Tekirdağ’lı / Jandarma eriyim hangi devre, hangi tertip adımın ne önemi var apayrı bir acundayım sanki sevdiklerim ne kadar uzak karlanmış filim şeridi çocukluğum ve özlemlerim...
bu savaş mıdır? yoksa bir oyun halay çekercesine ölüyorlar bura uşağı bıyıkları daha yeni terlemiş / çocuk bunlar her operasyon sonrası rumeli türküleri çalıyor yüreğimde bir kuytuya çekilip ağlıyorum / için için... ben kimim / bunlar kim bu ölümler niçin
çözemediğim bilmece gibi akıp gidiyor günlerim... buralarda geceler gündüze karışmış kan yağıyor karlara yıllardır kanayan yara dert nedir derman nedir buraya çok uzak mıdır Ankara...
Zar-zor bitirdim ilkokulu bre! aklım ermez devlet işlerine bir şeyler var çözemediğim bu yoksulluk bu acı dillerini / anlamasam da türkülerini Rumeli havaları kadar sarıyor ezgileri duyar gibi oluyorum / Batı Trakya’daki akrabalarımın sesini gözlerim doluyor yakıyor içerimi...
dün onlardan biriyle göz göze geldik taşıdığı silah kadardı boyu henüz terlemiş bıyıklarından kan sızıyordu gözlerinde masmavi korku bir avuç deniz yosunu kendisi bitik tükenmişti nefesi karşımdaki düşman bu olamazdı... gözleri yüreğime düştü birden kardeşim duruyordu karşımda sanki onu vuramazdım besbelli korkuyordu / ben onu vuramazdım o bir insandı vuramazdım ! / O da vurmadı beni .........................
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BİR JANDARMA ERİNİN GÜNLÜĞÜNDEN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BİR JANDARMA ERİNİN GÜNLÜĞÜNDEN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bence günün şiiri seçilmeli kesinlikle.
Şiir öylesine duygulu ve derin anlamlarla örülmüşki...okuyucu hah tamda işte benim düşündüğümü kaleme almış şair diyebiliyor insan...
İşte bu usta işidir.
Ve güzel Vatanımızın yıllardır üzerinde oynanan oyunu gözler önüne seren bir şiir, çokta dokunaklı...
Emperyalist emellerle kardeşi kardeşe düşürenleri ve onlara alet ve maşa olanları hangi dinden,hangi ırktan hangi toplumdan olursa olsun kınıyorum...
Çok güzel bir şiirdi.
Tebrik ederim.
Saygı ile.