BENİMLE EVLENİR MİSİNŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Saygın bır işadamımız, saygın bir bayana ikinci eşi olmasını teklif etmiş. Sayın Hanımefendi erkeğe ama siz evlisiniz deyince. Bu sayın iş adamı biz Müslümanız sen Bakara Suresini okumadın mı deyince, bu bayanın erkeğe verdiği yanıtı şiir yapmaya çalıştım.
Binlerce yıl önce tanrılar kadındı
Çünkü yeni bir canlı yaratırdı Ne zaman yaşamak için güç gerekti İnsanlar birbirini yedi Yaradan kullarının her sapkınlığında Peygamberler gönderdi Ve onlara kitap verdi Yıllar, yıllar, yüzyıllar önceydi İnsanlar esir, kadınlar köleydi Tanrı Peygamberimizi gönderdi Kitabımız ayet ayet gökten indi Kadınlar bakılmalı Kadınlar korunmalıydı Bakara Suresinde Erkeğe eşit davranacağı Bakabileceği kadar Kadınla evlen dendi. Bu günlere gelindi Kadın yarattı, kadın üretti Kadın sevdi, kadın sevildi Kendini bilmezin biri Bakara Suresini oku Evli olmak sorun değil Zengin olmak yeter dedi Müslüman olarak aklanmak Dinin arkasına saklanmak Yaptığına kılıf takmak Saygınlığa atak yapmak Söyle bana kimin hakkı Söyle bana kimin haddi. |
Çünkü yeni bir canlı yaratırdı
Ne zaman yaşamak için güç gerekti
İnsanlar birbirini yedi
Yaradan kullarının her sapkınlığında
Peygamberler gönderdi
Ve onlara kitap verdi
Yıllar, yıllar, yüzyıllar önceydi
İnsanlar esir, kadınlar köleydi
Tanrı Peygamberimizi gönderdi
Kitabımız ayet ayet gökten indi
Kadınlar bakılmalı
Kadınlar korunmalıydı
Bakara Suresinde
Erkeğe eşit davranacağı
Bakabileceği kadar
Kadınla evlen dendi.
Bu günlere gelindi
Kadın yarattı, kadın üretti
Kadın sevdi, kadın sevildi
Kendini bilmezin biri
Bakara Suresini oku
Evli olmak sorun değil
Zengin olmak yeter dedi
Müslüman olarak aklanmak
Dinin arkasına saklanmak
Yaptığına kılıf takmak
Saygınlığa atak yapmak
Söyle bana kimin hakkı
Söyle bana kimin haddi.
BELKIZ Hanım öncelikle böylesine güncel bir konuyu mısralara taşıyarak,ustalıkla şiir tarzında anlatmanız çok hoştu...Şiir yazmak illa ki kafiyeleri bir birine dek gelecek diye bir şey yok...İşte ben bunu bildim...gördüm...sandım...simdim gibi yazılabildiği gibi böyle de şiir yazılır.Bu da benim görüşüm eleştiri de bulunan arkadaşlara bir şey demiyorum her kez görüşünü doğal olarak anlatabilir.bende böyle düşünüyorum.Şiir de serbest çalışma dediğimiz yazma tarzı aslında daha zor olanı bence zaman zaman kafiye'ye girecek arada bir kafiye düzeninin dışına çıkacak v.s her neyse bunu fazla irdelemeyelim .
konumuza gelelim.İslamiyetten önce insanlar tabiri caizse kendi yaptıklarına taparlardı.hele cahiliye dönemini Hz.Ömer şöyle anlatıyor."Cahiliye dönemini hatırladığımda bazen güler bazen ağlarım.” Sorarlar niye ağlayıp niye gülüyorsunuz? Diye Hz. Ömer (RA): Hamurdan put yapar, yolculuk esnasında onlara tapar, acıkınca da yerdik. Kendi elimizle yaptığımız putlara taptığımız aklıma gelince ağlıyorum, onları yediğimiz aklıma gelince de gülüyorum.”diyor.Evet haklısınız mitolojide tanrıçalar vardı.Eskiden bir kaç kadınla evlenilirmiş ama savaş dönemleri,kadınlar dul kalmış bir şekilde de neslin devamı için buna cevaz verilmiş yani neden belliydi.
peki şimdi bir arap şeyhinin kralının geçenlerde Türkiye'ye geldi.30 tane karısı varmış buna ne demeli İslamiyetin neresinde var böyle bir şey...Ben bunu gazetede köşemde eleştirmiştim.ve birileri rahatsız olmuştu.Bir defa kadın sevilmeye ve saygı duyulmaya ihtiyacı var.Bu yaratılış sırrıdır.Yani bunun zenginlikle ilgisi yok fakirde olsanız sevmesini bilmiyorsanız afedersiniz sadece hayvani istekleriniz için ben zenginim 30 kadınlada 50 kadınlada evlenirim olmaz olamaz ben bunu ret ediyorum...Burası yeri değil o zihniyette olanlara ben gazetelerde köşelerde gerekeni söylüyorum zaten...Hele günümüzde çok evliliklerin getirdiği faciaları görüyoruz...Bana göre tek evlilik ailenin saadeti ve geleceği açısından daha mantıklıdır.Kesinlikle zenginliğe dayalı çok evliliğe karşıyım...Birde bunu İslam'a bağlayarak kendilerine göre fetva çıkaranlar yokmu?Ben onlara şarlatan diyorum...fazla uzatmayayaım...BELKIZ Hanım böylesine önemli bir konuyu işlediğiniz için sizi yürekten kutluyorum...Sevgi ve saygılarımı iletiyorum...Kaleminiz daim sevginiz yüce,Aşkınız büyük olsun efendim...saygılarımla...Kelâmi AKDEMİR Türkiye/Yozgat...