İstan-dere Can pazarı kim bilir kaç ölü Allah vermiş cezamızı Oruç tutmuyormuşuz ya Ondan gelmiş felaket Yağmacı amca söyledi Belki de ölmüş bir kadının Cüzdanını karıştırırken Yağmacı amca
İstan-dere Yüz kalmamış Ne vali de Ne belediyede Hani nerede Kızarması gereken yüzler Hani nerede Pişkin alışkın Bizim bakanlar başkanlar Kim istifa edecek Ne istifası Haber haber gezecek Biz elimizden geleni yapıyoruz
"Suç bizim değil"
Selde ölenler için "İnsanları boğan arabanın" diyecek...
Bu afetin hesabı Acaba bu sefer Kime kesilecek…
Yok yokkk Biz hak ettikkk Oruç tutmadık ya Allah cezalandırdı bizi Yağmacı amca öyle söyledi Yol kenarında hırsızlık yaparken…
............İstan-dere hak ettin sen çoktan bunu...........
Sürç-ü lisan ettimse affola şiir niyetine yazmadım haberleri izlerken sinir yaptım sizlerle paylaşayım istedim... Bernaca isyanım İstanbul gibi bir şehiri bu hale getiren herkese...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İSTAN-DERE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İSTAN-DERE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İstan-dere Can pazarı kim bilir kaç ölü Allah vermiş cezamızı Oruç tutmuyormuşuz ya Ondan gelmiş felaket ================================
Ahhhhh ahhhhhhh......Doğal felaketleri Din istismarcılığı ile Kadere bağlayan kafalar...Artık değiştirin bu kafayı..Siz Alt yapıyı göstermelik için yaparsanız böyle olur.Dee yataklarına Sırf oy kaygısıyla ses çıkarmayıp yerleşim yapılanmasına ses çıkarmazsanız böyle olur...Bir haftadan beri Meteoroloji uyayıyor..Önlem alınma yerine Oturdular ...Ve bir önce meteoloroli uzmanı yarın geliyor büyük tehlike var dedi.Buna rağmen İstanbul valisi sabah Hiç bir servis yola çıkmayacak diyemedi. ve göz göre göre Fabrikanın bahçesinde 7 kadın boğularak can verdi.30 geçti Ölü bir o kadar kayıp... Yüce Allah İlimden bilimden hesaptan kitaptan,akıldan yoksun olan idarecilerden Korusun.... Duyarlı yüreğinize Kutlarım Bacım...
HakanKurtaran tarafından 9/10/2009 11:04:13 AM zamanında düzenlenmiştir.
Doğru ve duyarlı paylaşımlarınız için asıl ben teşekkür ederim... Benim yöneticim değil onlar... Uyuyanlar uyansın artık da görsün nasıl yönetildiklerini bir kaşık suda olması gerekirken istanbulda yağmurun böylesine bir gölde boğulmak ancak bu yönetim şeklinin başarısızlığından gelmektedir... Çok şükür ki uyumayanlardanım... Ammaaaaa şu da var ki benim uyanık oluşum ölen insanlarımızı geri getirmiyor ne yazık ki...
17 Ağustos depreminde ölü soyanlar dün yine sahnedeydi. Sel felaketinde can verenlerin cesetleri yollarda dururuken yağmacılar sular altında kalan dükkanları talan etti
İstanbul'da 26 kişinin can verdiği selin ardından yağma başladı! Bağcılar ve İkitelli'de işyerleri soyuldu. Çuvallarla bölgeye gelen yağmacılar merkezi İkitelli'de 'Evkur' adlı alışveriş mağazasının deposunu talan etti. Papaz Köprüsü'ne kadar gelen ve caddelere yayılan elektronik eşya yaşlı-genç binlerce kişi tarafından kapışıldı. Yağmanın büyümesi üzerine olay yerine gelen polisler 'Bu halka bu yakışmaz' diye bağırarak çevredekileri dağıttı.
YAĞMAYA BİR... İKİ... YAĞMACILAR sular altında kalan İkitelli'ye kamyonetlerle geldi! Manav olduğu öğrenilen bir yağmacı yoldan topladığı tabak, çanak ve bardakları aracına doldurken polis tarafından gözaltına alındı.
