(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Afrikalı Bebek şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Afrikalı Bebek şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şair, şiiriyle,şiirinin içeriği ile ve seçtiği resimle harika bir kompozisyon oluşturmuş... şiir sanki fotoğraf için yazılmış,fotoğrafta sanki şiir için çekilmiş öylesine güzel... ancak konu tabiiki üzüntü verici...ama ne yazık ki gerçek... duyarlı bir yürek taşıdığını ortaya koyan şairi canı gönülden kutlarım.
sizin gibi değerli üstatlardan böylesi güzel yorumlar almak bana yazma şevki veriyor. değerli yorumunuz için, duyarlı yüreğiniz için çok tşkr. sayfama şeref verdiniz. saygılarımla...
.........Acı olmuş,Acı veriyor.Üstelik bu Dünya'nın en acısı.Ama Dünya hep yumar gözünü acılara.Analar acıları doğurmasa yada insanlık görmez olmasa......
resim de şiir de o kadar çok şey anlatıyor ki..hangi satıra dokunsam bir feryat ve ellesem çocuğun yüreğine doğduğuna bin pişman çığlıklarını duyuyor gibiyim..
susulacak bir görüntü ve şiir benim için..ki bir şiir karşısında susuyorsam bilin ki ne feryatlar ve figanlar koparıyordur yüreğim..
yazan duyarlı yüreğinize ve emeğinize saygılarımla..
cok aci ama gercek bunlari görüp halimize sükretmeliyiz yillardir aclik sefillik cekiyor bu insanlar allah yardimcilari olsun duyarli yüreginiz den kutluyorum saygilar.
Doğurma annem, Talan edilmiş, acılar ülkesinde, Savaş… Kıtlık ülkesinde doğurma annem, Açlıktan ölünen yerde doğurma… Marasmus olmak istemiyorum. Karnım sırtıma yapıştı , Halsizim takatim yok annem Ölmek istemiyorum melekler çağırıyor… Akbabalara yem olmak istemiyorum an…!
Ne kadar zor bir yaşamın içerisinde ordaki insanlar,sadece ordaki insanlar değil,bir çok insan var aynı durumda olan.Ülkemizde bile.Yaşam gün geçtikçe zorlaşıyor.Bu dünyaya çocuk getirmek cesaret ister artık.Fakat geçim koşulları ne kadar zor olursa olsun,insanlar dünyaya çocuk getirirken hiç düşünmüyorlar.Allah rızkını verir düyorlar.Bakamacacaklarsa,onlara gelecek veremeyeceklerse yazık o dünyaya gelen çocuklara,heder oluyorlar.Onları da yaşadıkları hayata ortak etmeye hakları yok,zaten kendilerine bakacak durumları yok.Sadece Afrika için söylemiyorum,tüm dünya ülkeleri için ve bizim ülkemiz için geçerli bu durum,çok kaygı verici.Duyarlı yüreğinizi ve sizi gönülden kutlarım,saygılar.Puanım tam.
Üstad senin şiirlerini daha çok olmasını özledik yeni şiirlerinle birlikte bekliyoruz!... Şiirinizdeki duyarlılıktan dolayı sizi kutlarım... AFRİKA bir gerçektir;Dünya üç maymunu oynas da!..
Sevgilerimle...
Selim Temiz tarafından 8/15/2009 9:01:42 PM zamanında düzenlenmiştir.
değerli üstat sizlerden böylesi güzel yorumlar almak bana yazma şevki veriyor. değerli yorumunuz için, duyarlı yüreğiniz için çok tşkr. sayfama şeref verdiniz. saygı ve selamlar.
Duyarlılığınız dikkatimi çekti, bu fotoğrafta sahibine hem en büyük ödülü getirmişti, hem de fotoğrafı çeken gazeteci , bir yardım yapmamanın vicdan azabının altından kalkamayıp intihar etmişti. Tebriklerimle,selamlar.
Doğurma annem, Talan edilmiş, acılar ülkesinde, Savaş… Kıtlık ülkesinde doğurma annem, Açlıktan ölünen yerde doğurma… Marasmus olmak istemiyorum. Karnım sırtıma yapıştı , Halsizim takatim yok annem Ölmek istemiyorum melekler çağırıyor… Akbabalara yem olmak istemiyorum an…! bu şiiri bence Dünya İnsan Hakları derneklerine göndermek lazım...Fotoğraflarıyla birlikte...Tok olan AÇ'ın halinden ne anlar ki;sevgli şair güzel bir konuyu işlemişsin tebrikler...selam ve saygılarımla...
Doğurma annem, Talan edilmiş, acılar ülkesinde, Savaş… Kıtlık ülkesinde doğurma annem, Açlıktan ölünen yerde doğurma… Marasmus olmak istemiyorum. Karnım sırtıma yapıştı , Halsizim takatim yok annem Ölmek istemiyorum melekler çağırıyor… Akbabalara yem olmak istemiyorum an…!
Sayın Mesut Kandemir,
Herkes sizin gibi çok duyarlı olsa duyarsız yaratıklar ortalıkta cirit atacak fırsatları bulamayacaklardır. Üç maymunu oynayan görmez duymaz ve görmezler de katılınca bu çıkar çarkına hayvanın bile yapamadığını yapıyor ve insan insanı yok ediyor en iğrenç bir şekilde!..
Duyarlı ve şair gibi şair üstadımı kutlarım yürekten!..
:) ricaederim. zaten o şiir benim değil, benimseyen herkesin şiiri yani kendi yerine yoruma cevap yazmışsın sevgili arkadaşım. ayrıca değerli yorumun için tşkr. saygılarımla...
Doğurma annem, Talan edilmiş, acılar ülkesinde, Savaş… Kıtlık ülkesinde doğurma annem, Açlıktan ölünen yerde doğurma… ================================ İnsanoğlunun doğal üremesine engel olan Açlık susuzluk baskı savaş ve acılarla yok oluş. Buda geri kalmış ülke insanlarının kaderi ..
yüzyılın en büyük felaketi olarak gösterilen açlık,savaş ve en önemlisi afrikaya olan duyarlılığınız için teşekkür ediyorum, aynı zamanda duyarlılığınız daim olmasını temenni ediyorum saygılarımla.....
şiir sanki fotoğraf için yazılmış,fotoğrafta sanki şiir için çekilmiş öylesine güzel... ancak konu tabiiki üzüntü verici...ama ne yazık ki gerçek...
duyarlı bir yürek taşıdığını ortaya koyan şairi canı gönülden kutlarım.