ACELE TELAŞLARBaşıma ne dert geldiyse Acele suçlu... Doğumum da bile Yalnızlığı , karanlığı sevemediğimden Erkenden bağlanmışım oksijen tüpüne... Başıma ne dert geldiyse Telaş suçlu... Mum alevlerini yangına çevirdim Kolsuz gönül hırkaları ördüm Üşüdüm, titretim, yaşamı övdüm-sövdüm... Erkenden evlendim örneğin Doğurdum, büyüttüm Ben halâ çocukken Seçemediklerim, seçtiklerimi hep kıskanırken Nelerle hesaplaştım, geç kalmışlığımla... Oysa içim tecrit odaları, uzun koridorlarla dolu Kendimi çalmışlığımdan sabıkalıyım Yargısız değil infazlarım Yanlışlara takıntılıyım Zaten doğuştan arızalıyım... Başıma ne dert geldiyse Acele telaşlar suçlu... Zerre dost bile bıktı dizelerimdeki harfleri düzeltmekten Gidişimde öyle olacak bir gün hissediyorum Musalla taşıma yazılacak Acele, yorgun, telaşlı geldi Bırakın dinlensin, sakın ha hiç acele etmesin... ayşe yayman |
Özele geleyim: Ayşem, kim ne derse desin (yorumcu dostlarımızı tenzih ediyorum, edebi kişilikleri gereği ve yergi olmadan yazıyorlar çünkü) önemli olan senin kendinin farkında olman. Kendini o kadar güzel tanmlamışsın ki, zaten bu bir farkındalık, kendinin bilincinde olmak. Yaptıkların ve yapamadıkların da hiç önemli değil. Önemli olan şu an ve yapacakların.. İnan hepsi anda saklı.Şu anda.Geleceği şu anda planlayabilirsin. Bugünü yitirmeden yarın ulaşmak. Yarına sen çocuklarını ulaştıracaksın. Dünyaya en güzeli emeği vermişsin. Anne olmuş ve çocuklarına emek harcıyorsun. Dünyanın en güzel işini yapyorsun, insanlarla düşüncelerini paylaşıyorsun.. Bunlar senin yakaladıkların.Bunları yakalayamayanlar da var.
Ben bir şey daha yazmak istiyorum sana: İnsan ağladığında, acı çektiğinde kendine aıdığı için yapar. Bunu farkettiğimiz zaman acı ortadan kalkar ve ne kadar ben merkezliyiz diye düşünürüz.
En kısa zamanda hatta şimdi bir kitapçıya git ve de ki: Bana bir kaç gramlık JIDHU KRISHNAMURTİ kitabı ver.Özellikle varsa "farkındalığın Işığı" (bunu bulursan bana da al). Bu yoksa hiç farketmez kitabın arkasındaki yazıyı oku, hangisi seni cezbederse al. Bu ilaç değil, ama farkında olmadığımız çok şeyi farkedeceksin. Kendinin de normal olduğunu göreceksin. Hep böyle farkında kal..sevgimle..
Dün sizin bu şiire yorum yazarken elektrikler kesti. Yorumu yazmama rağmen gönderememiştim.