(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kapitalizm... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kapitalizm... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
her dogan cocuk borclu doguyor, baginmli doguyor, dogmadan oluyor cocuklarimiz, yasamanin ne oldugunu tanitiyor once markalar, sonra bankalar.. kisa ve oz yazmissin guldfalli..dostluklaVK
çoğunluğu mahkum ederken açlığa çıkartıyor insanlıktan çok tüketeni ’’mutlu bir azınlığa’’
Biriksin bakalım kar yumakları Aşılmaz dağ gözüksün kör gözlerde Çöksün sis bulutları karanlıkta Doğamızda varsa sis ile kar Bir bakarsın rüzgar eser Ya da fırtına...
Yüreğine sağlık Güldane, uzun bir aradan sonra çok anlamlı dizelerini okuyabilmek güzeldi, Kutlarım, Umutla ve şiirle kal...
İnsan kanından damıtılmış iktidarlar ve paranın gücü hükmettiği sürece insanlığa ve bizler bir şey yapamıyorsak bir damarı eksik kalmazmı sanatın? sulusepken bir hayat çizilmiş gözlerimize, daha ne bekleriz sarılalım bebeklerin kundaklarına tükenirken gökyüzü kururken umut daha ne bekleriz sulusepken sarılacakken mücadelenin renklerine...Sevgilerimle değerli dost.
çoğunluğu mahkum ederken açlığa çıkartıyor insanlıktan çok tüketeni ’’mutlu bir azınlığa’’
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ kapitalizm gibi insanlık için utanç verici olan sistemi bir kaç sözcükle bu denli net,anlaşılır ve şiirane anlatmak her şairin harcı değil.. bu anlamda yazdıran yüreği ve emeği selamlıyorum şiir,umut ve sevgiyle...
çoğunluğu mahkum ederken açlığa çıkartıyor insanlıktan çok tüketeni ’’mutlu bir azınlığa’’
Zaten ezilen ve hak arayıpta bulamayan azınlık kesim değilmidir...Kısa ama bir çok şey anlatıyor şiiriniz.
Beğenerek ve saygı duyarak okuduğum bu şiirinize Erzurum'dan saygılar bırakıyorum sayfanıza.
Tebrik ediyor başarınızın daim olması dileklerimle birlikte sayfanıza geldim. Kaleminiz her daim kudretli, İlhamınız eksilmesin diyorum. Her şey sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olsun
Bu içten dizeleri Yazan yüreğin Kalemi daim olsun..Mutluluk yüreginizden tebessüm yüzünüzden asla eksik olmasın... Sezai Binici/umut_adam/Erzurum.. Saygılarımla
HAKLISINIZ MUTLU BİR AZINLIK İÇİN MUTSUZ MİLYONLAR İŞTE HAKSIZLIĞIN BÖYLESİ SANKİ ONLAR BAŞKA DÜNYADAN GELDİLER İÇLERİNDE NADİRDE OLSA İYİLERİ VAR AMA GÖRÜŞLERİ NE OLURSA OLSUN GENELİ BÖYLEDİR KUTLARIM ŞAİREM
YAĞMUR YAĞIYOR YAĞMUR YAĞIYOR KÖYLÜNÜN ALNINDAN AĞANIN AVUCUNA
çok anlamlı bir şiirdi... değerli dost şairim ; münir adlı üyenin yorumuna öyle güzel bir bilgi aktarımıyla cevap yazmışsınki ....ben buraya izninle almak istiyorum. Sayfanı benden sonra ziyaret eden şiirsever dostlarında bu bilgiden mahrum kalmaması için....
sonsuz teşekkür ve tebriklerimi iletiyorum.
Sn. Güldane DAL'ın yoruma cevabI:
Çok doğru söylüyorsun sevgili Münir, görelim bakalım o istatistikleri, ne diyormuş;
''---Ünlü tefecilik kurumu Merrill Lynch’in 2008 raporuna göre, dünyanın en zenginlerinin sayısı 2007 sonunda 10 milyonu aşmış. Artık dünyada 10 milyondan fazla dolar milyoneri var... Bu en zenginlerin toplam serveti de 1986 da 7200 milyar dolardan 1997 de 17 400 dolara, 2007 de de 40 700 milyar dolara yükselmiş. ---Türkiye’de toplam varlığı 1 milyon doların üstünde bulunan yüksek ve ultra yüksek varlıklı kişi sayısı 2006’da 42 bin iken, 2007 yılında bu rakamın 8 bin kişi artarak 50 bini aştığı belirtildi.(Bu da yoksulluğun ne kadar çok arttığını gösterir) ---Dünya Bankasının 9 Eylül 2008 tarihli raporunda 2005 de üç milyar 140 milyon insanın günde ikibuçuk [2.5] dolardan az gelirle ‘yaşadığı’, bu nüfusun %44’ünün de günde 1,25 doların altında gelire sahibolduğu belirtiliyor. %85’i beş yaşın altında çocuk olmak üzere her gün 30 binden fazla insan, açlıktan, yetersiz beslenmeden, sıradan bulaşıcı hastalıklardan, vb. ölüyor. ---Dünya Tarım Örgütü de 820 milyon insanın yetersiz beslendiğini açıkladı... 1.1 milyar insanın içme suyu sorunu var veya içtiği su sağlığa uygun değil. 2.4 milyar insan da ‘yeterli’ sağlık bakımından yoksun. ---500 zenginin ''geliri'' 416 milyon yoksulun gelirine eşit.''