SANA YARDIM EDEMEM TABAK-ÇANAK AŞIRIYORUM İKİTELLİ'DE vatandaşlar sular altında kalan otomobillerini kurtarmaya çalışırken, sadece 20 metre uzaklıktaki yağmacı grup, insanlara yardım etmek yerine poşetlerini elektronik eşyayla doldurdu.
Onlar, felaket bölgesinin akbabalarıydı... Ölü soyuculardı... İnsanlar canlarının derdine düşmüşken, felaket bölgesine doluşan yağmacılar, hiç utanmadan sele kapılan eşyaları kapıp evlerine götürdüler. Bazıları araçlarının bagajlarını doldurdu. Bazıları da at arabalarını yükledi.
İKİTELLİ’yi dün yalnızca sel felaketi vurmadı. Felaketin korkunç yüzünden de beter insanlık adına utandıran manzaralar vardı. Sular çekilmeye başlamıştı. Canını kurtaranlar mallarının derdine düşmüştü. İşte bu sırada adeta leş kargaları gibi felaket bölgesine doluşan yağmacılar ne bulduysa çalıp kaçtı. 10 kişinin hayatını kaybettiği TIR garajında sel sularının çekilmesinden sonra TIR’lardan, evlerden, fabrikalardan çevreye saçılan mallar, utanç verici bir yağmaya uğradı. Sularda yüzen, çamurlara gömülen mallar çevredeki yağmacılar tarafından kapışıldı. Bir TIR’ın taşıdığı mallar arasında bulunan kılıflar içinde av tüfekleri de kapanın elinde kaldı. Daha sonra polisler tüfekleri vatandaşlardan tek tek topladı.
gazetelerden.....
...
* aynı anda Ayşe kızın çeyizi kalmışken sel altında Doğu’dan gelen haber:yedi askerimiz şehit! yavuklusu Ayşe kızın..Mehmet Onbaşı, can vermiş mermi altında..
aynı anda talan edilmiş nice evlilik hayali kınalı gelinimin,o şanlı şehidimin ev eşyası.. yağma yağma.. bir anda aynı anda..kaş-göz altında
...
yağmur yağdı seller aktı hüznün kızı camdan baktı suların altında kaldı onca yaşam giyim-kuşam
Arap kızı düş peşinde cama vuran taş peşinde soyguncular işbaşında gitti,eyvah! hani eşyam?
ölenlere rahmet olsun çalanlara nefret olsun kalanlara Cennet olsun -iyi-lerle dolsun dünyam
yağmur yağdı seller aktı sel akarken eller baktı beni hayrette bıraktı bunlar insan değil,yamyam
kardeşlerim,siz hep yazın -kötü-leri ipe dizin sorun..selden size izin Ayşe kız..nerde çeyizin?
bildiniz mi işte şimdi ne için hikmetli kavgam?
Güzel günler göreceğiz çocuklar Motorları maviliklere süreceğiz Çocuklar inanın, inanın çocuklar Güzel günler göreceğiz, güneşli günler Motorları maviliklere süreceğiz Hani şimdi bize Cumaları, pazarları çiçekli bahçeler vardır, Yalnız cumaları, yalnız pazarları Hani şimdi biz bir peri masalı dinler gibi seyrederiz Işıklı caddelerde mağazaları, Hani bunlar 77 katlı yekpare camdan mağazalardır. Hani şimdi biz haykırırız Cevap: Açılır kara kaplı kitap: Zindan Kayış kapar kolumuzu Kırılan kemik, kan Hani şimdi bizim soframıza Haftada bir et gelir Ve, çocuklarımız işten eve Sapsarı iskelet gelir Hani şimdi biz İnanın, güzel günler göreceğiz çocuklar Güneşli günler göreceğiz Motorları maviliklere süreceğiz çocuklar Işıklı maviliklere süreceğiz Çocuklar inanın, inanın çocuklar Güzel günler göreceğiz güneşli günler Motorları maviliklere süreceğiz
Utanmazlar arkadaşım bunlar gerçekten UTANMAZ lar.... Hırsız her zaman her yerde hırsızdır... Kimi el feneri kimi deniz feneri ama hep Allah'ın adını küstahça kullanarak... Benim, bizim İstanbul'umuzu 15 senedir bunlar yönetiyorlar... Yönetmeye de devam ediyorlar... Eh sonumuzu hayır getire... Duyarlı yüreğin için ve güzel paylaşımların için çok teşekkür ederim arkadaşım... Bernaca sevgimle...
