Ceylan...
Gökleri abdestsiz bir geleceğin tövbesine avuç açtın şimdi…
Karanlıklar sallandırdı varlığı, Düştü bedenin toprağın vechine. Sıyrıldı hiçlik, sıçradı kancıklık dinlediğimiz vicdanlara. Lori Lori Lori! Vaşak zulümlerin narkoz gerçekleri arasında, Kramp girmiş niyetlerin içinde, Perdelendi ruhun. Lori Lori Lori Kuduz diller lal oldu bedenine. Saatler çağın rengine tükürürken Çivilendi sağduyu. Lori. Lori. Lori. Üflemedi “sur” a İsrafil, “ya rabbel alemin” Lori Lori Lori! Uğursuz zincirlenmiş sözlerin paslarından Ne zaman raspalanacak yalanlar? Ceylan’ım Hicret etti yassın, toprağın alnına sürtünce kefenin. Lori Lori Lori! |
Bana kalirsa, Lori sozcugunun altinda yatan bir isyan var siirde.. 15 yil once de ayni yerde abisinin basindan kotu bir olay gectigini okumustum.. Faili mechul (!) deniyor da giden cana dua edilmiyor.. Faili de mechul degil aslinda. Acilim acilim diyen kisiler de bu mechulun icinde degiller mi acaba?
Bir Turk-Kurt ! catismasidir gidiyor :( Teror ve Kurt ayrimi yapamayan mantaliteler var hala. Bu ulke topraklarinda yasayan farkli irktan insanlar sadece Kurtler degil. Kardesce, dostca, arkadasca gecinmek varken; BU KAVGA NE DIYE? Analar, evladim diye neden agliyor? Dogudaki insanimiza neden bu aci? Neden "daga mi cikalim(?!)" diyorlar hep? Neden sehitlerin kani ile sulaniyor bu topraklar? Neden sehitler verildikce "terore hayir" sozleri ile yuruyusler yapiliyor? O kadar mi zor insanca yasamak? Ayni havayi cigerlerinize cekiyor, ayni topraklar uzerinde yasiyor, ayni nimetlerden faydalaniyorsak; canlar kiyilmasa olmaz mi? Sonsuzluga giderken; yine ayni vatan topraklari altina gomulecegiz! Sirtlanip goturmuyoruz diger yasama!
"Uğursuz zincirlenmiş sözlerin paslarından
Ne zaman raspalanacak yalanlar?"
Yillardir verilen ayni vaadler ! Hepsi birer yalan senin gozunde.. Zaman gecirsin diye eline oyuncak verilen bir cocuk ! Oyuncagi alinan cocugun hircinligi ! Hircinlik ile..........! Daha da sozum yok..
O kadar iyi anladim ki sozlerini Meftun.. Icindeki isyani guzel bir dille sunmussun.. Ama; soylemeden de yapamayacagim! Keske; siirlere kadar konu olmasaydi bu durum. Agaclar, bortu, bocek, ev, aile, huzur, sevda masallari okusaydik keske siirlerde!
Belki o zaman rapsalanir yalanlar!