Bunlar sadece bir kaç örnek Kapitalizmin açmış olduğu tahribatlardan sevgili Münir. Kısaca kapitalizm bir avuç insanın ''mutluluğu''nu sürdebilmesi için milyarlarca insanın mutsuz, sağlıksız, aç olması gerekiyor ki o şaşaalı yaşamlarını sürdürebilsinler...
Sevgilerimle...
rıfati tarafından 10/2/2009 3:24:37 PM zamanında düzenlenmiştir.
rıfati tarafından 10/2/2009 3:25:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
Kapitalizim Ta çocukken Aklını çalmış çoğunluğun Öcü gösterileceğine kapitalizim Herkes çaba gösterir olmuş O canavarı yaşatmak için. Üretimi elinde tutan yönetse Kardeşçesine Kendi kendini yer bitirir Kapitalizim o biçim.
Sen harikasın. Tebrik eder, Sevgiler, saygılar sunarım.
Sevgili şair, Dünya emekçilerinin başbelası bu kapitalizm.Yalan onda dümen onda soygun onda.Yani bunu alt edebilmek için öncelikle onu iyi tanımak gerek.Vede kendi emeğimizin neleri hatta herşeyi var ettiği bilincine vararak emeğim bu baş düşmanınını ilelebet dünyadan silmenin yollarını arayıp bulmalıyız tüm emekçiler olarak.Özellikle ve önceliklede vede sabırla bilgiyle inatla uzun bir yolu katetmemiz gerektiği bilincine varmalıyız.Bilmeliyiz tanımalıyız hem kendi emeğimizi vede emeğimizi çalanları.Özelliklede bu bilinç için heryıl çeşitli kuruluşlarca açıklanan istatistik bilgilri çok ince detaylarına kadar irdeleyerek nasıl ne kadar nerelerde soyulduğumuzu görmeliyiz.Sevgili Güldane,daha söyleyecek çok şey var biliyorsun biliyoruz hepimiz.Fakat sen tüm söylenebilecekleri dört satıra sığdıracak bir ustalıkla anlatmışsın Kapitalizm mi. Teşekkürler sevgiler.
Çok doğru söylüyorsun sevgili Münir, görelim bakalım o istatistikleri, ne diyormuş;
''---Ünlü tefecilik kurumu Merrill Lynch’in 2008 raporuna göre, dünyanın en zenginlerinin sayısı 2007 sonunda 10 milyonu aşmış. Artık dünyada 10 milyondan fazla dolar milyoneri var... Bu en zenginlerin toplam serveti de 1986 da 7200 milyar dolardan 1997 de 17 400 dolara, 2007 de de 40 700 milyar dolara yükselmiş. ---Türkiye’de toplam varlığı 1 milyon doların üstünde bulunan yüksek ve ultra yüksek varlıklı kişi sayısı 2006’da 42 bin iken, 2007 yılında bu rakamın 8 bin kişi artarak 50 bini aştığı belirtildi.(Bu da yoksulluğun ne kadar çok arttığını gösterir) ---Dünya Bankasının 9 Eylül 2008 tarihli raporunda 2005 de üç milyar 140 milyon insanın günde ikibuçuk [2.5] dolardan az gelirle ‘yaşadığı’, bu nüfusun %44’ünün de günde 1,25 doların altında gelire sahibolduğu belirtiliyor. %85’i beş yaşın altında çocuk olmak üzere her gün 30 binden fazla insan, açlıktan, yetersiz beslenmeden, sıradan bulaşıcı hastalıklardan, vb. ölüyor. ---Dünya Tarım Örgütü de 820 milyon insanın yetersiz beslendiğini açıkladı... 1.1 milyar insanın içme suyu sorunu var veya içtiği su sağlığa uygun değil. 2.4 milyar insan da ‘yeterli’ sağlık bakımından yoksun. ---500 zenginin ''geliri'' 416 milyon yoksulun gelirine eşit.''