Bu bir felekaet değil sevgili şaiirm. Bu bile bile ölüme gitmek, bile bile insanları yok etmek. bile bile afetlere davetiye çıkarmaktı. Dere kenarlarına yapılan evler, çarpık kentleşme, doğa ile bu kadar oyun oynayıp ona baş kaldırma, altyapısız bir şehir kurmaya çalışma, insna hayatının beş kuruşluk değerinin olmaması ve gelinen sonuç.
Hiç kimse hesabını vermeyecek. Hiç kimse "ben ne yatım da bu böyle oladu" demeyecek. Hiç kimse sorumluluğu kabul etmeyecek, Ve 1999 depreminde kara bir beynin " bunlar çıplak geziyorlardı onun için deprem oldu" dediği gibi " oruç tutmuyorladı onun için bu oldu" deyip yine inançlar yüklenecek sorumluluk. ve yine olan masum halka olacak.
Görmüyor muusnuz başbakan ve belediye başkanı ne dedi" Daha beteri olabilirdi." İşte esas felaket bu söz değil mi dersiniz?
İhmalkarlık,bilinçsiz yönetim para hırsı, doğayı yok ederek rant elde etmenin sonucunda hayatlarını yitirnlere rahmet deride bıraktıklarına sabır diliyor. ülkemin başı sağ olsun diyorum.
Sevgili şairem... Evet bu bir felaket değil... 15 senelik bomboş hatta henüz kazılmamış mezar haline getiren yönetimin ayıbıdır bu... Bu günkü başkbakanımız unutulmasın hafızanızı zorlayın 15 sene evvelki İstanbul Büyük Şehir Belediye Başkanı... Ayamama deresini islah eden ve teşviklerle o bölgede büyük fabrikaların kuruluşların açılmasını destekleyenler de bunlar... Sustum sustum susturamıyorun içimdeki öfkemi... Dalga dalga kabarıyor konuştukça bunlar... Elbette kimse hesabını vermeyecek fatura yine masum insana kesilecek... Kesildi de... Ama olsun kesinnn onlar oruç tutmuyorlardır... Duyarlı yüreğinizi kutlarım... Bernaca sevgilerimle...
Evet, olay zaten yeterince üzüntü verici birde bu anlamsız yorumlar var... Bir yandan yağmalayıp diğer yandan müslümanlık ahkamı kesenler... Ama nedense bu tablo bana hiç yabancı gelmedi, aşina mıyız ki...
Yüreğine sağlık can Berna, hala sağnak yağıyor burada:((
Bencede ağzımıza acı biber sürerler sonra... Faturayı çok ağır kesmişsin sende dostum... Onlar Allah mallah korkarlar kesemezler fatura falan... Ama melekler düşünülebilir bir kurban... En iyisi bende susayım dost... Sevgilerimle...
haklı bi isyan ama elden gelen bişey yok benzetim süper İSTAN-DERE. merak etmeyin bu günlerde unutulacak 99 yılında yaşananlar unutulmadımı.. bu arada şehitlerimize de rahmet ailelerine sabır diliyorum başımız sağ olsun kaleminize isyanınıza teşekkürler
Duyarlı yüreğe asıl ben teşekkür ederim... Her iki depremi de Düzce'de yaşamış biri olarak onun da acısını çok iyi bilirim... İsyankar ama Bernaca Sevgilerimle...
İsyanım İstanbul'umu bu hale getiren insanlara... Korkarım sen gelene kadar oturup sessizce izleyeceğimiz bir kız kulesi bile kalmayacak bu gidişle... Teşekkür ederim güzek kızkardeşim... Yüreğimiz bir zaten sözümüzün ayrı olma şansı varmı... Özlemli sevgilerimle....
GÜZEL YÜREKLİM TAM YARIM SAAT ÖNCE BENDE BUNU SEYRETTİM. İNANAMIYORUM GELDIĞIMIZ YERLERE , MERHAMET DUYGUMUZU NERELERDE BIRAKTIK BİZ? NASIL BİR İNSAN OLDUK? DEPREMDEDE BUNU YAŞADIK İNSANLAR GÖÇUK ALTINDAYKEN YOK YAĞMACILAR YOK ORGAN MAFYASI NASIL BİR TOPLUMUZ BİZ BÖYLE NASIL ? ÇILDIRDIM YAA BEN HADSİZLİK.KENDINI BILMEZLIK BİRDE YAPTIĞI HIRSIZLIK ŞANMIŞ GİBİ YİNE DİN SÖMÜRÜSÜ. ORUÇ TUTMUYORMUŞUZDA ONDAN 4 YASINDA BIR BEBEK ÖLMÜŞ ANNESININ KUCAGINDA SELE KAPILMIŞ ODAMI ORUÇ TUTMAMIŞ? VAHH VAHHH VAH Kİ NE VAH RABBIM CAHILLIN ŞERRİNDEN KORUSUN...... İSTANBULUM , GÜZEL YEDI TEPELİ ŞEHİR, TARIHE, MASALLARA KONU OLAN İSTANBUL KIYAMAM BEN SANA İSTANBULUM KIYAMAM.
