Sırf hapistekiler mi mahkûm bu dünyada Ya dışarıda hapis yaşayanlar Hanginiz yaşamadınız mahpuslukları Hangimiz yaşamadık başkalarının hayatını Kaç kere benliğinizi kaybettiniz… Kaç kez uçmak istediniz kafesten de Başaramadınız… Ne kadar yalvardınız Kafesteki bülbül gibi
...Özgür olmayı .....Çığlıklar atmayı ...........Yağmurda ıslanmayı ................Hatta okkalı bir tokat atmayı .......................Hiç mi istemediniz?
Kaç kez HAYIR dediniz hayatınızda Hadi sayın kaç kez EVET dediniz? Yok yokkk… Hayır’ları sayın daha kolay hatırlarsınız Bir bakmışsınız ki yaşlanmışsınız Ona bile Hayır diyememişsiniz… Gözlerinizden yaşlar boşanır sağanak Ama geri dönemezsiniz
Ruhunuz kaçmak ister nafile… Başaramazsınız Bedeninizi engeller demir parmaklıklar Özgür olduğunuzu düşünürsünüz Koşarsınız yalınayak kumsalda Bakarsınız çelikten kafesle kuşatılmışsınız Bülbül gibi, kanarya gibi… Ne kadar güzel şakırsanız ...........O kadar artar mahpusluğunuz Böyle yok oluyor yaşamlar Bir bakarsınız siz gitmiş başkası gelmiş Ve güzelim hayatlar sona ermiş....
..........Ondan beslemem kuşları kafeste .....................Sırf mahkûm olmasınlar diye...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HAYATIN MAHKUMİYETİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HAYATIN MAHKUMİYETİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ruhunuz kaçmak ister nafile… Başaramazsınız Bedeninizi engeller demir parmaklıklar Özgür olduğunuzu düşünürsünüz Koşarsınız yalınayak kumsalda Bakarsınız çelikten kafesle kuşatılmışsınız Bülbül gibi, kanarya gibi… Ne kadar güzel şakırsanız ...........O kadar artar mahpusluğunuz Böyle yok oluyor yaşamlar Bir bakarsınız siz gitmiş başkası gelmiş Ve güzelim hayatlar sona ermiş....
..........Ondan beslemem kuşları kafeste .....................Sırf mahkûm olmasınlar diye...
Hangi yürek sığar ki kafes içine, hangi düşünce hapsolmuş duvarların arasında, Düşünce güneş gibidir hangi geceye hapsetsen sabahında yeniden doğar ufuklardan.
Kalıplara sığmaz bir ruhum... Telli vakitlerin dayanılmaz ağırlığında yazılmış dizeler... Ve ne zaman bir kuş görsem penceremde Aklıma gelen sözcükler... Özgürlük senin elinde... Yüreğinize sağlık güzel yorumlarınız için... Naif bir dokunuş olmuş yüreğime de şiirime de... Sevgilerimle...
Kaç kez HAYIR dediniz hayatınızda Hadi sayın kaç kez EVET dediniz? Yok yokkk… Hayır’ları sayın daha kolay hatırlarsınız Bir bakmışsınız ki yaşlanmışsınız Ona bile Hayır diyememişsiniz… Gözlerinizden yaşlar boşanır sağanak Ama geri dönemezsiniz
Ben hayırları daha çok dediğimizi sanıyorum bu alemde arkadaşım. nedeni ise her türlü zorluğa göğüs gererken verdiğimiz mücadelelerden dolayı. En çok da eşe ve çocukların isteklerine olan hayırlarımız. Sevgiler gönderiyorum.