Bunlar sadece bir kaç örnek Kapitalizmin açmış olduğu tahribatlardan sevgili Münir. Kısaca kapitalizm bir avuç insanın ''mutluluğu''nu sürdebilmesi için milyarlarca insanın mutsuz, sağlıksız, aç olması gerekiyor ki o şahşahalı yaşamlarını sürdürebilsinler...
harika evet, evet harika usta bir kalemin "anlayana sivri sinek saz..." deyimini dedirtme tarzı bu olsa gerek oldukça derin ve zekiçe yaklaşım vahşi kapitalizm bu kadar mı iyi anlatılır
bilmeyen varsa duysun duyup da hala anlamayan varsa anlasın yaşamaya çalışanlar bu sistemden uzak dursun yazan ellerine sağlık olsun sevgiler yürekli dostum
çoğunluğu mahkum ederken açlığa çıkartıyor insanlıktan çok tüketeni ’’mutlu bir azınlığa’’
Bugünlerde Tv lerde bir reklam var Güldane, yani bu kadar olur dedirten cinsten, zaten ülkemde ne normal ki bu da normal olsun.Diyor ki reklamda para için oynayan figüranlar, haydi çocuklar oyuncakçıya, haydi çocuklar şuraya buraya, oyuncakçıdan oyuncak alın ki oyuncakçı kazansın evine ekmek götürsün, (oyuncak tekelcileri kazanıyor oysa burada satan ne kadar kazanıyor o da belli) olur dedim çıldırdım bu reklama sen işçine memuruna yüzde 2 zam ver bir de alış veriş yapmaya çağır...Bu ülkede kirasını ödeyemeyen, evine ekmek götüremeyen insanlarla düpedüz dalga geçmektir...Kapitalizm ülkemde git gide etkisini göstermekte ve acımasız çarkları altında halkım inim inim inlemekte, yardım manzaraları bunun en büyük göstergesi değil mi?Birbirlerini ezip onurlarını ayaklar altına alıp evine bir parça yiyecek götürmek isteyen insanlar yüreklerimizi dağlıyor... Benim sevdiğim özlemini duyduğum ülke bu değil ki zaten bu çarktan kurtarılması için değil mi mücadelemiz ama işte o çarklara bizleri yem ediyorlar sevgili Güldane daha ne diyeyim...Kısa ve öz ama çok anlamlıydı kutluyorum saygılar sunuyorum...
''Çekinmeyin alın verin ekonomiye can verin'', ''çiçek alın, oyuncak alın, sakız alın, simit alın''. Canlı bir ekonominin sözde krize karşı koymakta iyi bir şey olduğunu vurgulamakta ama bu kadar yoksulluk varken ve çoğunluğu aç olan insanlarımızın alım gücü yokken nasıl alacaklar acaba? Yakında işverenlerin Yılmaz Özdil'in de dediği gibi '' bunlar ekmek parası için çalışıyor efendim, maaşlarını unla ödeyin'' derlerse hiç şaşırmamak lazım...
Kapitalizim günümüzün en büyük canavarı değil midir dünyada? Dünya nimetlerinin yüzde doksanını , dünyanın yüzde onu paylaşırken, geri kalan yüzde onu, yüzde doksan paylaşmakta ve her geçen gün biraz daha insan emeğini yok sayıp yüzde doksanı yüzde ona köle yapmakta değil midir.
Şimdi dünya milletleri sosyalizme dönüş yapmak için çabalıyor ama çok fazla geç kalınmış değil midir. Dünyanın yüzde onu, yüzde doksaını yok edecek kadar silah ve paraya sahip olmuştur ve artık onların önüne durmak imkansızlaşmıştır.
Dünyaya gelen her çocuğumuz yüz yıllar boyu ödenemeyecek kadar borç yükü ile ggelmektedir. Ve korkarım ka gelecekte onlarda kapitalizimin kölesi olup sürünerek yaşamaya çalışacaktır.
Konu öylesine uzun ki sevgili şairim. Neresinden tutarsak elimizde kalıyor.
kapitalizmi yaratan mal, varlık,zenginlik,para hırsı,güç dengeleridir.Kapitalist dünya insanlar arasında rekabeti artırmış, rekabetin getirdiği düzensizlik sonucu, cinayet, hileler, kayırtmalar vb. birçok şey artırmıştır.İnsanlar arasında huzursuzluğun artmasına neden olmuştur. kapitalizm yok edecek bir hukuk varsa o da "iSlAM" hukukudur, çünkü "İSLAM" dini zenginliğe karşıdır. "Ademoğlunun iki vadi dolusu altını olsa üçüncüsünü ister, onun gözünü sadece toprak doyurur"