Ay sularında yakıyorum geceleri Korkudan gözler çatlıyor dağlarda Nemrut beliriyor yüzü toprak balçık Sadakalara muhtaç kabulsüz tövbesi Bulutlar dökülüyor İbrahim’in dudaklarına Peri balıklarında ateş yangısı Yunus Zalimin zulmü kendisine Hükmün bir sivrisineğe geçmedi ceberut Sus!
Kan sıçrıyor Kızıl denizden Muammaya dönerken firavunun gölgesi Babil bahçelerinde Akadlı Sargon Sarı sayfalar açılırken yakarışına Ay şavkında alaycı yıldızlar!
Sıcak solukta bir dua, bir nefes Beytullah gölgesinde zemzemle yıkanan bebek Nur ışığını yansıtınca aydınlandı ay ile güneş Tufanın nefesinde yeşillendi Harran Gözlerin mavisinden açıldı Musa’ya su yolu Güle döndü ebabil gagasında taşlar!
Tevhit soluklar Kitab-ı Mukaddes Tüm kapılar sana açılır Muhammed Nebi Gelişini muştularken çarmıha gerilir İsa Kirli sularda nefsine yenik düşer beden Sizlere hasretuykulara akan gözler!
Kırılgan ellerime uzanırken Atlantis Daldım hayallerimle ayın mavisine Bir sevdayı yudumladım İçime sine sine Gönlüme vururken yanık şimal Ak bulutlarla uçtu melekler Kahinin üfürüğünde yan yattı Titanik!
Zaman mı yalancı kader kırbacında Nutku tutulmuş Zeus’un?! Hak helalliğinden bihaber akıyor kanlar Altın işlemeli kılıçlarına Nil küskün Cleopatra’nın süt banyosunda yıkanıyor Mısır Düşleri çalmışçasına kibirlerde ehram !
El vurupta delsen bulutları Candan alınan can suları akıtsan da Himalaya küllerini arıtır mı Ganj Akar tozlu ölüm yolundan soluğu kesik bulutlar Başı dumanlı toprak gurbetlisi Everest Ağlayan kalp sesleri mi yükseltti boyunu Kasıntın tavanı delmek miydi Kaçamadın yalnızlıktan Rüzgarınla savrulan yıldızların Yaralı kalplerde!
Güneş saçlarına gülümsedi gözlerim Dağıldı asırları taşıyan duruşum Ruhumu titretti maziden kalma ney Uyandı gün koynunda kalp çiçekleri Gecemin eteklerinde soluklandı tarih!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Uykulara Akan Gözler şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Uykulara Akan Gözler şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiir değil, ansiklopedi mübarek. Ama, sözcükleri dans ettirerek , bir uyum içinde öğreten bir şiir. Bilgiler engin, benzetmeler zengin. Yazanın gönlüne sağlık.
Güneş saçlarına gülümsedi gözlerim Dağıldı asırları taşıyan duruşum Ruhumu titretti maziden kalma ney ================================ Ruhun ateşi beden ateşiyle birleşip yakmış Her satır duygusuyla durmadan akmış... Yüreğinize sağlık Şairem. Saygılarımla ..
Güneş saçlarına gülümsedi gözlerim Dağıldı asırları taşıyan duruşum Ruhumu titretti maziden kalma ney Uyandı gün koynunda kalp çiçekleri Gecemin eteklerinde soluklandı tarih
ilhamınız tükenmesin. çok güzeldi. yüreğinize sağlık.