(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
" NÜ " şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
" NÜ " şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yazmak, güzel olanı, insanlara faydalı birşeyler yazmak en güzeli bence. Bir de sizin dediğiniz gibi duygularla şiir yazmak ya da resim yapmak. Hem de NÜ, ama cesaret ister. Ben esasen bir ressamım. Ama NÜ konusunda pek cesaretim yok. Ama kim bilir belki birgün. Ama herşey inasının ruhunda gizli.
şimdi kadınlığımın tüm nü kelamlarıyla süslemek vardı arsız bir şiir´i...
ama unutma ki sevgili sadece erkekler yazar benim ülkem de nü şiirlerini ! ''
Şiiri yazdırtana bakın.Bence NÜ şiirleri yazan erkekler, verilmiş görevi yapan emir erleridir. Hayatı biçimlerken kadının rolunu görmezden gelmek için pofpoflanan egomuz,erkeği zavallı duruma düşürüyor. Bir kadın tarafından biçimlenen ve hazırlanan erkek paketlenip bir başka kadına veriliyor.Verilmiş görevi yapmakla görevli erkekler hayatı kendilerinin yönettiği kanısına vardırılırlar.Ve egemen olanın kendileri olduğunu sanırlar. Kadın istedi diye seven,kadın istedi diye aşık olan ve evlenen erkeklere sorarsanız ,belirleyici olanın kendisi olduğunu sanır.Bu durum erkeğin zavallılığıdır. Kadın istemezse erkek şiirde yazamaz ,Nü şiiri hiç yazamaz....! Şiir yazan kadının kağıdıdır,kalemidir,ilhamıdır belki ama şairi değildir. Kadının elindeki palettir,fırçadır,boyadır,belkide resmin konusudur ama asla resam değildir. Ne NÜ resim yapabilir ne de NÜ şiir yazabilir ... Kendimden biliyorum...
Zamanin lafi dinlenen bir evliyasina sormus beyler...
Hocam biz düsündük tasindik, cikamadik icinden. Erkek nedir?
Evliya söyle bir bakmis, merakli gözlerle agzindan cikacak kelami pür dikkat dinleyen beylere. Bir de tebessüm savurmus ki hani öyle böyle degil:)) Iyice meraklanmis ahali..
__Yahu nasil olur da koca vucütta erkek sadece kafa olur hocam... Peki demis iclerinden biri, erkek kafa ise kadin nedir, o hal de? Ciddilesmis hemen hoca, söyle bir dogrulup vermis cevabi.
__Kadin boyundur! Demis.
Olurmu ya öyle sey hocam, erkek bas sa kadin nasil boyun oluyor?
__Kadin boyundur agalar, ne yana isterse kafayi o yana cevirir!
Hakliyidiniz ve güzel yorum ve emek icin tsk.. SAYGILARIMLA ELIFLEYIN...
şimdi kadınlığımın tüm nü kelamlarıyla süslemek vardı arsız bir şiir´i...
ama unutma ki sevgili sadece erkekler yazar benim ülkem de nü şiirlerini!
_______________Elif Türk
30.05.2009 ******************************** Yürek ister ''NÜ,,lere.. Sen bakma ellere. Gönlündeki dillere Uy da düşme, Yerlere. Karışma gazellere...
Paşa gönlün bilir canım... Kim ne karışır gönlüne.. Yaz çiz...! Bu senin yüreğinin sesi.. Bakma ben, uyaklara kapılıp yazdım öylesine şakadan.. Sevgiyle sevdiklerinle mutlu ol... Takdirlerim, güzel yüreğine canım, çokça.....
Evet, isyansa bu haklısınız. Ama ben sanatta böyle bir ayrımın yapılmasını "sanatça" bulmuyorum, eğer böyle düşünüyorlarsa valla uğurlar ola kalem nü yazacaksa onu yazacak bunun kadını erkeği yok... Tebrikler gönülden.
" nü " yü yazan erkekler ! belki!!! ben kadınların erkeklerin ellerinden tutmasalar yazamayacaklarını düşünüyorum bu durumda gerçekten yazanlar kimler ? bir de yazan olmak mı yazdıran olmak mı... erkeklerin yalnız başlarına yazdıkları " nü " de cinsellik varken kadının " nü " den anladığı kadınlığın tamamı ki nü zaten nedir ? tebrikler...
Taşı gediğine oturtma diye buna derler....Çok çok doğru efendim....Nefsin çoğunluğuna kadınlar itimad etmez sabrederde erkekler ki bizler nefsin 1 damarına yenik düşeriz.....Ama bunu etkiyelenlerde bir nebze kadınlar....Teşhircilik sanatını kullanan birçok kadınlar da var....
çok yazarlar çok konuşurlar saz eline geçince zırvalar dururlar.... ama elif kardeşimiz az öz kısaca ne kadar anlamı büyük şeyler yazmış tebriklerin kutlamaların ötesinde saygılar sunuyorum...
şimdi kadınlığımın tüm nü kelamlarıyla süslemek vardı arsız bir şiir´i... =================== cahillikten kaynaklanan yanlış toplumsal baskılar oldukça Nü sadece erkeklere ait olacak, kadınsa suçlu gibi görülecek. Bu anlayışı yıkma vakti gelmedimi? Yürekten Tebrikler . Saygılar
şimdi kadınlığımın tüm nü kelamlarıyla süslemek vardı arsız bir şiir´i...
ama nedense sonra vazgeçiyor, sanırım mahalle baskısından, :)) hemen fikrini değiştiriyor ve
ama unutma ki sevgili sadece erkekler yazar benim ülkem de nü şiirlerini!
diyor.Haklımı inanın bilmiyorum ama Elifin şiiri beni bu konuda araştırmaya itti, Osmanlıdan bu yana kadın şairlerin yazdığı şiirleri ucundan kıyısından şöyle bir araştırdım.
Sonuç : Elif haklı sanırım.
Kısacık, ama vermek istediği mesajı veren bir şiirdi, kulak küpesi gibi, kutlarım can arkadaşımı