(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Tuyuğ şiir şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Tuyuğ şiir şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kıymetli büyüğüm değerli Abim ..ne kadar güzel ifade etmişsiniz tek küçük gibi görülen içeriği bakımından dağ gibi bir dörtlük okudum..Yüksel abime de bu yakışırdı...saygılarımla
şair dostlara sesleniyorum,ben tuyuğ şiir yazmaını Kadı Burhanettinin şiirlerini inceleyerek öğrendim ve Ünlü aruz şairi şairi Kadı burhanettin de Türkçede karşılığı mani olan tuyğ şiirleri ( Fâilâtün / fâilâtün / fâilün ) kalıbıyla yazmış olduğunu gördüm ve ben de aynı kalıbı kulllandım. aşağıda beni tenkit eden,Serkan Dereli'nin yorumu sanırım eksik oluş araştırmasını isterdim.
TEŞEKKÜR EDERİM AMA YANLIŞ BİLİYORSUNUZ, TUYUĞ ŞİİRLER BİR NEVİ MANİDİR VE Fâilâtün / fâilâtün / fâilün KALIBIYLA YAZILIR. BUNUN ÖN GÜZEL ÖRNEKLERİNİ KADI BURHANETTİN VERMİŞTİR. ARAŞTIRIRSANIZ GÖRECEKİNİZ.
Aruz vezni izin şeklinde algılama hususunda hoş bir örnek sergilemiş efendim....Tuyuğ der iken eski Türklerde (islamiyet öncesi Göktürk Türk ve Hun Devletleri vs....) ölüyü gömme azırasında ve sonrasında ağıtlar yakma şeklinde yazılan şiir tarzı ki günümüzde pek de fazla kullanılmıyor aslında bana kalırsa çok çok çok güzel efendim.....Bir kelimeyle binler anlatılan şiir güzel olmaz mı...Keşke birçoğumuz vezin ve neticelerini türlerini ve yakarışlarını bilebilseydik .....
Gül dalından gül kesip vermek gerek sevgiyi kazanmak için emek gerek,güzelliklerle dolu olarak karşısına çıkmak gerek.azıcık naza katlanmak gerek.Yook baktın gülüp geçiyor vaz geçmek gerek... kısaca ama öz bir anlatımla hayttan bir sayfa yüreğinize sağlık .Saygı ve selamlarımla
Dilberin yapmışsa naz, sevmiş demek, Yok gülüp durmuşsa hiç sevmez demek, Ağlayıp durmuşsa, sen gördükçe hep, Gül dalından gül kesip, vermek gerek.
Aruz vezni örneklemelerinin usta kalemi yine harikalıklar yaratmış ve bu muhteşem dörtlüğü ortaya çıkarmış, harikaydı hocam kaleminiz var olsun tebriklerimle...Saygılar...