BAYRAĞA VE VATANA !..BAYRAĞA VE VATANA-SAHİP ÇIKAN BİR NESİL YÜZYILLAR BOYU YAŞAR-BUNUN MANASINI BİL Öyle güzel eşsizsin- emanetsin Atamdan Seni sevdik koruduk-bizler kurtulduk gamdan Tarih boyu bu millet-senin için can verdi Yurda saldıranları-dipçikle yere serdi Bayrağa ve vatana-sahip çıkan bir nesil Yüzyıllar boyu yaşar-bunun manasını bil Sana yan gözle bakan-vatanımda duramaz Bizler burda var iken-hain düşman saramaz Dalgalanır bayrağım-yükselir Türk ilinde Önemini biliyor-anne baba ve dede Bayrağa ve vatana-sahip çıkan bir nesil Yüzyıllar boyu yaşar-bunun manasını bil Dalgalan şeref şanla-yükselsin Türk Devleti Uyumak vakti değil-yok edelim illeti Meydana koşmalıdır-yüz binler ve milyonlar Kendisine gelmeli-bütünüyle insanlar Bayrağa ve vatana-sahip çıkan bir nesil Yüzyıllar boyu yaşar-bunun manasını bil Atam benim savaşmış-kan dökmüştür yolunda Asla da kirletmemiş-can vermişler kolunda Bayrağım elden ele-dikilmiştir burçlara İçlerden kaybolmuştur-hem sıkıntı hem yara Bayrağa ve vatana-sahip çıkan bir nesil Yüzyıllar boyu yaşar-bunun manasını bil Bizler Türk Milleti’ yiz-sen var isen biz varız Vatan ve bayrağıma-göz dikeni oyarız Bizler söz veriyoruz-Allah’ın huzurunda Saldıran kim olursa-elleri olur yanda Bayrağa ve vatana-sahip çıkan bir nesil Yüzyıllar boyu yaşar-bunun manasını bil Kalk ayağa Türkiye-toparlan öne yürü Sensin daim yaşayan-kahramanı ve hürü Sahip çık ki yaşasın-ülke gitsin ileri Öğretmen Hasan söyler-asla yok dönmek geri Bayrağa ve vatana-sahip çıkan bir nesil Yüzyıllar boyu yaşar-bunun manasını bil Bayrak Sahipsiz Değil!..Şiir Kitabından HASAN SANCAK ALAÇAMLI HALK ŞAİRİ REKLÂM YAZARI (EĞİTİMCİ-GAZETECİ) |
Bilim doğru soruları sorma ve bunların yanıtlarına ulaşmak için doğru yöntemleri kullanma sanatıdır.Doğru bir eğitim yapılmazsa aydınlatıcı bir sonuca ulaşılamazsınız.
Ailenin temel direği,ailenin kadınıdır.Kadın cahil kalırsa onun dünyaya getireceği çocuğun durumu ne olabilir.Kalkınma sürecin yolunu açan tek şey eğitimdir.Bilgi çağı olan eğitim döneminde özünü yetirmiş kavramsal düşüncelerin etkisinden kendini kurtarmamış toplumların ilerleyişini düşünmek olanaksızdır.
ABD nin BOP (Büyük Ortadoğu Projesi) tasarımında İslam Devleti Modeli’ne oturtması olanağı kalmamıştır.Bugün Ortadoğuda var olan ekonomik savaşın tek nedeni gericiliğin,taasupluğun erkliğinden başka bir şey değildir.Uygar toplumdan soyutlanan geri kalmış ulusların tek sorunu eğitimsizliktir.
Gelişmekte olan bir ülkenin bir toplumbilim var olması gerekliliğine inanıyorum.Çünkü “Emperyalizmin” eğemen olduğu dünyamızda içerden yöneten hiçbir ülke kalmadı mı?Ekonomi,İMF’nin güdümünde.Dış politika ve iç güvenlik ABD’nin ve AB’inin etkisi altında olduğu herkesin kabul ettiği tartışmasız bir gerçektir.Global krizin dünyayı sarması,onbinlerce insanların işsiz kalamasına,onca ailelerin mağdur olamasına tek nedeni herkes artık öğrenmelidir.
Öğrencilerimizde,Türkçeyi doğru,etkili ve güzel kullanma,eleştirel ve yaratıcı düşünme,duygu ve düşüncelerini rahatlıkla ifade etme,okumaktan ve öğrenmekten zevk alma,kültürel değerlere ve sanata önem verme,en az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanma birlikte çalışma ve iletişim kurma,problem çözme,araştırma,karar verme,girişimcilik gibi ortak beceriler geliştirmeyi hedeflemektir.Bu becerileri gerçekleştirmek ise çocuğun öğrenmeye heveslendirilmesine araştırma arzusu ve merakın uyarılmasına,öğrencilerin farklı ortamlara aktarılarak etkin ve yaratıcı bir yorumla kullanmasına bağlıdır.Öğrencilerin problem çözebilen,çözümlerini ve düşüncelerini paylaşabilen,ekip çalışması yapabilen,matematik ve diğer derslerde kendine özgüven duyan,öğrenmede zevk alan bireyler yetiştirmek.Aktif katılımcı,konuşan,soru soran,sorgulayan,Düşünme,tartışan,anlayan,birlikte çalışabilen ,teknoloji daha kavramsal anlayabilen,toplumdaki yerini algılayan,fen ve matematik derslerinde öğrendikleri bilgileri uygulayabilen öğrenciler yetiştirmek amacıyla “Teknoloji Okur-Yazarlığı Müfredatı”nın uygulanmalarını çeşitli aktivitelerle gerçekleştirilebilir.
Öncelikle teknolojinin anlamına,önemine ,doğasına ve yapısına yer verilmesi gerekir.
Gelecek nesillerin arzu edilen nitelikte olmasını isteniyorsa,milli geleneklerimizin tarihi yaşamıyla örtüştüğü tüm nesnelerin idrakı ile olmasını,dünya entegresini göz önünde bulundurularak anlatılması bana göre elzemdir.
Dünyanın teknik ve bilimdeki ilerleyişine seyirci olunmaması ve herkesin sürekli kendilerini yenilemesi gerektirdiiğene inanıyorum.
Bayrağa olan saygıyı,Atatürk ilke ve devrimlerine bağlı kalarak laik Türkiye Cumhuriyetin öz niteliklerine önem verilmesi gerekir.Milli bütünlüğümüzü bozmak istiyen iç ve dış mıhrakları çok iyi tanımamız gerekir.
Bu güzel şiiriniz bunları bana yazdırdı.Sevgili Hasan Bey teşekkürler...
Bu nedenle saygı ve sevgilerimi sunuyorum...
toprak46 tarafından 5/12/2009 8:43:13 AM zamanında düzenlenmiştir.