FATIH SULTAN MEHMETLER SENI BU HALE GELSINLER DİYE Mİ FETH ETTİ?
AVRUPA BİRLİĞİNE GİRMEYE UĞRAŞAN BU GÜZEL ÜLKE ÖNCE CANINIZA SAHİP ÇIKIN SONRA MALINIZA,KOMŞUNUZA, DİNİNİZE NE OLUR ÖZDEĞERLERİNİZE SAHİP ÇIKIN BİZ BU DEĞİLİZ SİLKİNIN ARTIK TOPARLANIN. KOMŞUSU AÇKEN UYUYAN BZİDEN DEĞİDIR DEMİŞ PEYGAMBER EFENDIMIZ... İNSANLAR SULAR ALTINDA, RABBIMIN AFATI YAĞMURU, BU NASIL BİR RUH NASIL İÇİ ACIMAZ. BERNAM COŞTU YASEMİN DUYARLI YÜREĞİNİ KUTLARIM GÜZEL ARKADAŞIM........ SEVGİYLE KALALIM AMA NE OLUR HEPIMIZ INSANLIKLA.......
Belli ki isyanım isyanın olmuş militan arkadaşım benim... Duyarlı yüreğine ve tüm yürekli paylaşımlarına teşekkür ederim arkadaşım... Bernaca sevgimle...
İzlerken insanlığımdan utandım bir yanda can pazarı diğer yanda yağmacı Müslüman bir ülkede ve ramazan ayında bunları izlemekde sinirimin kat sayısına tavan yaptırdı
NE OLDU BİZE NEREDE BIRAKTIK VE NEREDE UNUTTUK İNSANLIĞIMIZI
Kalemin daim olsun İNSAN Şairim İsyan et yanlışa her daim
Ne mi oldu bize oruç tutmadık Allah cezalandırdı... Diyor ya yağmacı amca... Teşekkür ederim duyarlı yüreğine... Tüm asiliğimle ve tüm isyanımla ama bir o kadar da Bernaca sevgimle...
Yok yokkk Biz hak ettikkk Oruç tutmadık ya Allah cezalandırdı bizi Yağmacı amca öyle söyledi Yol kenarında hırsızlık yaparken…
laf en çok hırsızlara,yüzsüzlere düşüyor zaten........... canımsın kızım,duyarlı yüreğn var olsun......... sinir yapmakta haklısın,bizde aynı durumdaydık..................... şimdi diyorum ki;bu felaketin faturasınıda kimse almayacak,ödemeyecek............. bu böyle devam edip gidecek,vahhhh gidene........... tebrikler kuzum,çok öptüm.........
Kime kesilecek tabii ki bize kesilecek... Bak bunca felakete afet ilan edemiyorlar... Neden???? Fatura kendilerine kesilecek de ondan... Haaa kesilirse ne olacak????? Yedikleri rantlardan eksik kalacaklar.... Sinirim soğumadı hala... İstanbul'umu bu hale getirenlere yazıklar olsunnnn.... Teşekkür derim teyzemmm güzel yüreğin için.... ASİ BERNACA SEVGİMLE....
Yok yokkk Biz hak ettikkk Oruç tutmadık ya Allah cezalandırdı bizi Yağmacı amca öyle söyledi Yol kenarında hırsızlık yaparken… ------------------------------------------
...İSTAN-DERE......
