(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
RÜTBE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
RÜTBE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Aslında varlık yokluk mudur adlı ya da ölüm yokluk mudur ayrı bir kitabın içeriği geldi aklıma....Dizelerde tefekkür kokan ruhen lezaiz derecesinde düşünce ekseni etrafında girdaptan kurtuluş hikayesini izah eden bir anlatımdı..... tebrikler efendim.....
asıl görevimiz Allaha asker ve kul olmaktır.O na secdelerde yok olmak.sövene dilsiz dövene elsiz ol demiş mevlana.kulun kapısında sultan olana kadarHakkın kapısında köle olmak çok şereflidir.ALLAHIMh köle olmayı nasip eylesin. o yüce kapındna bir an olsun ayrılmamak.gerçek sır Rabbin kapısında aciliğimizi fakirliğimizi,fanliğimİzi hatırlayıp yardım dilemektir.dünyada ki şan şöhret geçicidir.herşey imtihan için verilmiştir.sağlık ,varlık, yokluk.hiç düşündükmü.aşık bile olsak tek hatamızda terk eder yarimiz yada ihanet eder ama ya YÜCE MAVLA.cümle günahımızla karışına gidip AF YARAB.diyoruz.ve biliyoruzki o kapı hiç kapanmacak.asıl sahibmiz sevigilimiz O.biliyoruzki dualırmzı bir cvp var kulum diyor.bundan büyük rütbe şeref olurmu bize.srılaırmzı biliyor günahımzıda.ama settar ismiye örtüyor.ya sevdğimiz küçükşeyde kıyameti koparır.aldığımız her nefes Hakıkı zikrediyoruz.Alah bizi bir kere yaratıp bırakmamıştır.her nefes yaratmaktadır.aldığımız nefes biz farkında olmasakta HU der.kendimizi dularla o yüce SULTANIN kapısında yüce dergaha yüz sürüp o yoklukta kendimizi bulmalıyız.tevazu sahibi olmalıyız.kibirden uzak.ve bu dünyanın bir gün haydi dışarı diceğini unutmamalıyız.ölüm her kula eşittir.kibirden riyadan uzak samimi kul ve yar olmalıyız.Allah kulum diyor kapısına yüz sürebiliyorsak asıl rütbe budur.bu dünyada uykudayzı ölünce uyanacağız demiş HZ ALİ(ra)...
*Faniyim fani olanı istemem.Acizim aciz olanı istemem Ruhumu rahmana teslim eyledim gary istemem İsterim fakat bir yar-ı baki isterim Zerreyim,fakat bir Şems-i S ermed isterim Hiç ender hiçim fakat bu mevcudadı birden isterim..... demiş ÜSTAD SN.. abim..bu dörtlük çokşey yazdırır ama aklıma okuyunca acizane bunları yazmak geldi saygılar selamlar..
beklenen yağmur tarafından 5/16/2009 2:59:14 PM zamanında düzenlenmiştir.
Nefesin çıktığı kargı, insanda soluk borusu... İnsanın, Allah sevgisinden başka her şeye boş, adeta bir kamış olması gerektiğini, ney örneğiyle tarif eder, Mevlana. Rabıtada Allah düşüncesi kalır, sadece ve kargı gibi boş olur beden, HU sesi çıkar, yalnız... HÜVE nin kısaltılmışı... Sazlıkta rüzgâr estiğinde de bu ses duyulur. Dervişler gibi sallanarak Hu çeker, adeta kamışlar.
Yani ALLAH der, ney de, insan da; kısaca, her nefes alan veren...
Zıplayabilmek için alçalmak gerek. Dizlerini kırmadan zıplayamazsın! Bu da benim sözüm...
Rütbesizlik içinde en büyük rütbe
Nefesin ifadesi çıktığı kargı
Hiçte hiç olabilmek varlıkta rütbe
Vuslat "
.......
asagidan yukariya düsmek.. bu olsa gerek..
yürekten kutluyorum.. kisa ve derindi..
yazan yüreginize saygilarimi sunuyorum..
.......
YAŞAYANKELİME tarafından 5/24/2009 8:14:13 PM zamanında düzenlenmiştir.