Gel ey nefis, vazgeçelim dünyadan, Kurtulalım, bu faydasız sevdadan, Sevsin seni, yeri göğü yaradan, Hesap günü, gelipte an çatmadan,
Gel ey nefis, dalma sakın gaflete, Kavuşmuşsun, İman denen nimete, Göster sabır, kavuşuver cennete, Yoktur sana yaratandan başka dost.
Bak sağında geçmiş zaman bir kabir, İşlediğin her amelden haberdardır ol Habir. Kıl tövbeyi mağfiret iklimine gir. Azrail gelip, tatlı canı almadan.
Gel ey nefis, açı ver sen gözünü, Unutma ha, bezm-i elest sözünü, Gaflet ile terk eyleme hüzünü, Yaratanın huzuruna çıkmadan.
Görmezmisin dolup boşanır bir han, Kimseden geriye kalmıyor nişan, Birkaç günlük bir ömürdür, ne olur biraz dayan. Kalmayasın, uzun yollarda aç ve yayan.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ey Nefis. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ey Nefis. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Gel ey nefis, açı ver sen gözünü, Unutma ha, bezm-i elest sözünü, Gaflet ile terk eyleme hüzünü, Yaratanın huzuruna çıkmadan. Çok güzeldi.öğüt verici..Tebrikler...
Allah bizi nefsimizkle baş başa bırakmasın inş
tebrik ederim selam ve saygılar