DERE YATAĞINA EV YAPMA VATANDAŞ ? ESKİ FALANCA BAKANI GİBİ, YÜKSEKÇE BİR YERE YANAŞ ? ÇAMLICA TEPESİNE MESELA ARKADAŞ ! BAK NUH'UN GEMİLERİ HEP O KIZAKDA YAĞMUR,SEL HİÇ GİTMEZ ORALARA... GİT İŞTE BÜYÜKLERİN İZİNDEN KENDİNİ SAĞLAMA AL BEL ÜSTÜNDEN RUHSATMIŞ,İSKAN İZNİYMİŞ İSTEYEN YOK Kİ SENDEN EŞİT ÇIKTIN SEN O SANDIKTAN ! KARIŞAMAZ SANA BAKAN O'NA DA YOK Kİ BİR BAKAN ! HEM BURASI SENİN SILAN !... ---------------------------------------- GÜNCELDEN DE ÖTE HABERSEL !!!... ---------------------------------------- TEBRİKLERİMLE !!!...
Duyarlı yüreğe teşekkür ederim... Ne güzel söylemişsiniz... Hadi benim cahil vatandaşım evi yaptı oraya bilmedi de... Siz niye izin verdiniz ey yönetenler diye sormaz mı insan... Ama olur mu tabiii çamlıcadan bakacaksın ki İstanbul'a bilmeyesin kim ne halda... Teşekkür ederim paylaşımlarınız için... Saygılarımla...
Kesinlikle söylemek isteyip de susturduğum sözcüklerin onda biriydi... Ama ona da benim terbiyem müsade etmiyor... Duyarlı yüreğe teşekkür ederim... Saygılarımla...
Sevgili arkadaşım; Bu gün bütün gün üzüntüyle karışık sinir harbi içerisindeydim... Ve benim eşimde dakikalarla kurtuldu faciadan... Ağladın mı dersen ağlamadım... Niye dersen sinirim baskın geldi... Haberleri izlerken öfkem son haddindeydi... Yüzleri bile kızarmadı ki fatiha okusunlar... Kabullenmediler bile hatalarını ki fatiha okusunlar... Duyarlı yüreğiniz için asıl ben teşekkür ederim... Saygılarımla....
İşte kültür başkenti denilen şehirim böyle ise düşünün gerisi ne halde... Yazıklar olsun bizleri yönetenlere... Ötesine gidecek beyin mi kaldı etrafta... Bakın Allah cezalandırmış bizi böyle bir zihniyetle adam hırsızlık yapıyor gel de isyanın ötesine geç bu adamalrla... Teşekkür ederim... Duyarlı yüreğiniz için asıl ben sizi kutlarım... Sevgilerimle...
Asi torunum benim, gene isyanlardasın, bayrağı eline almışın.Sana haksızsın diyemiyorum ama neye yarar be güzelim. Böyle gelmiş böyle gider. Yüzü kızarması gerekenlere sana kadar dert değilse var sen de dert etme kandine.
Ederim dedem ederim... Ben seçmedim bunları seçenler düşünsün... Görsün ne büyük bir cehaletin içerisinde yaşadıklarını... Kültür başkenti denilen İstanbul'un ne hale geldiğini görsünler... Ve bir makarnaya kendini satanlar oturup ağıtlar yaksın bugün ölen insanlarımıza... Saygım sonsuz sana...
............İstan-dere hak ettin sen çoktan bunu........... Çok zor günler geçiriyoruz.Selde hayatını kaybedenlere Allah'tan rahmet diliyorum... Duyarsız başkanların,valilerin ve nicesinin,rantların şehri İstanbul hak etti bunları... 2010 Dünya Kültür Başkenti hak ettin sen bunu... Duyarlılığınız için teşekkür ederim...YİĞİT KIRCA
Kesinlikle ölenlerimize rahmet diliyorum... Bu bir afettir ama kimin umurunda... Duyarlı yüreğe asıl ben teşekkür ederim... Ve evet hak ettik bunu başımıza bu yönetenleri seçtiğimiz için...
KASAP ET DERDİNDE KOYUN CAN DERDİNDE YARDIM ETMEK KİMİN MERDİNDE BENDE OLANLARA ÇOK SİNİRLENDİM SİZİN GİBİ VE DÜŞÜNDÜM BİR SAVAŞ ÇIKSA BU İNSANLARAMI GÜVENECEYİZ YAZIK YAZIK DÜŞÜNCENE KATILARAK SAYGILAR DİLİYORUM
Kimseye güvenmeyeceğiz dost... Siz diyorsunuz ki bir savaş çıksa... Bir afette böyleyiz bide deprem olsa ne olacak halimiz düşün düşün ağla... Duyarlılığınız için teşekkür ederim...