadığım yerler bir kadının erkek veya kız çocuğu doğurması Rabbimin işidir.Nice analar vardır ki kız doğurmuştur ama erkekten bin kat yiğittir o kız evladı.Kadınların erken kalkması tabi ki güzel bir olay sağlıklı olduğu sürece,ama eşitlik olması gerekir,kadın kalkmış sa erkekde kalkacak eşine yardımcı olacaktır.Hayat paylaşımdır.Ancak herkesin bir yaşam tarzı vardır ben eşime sabah kalkmaktan hoşlanırım ama belki başka kadın hoşlanmaz.Kadın erkeğine elbette her konuda yardımcı destek olmalı erkeğine hizmet eden kadın evinin bereketini artırırı biz böyle gördük.Ama erkeğide kadına her konuda yardımcı olması gerekmekte.Burada sadece kadını değilde eşitliği işleseydiniz bence daha ılımlı olacaktı.Kadın erkeksiz erkekde kadınsız bir hiç tir ikiside birbirini tamamlayıcı unsurdur.Bizlerin erkek veya kadın olarak birbirimize her zaman ihtiyacı vardır.
Tek taraflı hiç bir şey olmaz bir elin nesi var iki elin sesi vardır değerli dost. Galiba tepkileri eşitsizlik olduğu için aldınız.
sabah kalkmak zorunda mıdır kadın. yani erkeğinden önce kalkıp aşına işine bakmazsa; erkek evlat doğurmaz ise ne hakkı var yaşamaya o eksik eteğin değil mi ?????
sanırım söylenmek istenen bunlar değildir. ya da ben öyle sanmak istiyorum. sayın oğuzsoylum şu kadını er doğurmak ve erken kalkıp kadınlığını! ispat etmek zorunda olan zavallı konumundan çıkartıp şiirinizi yeniden düzenlerseniz sevinirim. yoksa bu kadına hakaret eden şiiri! sileceğim.
ayrıca kadına beşinci sınıf canlı gibi davranan bu hitaba takdir yorumu yazan hemcinslerimi de kutlarım. gerçekten çok anlamlıydı
üstadım; bir ata sözü aklıma geldi şiiri okuyunca" vaktinden önce öten horozdan, kocasından sonra kalkan avrattan hayır gelmez der" çok doğru yerinde nasihat dolu dizeler. yüreğinize sağlık saygılarımla.
Varlığı da hükümsüzdür,
Bozulmuş olan Tevrat’ın,
Varlğı da hükümsüzdür.
Kanı bozulmuş dayının,
Katli vaciptir hayının,
Virgül solunda sayının,
Varlığı da hükümsüzdür
Efeli bir şiir olmuş.Gülümseyerek okudum,'sabah kalkmayan avradın varlığıda hükümsüzdür 'demişsiniz.Doğru vallahi kadın dediğin çalışkan olmalı.Saygılar.