İşin ilginç yanı ben hep evet demişimdir pek çok konuda; bazen birini kırmamak adına, bazen mutlu etmeyi mutlu olmaktan daha yüce gördüğüm için, bazen de hayır ın benim için anlamının ne kadar kötü olduğunu bildiğimden... İncitmemek için hayır dememek ise bana hep yüce gelmiştir... BEN kimliğinden sıyrıldığı anda insan hayır demeyi de unutuyor inanın bana... Güzel yorumlarınız ve paylaşımlarınız için çok teşekkür ederim... Sayfama hoş geldiniz can... Selam ve saygılarımla....
yaşamımı hep bir mahkumun hayatına benzetmişimdir -açık hava mahkumları
şehirden dışarı çıkamam engelleyen yok ama git bakalım gidebilecekmisin en fazla fırıncıya kadar gidip bir ekmek alabilirsek bizden gezgini ve mutlusu olmaz
Bazen aynını bende derim... Evet bir kafeste yaşıyoruz ama altın bir kafes... Hatta oturduğumuz evler için de E tipi yarı açık ceza evleri derim... Arada hava izni olsada koca koca binalara mahkum hayatlar yaşıyoruz... Size benzer duyguları yaşatabilmek güzel paylaşımda böyle başlıyor zaten... Güzel paylaşımlarınız için çok teşekkür ederim... Onur verdiniz sayfama... Sevgi ve saygılarımla...
Ruhunuz kaçmak ister nafile… Başaramazsınız Bedeninizi engeller demir parmaklıklar Özgür olduğunuzu düşünürsünüz Koşarsınız yalınayak kumsalda Bakarsınız çelikten kafesle kuşatılmışsınız Bülbül gibi, kanarya gibi… Ne kadar güzel şakırsanız ...........O kadar artar mahpusluğunuz Böyle yok oluyor yaşamlar Bir bakarsınız siz gitmiş başkası gelmiş Ve güzelim hayatlar sona ermiş....
..........Ondan beslemem kuşları kafeste .....................Sırf mahkûm olmasınlar diye...
Bu hayatta bazı şeyleri yapmak istersiniz ama yapamazsınız, her şey yüreğinizin başında bir top olarak kalır ama ümidinizi hiç yitirmezsiniz. umudunuz tükendiği zaman yok olursunuz. Güzel bir şiirdi. Kuşlar beslenmemeli kendileri beslenmeliler. Tebrik ediyorum. Çok güzeldi şiiriniz. Saygı ve selamlarımla.
İşin komik yanı herkes balkonunda ya serçe ya güvercin besler... Ben se şahin besliyorum koca koca sitelerin arasında balkonumda... Gerçi arada fare de getirip atmıyor değil cam kenarına ama :))))) Hayatta ne kadar enteresan şey varsa gelir beni bulur anlayacağınız... Geçende bir cümle sarf etmiştim çok da önemini düşünmeden... Dedim ki; "Her şeye rağmen Hayat Güzeldir diyenin alnının ortasındaki kurşun ben olayım" sonra da vazgeçtim dedim yokk "Belki de hayat her şeye rağmen güzeldir kurşun olmaktan vaz geçtim serçe olacağım" Umutlarımız tükenmediği müddetçe ayaktayız ve arada düşsek de mahpus olduğumuzu hissetsekte kalkıp yürümek hatta koşmak yine bizim elimizde... Güzel paylaşımlarınız için çok ama çok teşekkür ederim... Sizin gibi kalemini ve yüreğini çok sevdiğim bir şairden böyle güzel övgüler almak ayrıca onu verici... Çok teşekkür ederim.... Saygılarımla...
Senin yorumunu annemle birlikte okuduk teyzem.. Annemde acı bir tebessüm oluştu okurken ve dedi ki doğru yapardı... Hala da o sarışın maviş gözlü güzel kızsın sen yüreğnde... Hep bizimle kal büyük sevgimle... Seni seviyorum...
Kendi kelepçelerimizin gardiyanı da biziz mahkumuda... Ve zaman zaman kaçımasını izliyoruz ardından bakarak... Nazik yorumunuz ve paylaşımınız için teşekkür ederim... Saygılarımla...
haklısınız herkes biraz kendi içinde mahküm ve içimizde neler neler tutsak... özgürlüğün bir bedeli var diyenler önce tutsak olanları özgür bıraksın çok güzel bir şiirdi sevgiler saygılar...
Hangimiz yaşamadık başkalarının hayatını Kaç kere benliğinizi kaybettiniz… Kaç kez uçmak istediniz kafesten de Başaramadınız… Ne kadar yalvardınız Kafesteki bülbül gibi
...Özgür olmayı .....Çığlıklar atmayı ...........Yağmurda ıslanmayı ................Hatta okkalı bir tokat atmayı .......................Hiç mi istemediniz?
Sevgimle.