Göklere ölümsüzlüğü yazalım, Toprağı temelden kazalım, Hergün eğlenip azalım, Tatlı suda yüzer; hadi atla, sazanım!...
Av ile avcı birbirini tamamlar, Tıpkı mevcut tas ile hamamlar, Öte dünyaya bilet satar hahamlar, Malı mülkü mezara götüremez ki yamahlar...
Ölüm gelirse derim gönülden hoş gelir, Beyhude geçen nice ömürler, bana boş gelir, Terler akar iken oluk oluk bedenden zor gelir, Toprak oldum derken, ölümsüzlük tacı gelir...
Bir damla su bile dolaşırken evreni, Işıktan mahrum etme doğal çevreni, Asil lehine neden kullanmazsın çeneni, Tokat diyarından getirip yersin hibe çemeni...
Işık olacaksa yakarım bedenimi, İnsanlık adına açıklamam nedenimi, Var git kalbinin aşkına al bedenini, Mutlak son isteyince gerekçeli açıkla nedenini...
Çıkar dediğin şey, Yalan ile olunmaz bey, Atıl kullanılıyorsun dikkat et hey, Makamı belirler, şarkıdaki üstad ney...
Bozacı ile şıracı olunca şahit, Hakim önünde canlanmış lâhit, Bunu gören kör ve topal vahit, Unutmuş, asil ile asaleti sanmış şehit...
Dalıp gitmişiz denizin en dibine, Kısmet diye balık avlarız bine bine, Kaşar peynir diye süzeriz yoğurttan cibine, Emek ile ekmek kol kola gidecek midenin dibine...
Şıklık yarışına giren doyunsuz karunlar, Hurmanın değerini bilmez iken harunlar, Gelecek adına kıvranırken torunlar, Herşeye evet diyen var; işte budur, yaşayan ölüler!..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yaşayan Ölüler şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yaşayan Ölüler şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ölüm gelirse derim gönülden hoş gelir, Beyhude geçen nice ömürler, bana boş gelir, Terler akar iken oluk oluk bedenden zor gelir, Toprak oldum derken, ölümsüzlük tacı gelir... .......................DOST GELEN ÖLÜMSE HAKTAN RAZIYIM SESIMIZ CIKMAZ GUZEL DIZLERINI KUTLARIM DOST TEBRIK VE SAYGILAR..
Dalıp gitmişiz denizin en dibine, Kısmet diye balık avlarız bine bine, Kaşar peynir diye süzeriz yoğurttan cibine, Emek ile ekmek kol kola gidecek midenin dibine...
Av ile avcı birbirini tamamlar, Tıpkı mevcut tas ile hamamlar, Öte dünyaya bilet satar hahamlar, Malı mülkü mezara götüremez ki yamahlar ****************************************** Evet, haklısınız efendim.. Bu dört mısra beni düşündürdü... Saygımı ve takdirlerimi bırakıyorum...
Ölüm gelirse derim gönülden hoş gelir, Beyhude geçen nice ömürler, bana boş gelir, Terler akar iken oluk oluk bedenden zor gelir, Toprak oldum derken, ölümsüzlük tacı gelir... ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ÜSTADIM NE GÜZEL ANLATMIŞSINIZ YAŞAYAN ÖLÜLERİÖTESİ YOK DİYORUM VE SİZİ KUTLAR VE TEBRİK EDERİM SAYGIMLA....
Dalıp gitmişiz denizin en dibine, Kısmet diye balık avlarız bine bine, Kaşar peynir diye süzeriz yoğurttan cibine, Emek ile ekmek kol kola gidecek midenin dibine...
çok anlamlı düşündürücü ders verici dizelerdi.kutlarım hocam.saygılar
Dalıp gitmişiz denizin en dibine, Kısmet diye balık avlarız bine bine, Kaşar peynir diye süzeriz yoğurttan cibine, Emek ile ekmek kol kola gidecek midenin dibine...
Şıklık yarışına giren doyunsuz karunlar, Hurmanın değerini bilmez iken harunlar, Gelecek adına kıvranırken torunlar, Herşeye evet diyen var; işte budur, yaşayan ölüler
çok güzel düşündürücü dizeler saygı duydum kutluyorum sizi
Şıklık yarışına giren doyunsuz karunlar, Hurmanın değerini bilmez iken harunlar, Gelecek adına kıvranırken torunlar, Herşeye evet diyen var; işte budur, yaşayan ölüler!..
Gözleri görmez, Kulakları duymaz, Dilleri konuşmaz, Hayır diyemez, Günah silemez, Yalak ile malaktır yalar, Kara ile ak ile paklar, Gerçekleri saklar, Herşeye EVET mührünü basar, Zavallıdır aslında asalet yoktur faslında, Makamı pir nur olamaz ki bu dallanmış KAVUKLARIN yani DALKAVUK...
Herşeye EVET diyenlerin yeni nesillere bırakacaklar eser yoktur; bırakacakları eser yerine keser olur...
Çok manalı ve ders verici öğütlerle dopdolu mükemmel bir şiir olmu be ÜSTADIm...
Beyhude geçen nice ömürler, bana boş gelir,
Terler akar iken oluk oluk bedenden zor gelir,
Toprak oldum derken, ölümsüzlük tacı gelir...
.......................DOST GELEN ÖLÜMSE HAKTAN RAZIYIM SESIMIZ CIKMAZ GUZEL DIZLERINI KUTLARIM DOST TEBRIK VE SAYGILAR..