kimileri vardır sabah kahvaltısını moskova’da öğle sefasını roma’da gecesini paris’te geçirir.
kimileri vardır gecegündüz çalışır takatı kesilir ancak bir dilim ekmek eve getirir akşam.
2.
ve kim demiş yazılan her şiir,bir şairi doğurur?
bazıları vardır duygularını kaleme alıp şiir yazıyorum havasına bürünüp cakasını atarlar kalplere.
bazıları da vardır tane tane katre katre hayatla kalkıp şiirle uyanırlar susamış gönüllere aç kalmışlara mannen ruhen yardım ederler işte bunlar gerçek şairlerdir.
ADAR 2009,19 Nisan sabahına ’pazar erken kalk’ derken.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
---kim demiş her şiir,bir şairi doğurur? şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
---kim demiş her şiir,bir şairi doğurur? şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çok güzel tesbitlerden güzel bir şiir oluşmuş. Sevdim. Bir kaç kelam edecektim amma Şahan bey sağolsun hepsini fazlasıyla yazmış bizide kurtarmış yazmaktan. Kendisinede teşekkürler şairede. Selam ve saygılarımla.
bazıları da vardır tane tane katre katre hayatla kalkıp şiirle uyanırlar susamış gönüllere aç kalmışlara mannen ruhen yardım ederler işte bunlar gerçek şairlerdir.
Manidar dizelerdi efendim dilerim bizler sizin bakışınızla bu üsteki söylemlere vakıfızdır...Kutluyorum saygımla
bazıları da vardır tane tane katre katre hayatla kalkıp şiirle uyanırlar susamış gönüllere aç kalmışlara mannen ruhen yardım ederler işte bunlar gerçek şairlerdir.
şiire cevap olsun diye şiir yazarım ben..hayata inat olsun diye
Şair adamın kocaman ayakları olmalı direnmeli uzun yollara yollar ki, en büyük bilge çiğnene, çiğnene şahit olmuştur vuslata ve dirilişe
şair adamın kristal dudakları bütün ışıkları kırmalı sözlerinde ve sımsıcak bakışları olmalı bütün çocuklar barınmalı gözlerinde
şair adamın çiçeklenmiş yumrukları olmalı soylu kavgalar yeşermeli ellerinde ve bütün mazlumlara yetecek taştan omuzları olmalı karanlıkları ışığa taşımalı direndiğinde
şair adamın kavruk bir yüreği savruk bir türküsü sigarası demli çayı uğrunda sabahladığı mavi bir hikayesi olmalı herkesten sakladığı
şair olamadımsa kavgadan değil yoldan, omuzdan değil dilden, gönülden değil İşte bundandır… Çünkü; şair adamın sevdası olmalı, sevdalısı da
sade samimi ve içinde kendimizi de bulduğumuz şiire ve şaire selam saygı muhabbetler efendim
şair olmak.çok iddialı bir laf.burda hitap olarak kullanıyoruz ancak..yüzde doksanımız daha ancak duygularımız ifade yeteneğine bulaşmaya çalışıyoruz..eh...!bu da birşey ...konuşmamanın gülmemenin erdem sayıldğı bir ülkede insanlar anlatmaya çalışıyorlar.yol ver şair.biz de azıcık duygu döküyoruz şu selimizin fırtınamızın içinden...kızma .şiir şair doğurmuyor ama yaşamı ve şiiri böylesine içiçe yazmak da çok filozafça olmuş..kıskanıp imrenip geri kalmışlığımla başbaşa sayfama...varolasın
Şiir mi şairi, şair mi şiiri şiiri doğurur tartışılır ama, atılan çakaya kalbini teslim eden de en az atan kadar sorumludur bence. Hak etmeyene şirinlik ya da ödül neden?
