Kendini unutma ederken başkasına hitap, Yaptıklarını mutlak yazacaktır tarihteki kitap, Sen sen olurken, Başkası karşında uyurken, Duymaz diye geçme dalga, Uyanır da gelir denizlerdeki büyük dalga.
Tabiat anadır, Senin atan babadır, İkisine saygı duymayan, Hem nankör hem de kabadır.
Kendini seven başkasına etmez kelam, Almasını bilmese de sen ve selam, Aşk dediğin sadece meşk değildir, Diğer manası ile yaradana meğildir.
Büyüklerine saygılı hitap et, Küçüklerine ise sevgi ile yaklaş, Aşağılamakla aşağılarsın şerefini, Sonunda boylarsın kazdığın kenefini.
Halef ile selef birbirini kollar, Tabiat adildir, Eninde sonunda layığına yollar.
Hiç gördün mü, Başkasına kasten çorap ördün mü, Bilesin ki bulacaksın, Sen bulmaz isen, Çoluk çucukların bulacak.
Haksız kazancın çıkar kesin, Kurtaramaz makamlı esin, Bırak başkası yesin, Gerekirse yemeyen enayi desin, Gerçekler acıdır, Dürüstler sana bacıdır, Yalansız baş tacıdır, Bilenlere selam, Bilmeyenlere değmez etmek tek kelam.
Almış başını gidiyor, Gaz veriyor diye uyma, Kulp takarken utan, Sana yapılırsa karşılığı, Dönüşümün kendisidir hitap, Senden kötü huylu bahsetmesin yazılacak kitap.
Her acının sonu sevinç, Her sevincin de sonu var, Dünya iyilere kucak açar, Kem olana ateşi saçar, Adam olan iyiler mutlaka kazanır, Aldanma ilk intibalara, Malzeme olursun en kabalara, Uzun süreli düşün, Eninde sonunda gerçekleşir rüyandaki düşün, Kışın sonu yaz, Yazın sonu son bahar, Döner sistemdir kainat, Dönmem diye etme büyük söz, Elbet görürü seni adaletli bir göz, Kazandım diyen kötüler ise çok ama çok aldanır!..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Hitap Sanatı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Hitap Sanatı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Düşmaı dahi olsa başkasına hitap edemeyenler çok sıradanlaşır;
Ağabey,
Anne,
Amca,
Bey,
Bay,
Efendi,
Hanım,
Hanımefendi,
demek gerek...
Kendini bilenler mutlaka hitap etmesini bilenlerdir...
Aşağılamak için yakıştırmalar yapmak kişinin seviyesini çok aşağılara çeker;aşağılara inan hitap edendir...
Güzel ve özel bir konu işlenmiş üstadım...