Dünkü şiirini onaylamıyorum .Bu günkü şiirin şiirgibi değil şiir olmuş.Özellikle bazıları da vardır tane tane katre katre hayatla kalkıp şiirle uyanırlar susamış gönüllere aç kalmışlara mannen ruhen yardım ederler işte bunlar gerçek şairlerdir.
Şiir, toplumun duygularını, değerlerini, güzelliklerini, sorunlarını dile getirmedikçe bir anlam ifâde etmez. Şiirin can damarı da ses benzerlikleridir, sanatlardır. Bunları bilmeden şiir yazmanın anlamı yok bence. Yine de şiir yazmak için çabalayan arkadaşlarımızı yorumlarımızla onore etmeli, uygun dille onlara yardımcı olmalıyız. Etkili yorum seçerken de hatâlarımızı belirten yorumları seçmeli, kibirli davranışlar sergilememeliyiz. Biz de hatâ yapıyoruz. Nitekim geçen gün elbise anlamındaki "esvap" sözcüğü yerine "esbab" yazmışım. Sağolsun, bir arkadaşın gözünden kaçmamış. Kendisine teşekkür ettim ve düzelttim. Yazdığımız şiirleri dinlendirmeli, tekrar tekrar okumalıyız. Belki daha güzel anlatımlar bulabiliriz. Uzattım, özür. Tebrik ediyorum. Saygılar efendim.
Doğru bir tesğit,her kes bir değil.Şiirle uyandım güne...Kahvaltı bile yapmadan daha,takılıp kaldım pc başında , Çok güzel omuş yüreğinize sağlık.Tebrikler...
''Günlerin bugün getirdiği, baskı zulüm ve kandır Ancak bu böyle gitmez, sömürü devam etmez Yepyeni bir hayat gelir, bizde ve her yerde 1 Mayıs, 1 Mayıs işçinin, emekçinin bayramı ''
Adaletsizliğin olduğunu vurgulayan güzel şiirinize 1 Mayıs marşının ilk dörtlüğüyle katkı sunmak istedim. Yeryüzü bu kadar adaletsizliği,bu kadar kirliliği, bu kadar zulmü kaldıramıyor artık...Yüreğine sağlık...
bazıları vardır duygularını kaleme alıp şiir yazıyorum havasına bürünüp cakasını atarlar kalplere.
tebrikler anlamlı ve şiirden öte yazanın hayatla derinliği ima etmiş güzel dizeler..... bana sorsan şiir,, varla yokun soylu güzelliklerin de duruşudur..yaşamı canlandırmadır da ....kutların sevgiler
bazıları vardır duygularını kaleme alıp şiir yazıyorum havasına bürünüp cakasını atarlar kalplere.
bazıları da vardır tane tane katre katre hayatla kalkıp şiirle uyanırlar susamış gönüllere aç kalmışlara mannen ruhen yardım ederler işte bunlar gerçek şairlerdir.
Şair dostum,bu şiirinizi kendisini şair sananların okumasını istiyorum.KALEMİNİZ DAİM OLSUN EFENDİM. SAYGILARIMLA..
tebrikler...tebrikler....tebrikler.....sabah sabah erken uyanıpta hiç zorsunmadan şiir okumaya gelmek istememin sebebi işte bu olsa gerek..böyle güzel şiirler okuyacağımı bildiğim için hiç kızmadan kalkıyorum erkenden..bazı zamanlar "ya biraz daha uyasam diyorum içimden" ama şiirler ayağa kaldırıyor beni...çok güzeldi,saygılarımla....
çok teşekkür ediyorum,gerçekten sizde beni mutlu ettiniz.."günümün gülümseyen yüzü" çok güzel bir tabir...hep gülümseyen ve gülümseten yüzler olmak isterdim....
kimileri vardır gece gündüz çalışır takatı kesilir ancak bir dilim ekmek eve getirir =================== Geri kalmış Ülkelerin iki yüzüdür bu, Ekmek parasını kazananlar bazen de aç bırakılır.Onlar çile için gelmiştir Dünya ya . Yüreğin var olsun .