Almanyanın askerlik bakımından güçü çoktu Fakat denizler de eğemenliği o kadar yoktu Avrupa’nın orta yerinde kalmış bir devletti, Hammadde ve insan güçü azlığı onu maf etti.
İngiltere ise denizlere nispeten daha hakimdi Tükenmez hammadde ve insan gücüne sahipti Almanlar İngiltereyi zayıf düşürmek için gitti Denizaltı savaşı için denizaltılarını oraya yitti
İngilizlere Asker ve silah taşıyan gemilere baktılar Geminin kimin olduğunu bakmadan ateşle yaktılar Savaşa tarafsız olan ABD gemileri çok zarar gördü 1918 başında da ABD savaş açtı Almanyaya yürüdü
Müttefik devletlerin cepheleri birer birer çöktü Hemen ardarda ateşkes antlaşmaları imzalandı. Bu durumda Osmanlı Devleti 30 Ekim 1918 de Mondros ateşkes antlaşmasıyla savaşa son verdi
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BİRİNCİ DÜNYA SAVAŞININ SONA ERMESİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BİRİNCİ DÜNYA SAVAŞININ SONA ERMESİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Birinci Dünya Savaşı insanlık için Yüz karasıdır. Bir sürü masun sivil insanlar ölmüştür. Eli kanlı katiller Dünya savaşını çıkarırken Nefislerinin esiriydi .. Yüreğineze sağlık Şair Dost ..
1-Avrupa’daki mevcut dengeler değişti 2-Rakiplerini etkisiz hale getiren İngiltere ve Fransa en kazançlı devletler olurken; galipler safında yer alan İtalya ve Rusya hedefledikleri amaçlarına ula-şamamışlardır. 3-Osmanlı ve Avusturya-Macaristan İmparatorluğu parçalanmış; Çarlık Rusya’sı yıkılmıştır. 4-Türkiye, Macaristan, Polonya, Çekoslovakya, Yugoslavya, Letonya, Litvanya ve Ukrayna gibi ye-ni devletler kurulmuştur. Açıklama: Yugoslavya, Sırbistan, Karadağ, Bosna Hersek, Makedonya ve Slovenya’nın birleşmesi sonucunda kurulmuştur. 5-Cemiyet-i Akvam kurulmuştur(1920) 6-Sömürgecilik yerini Manda ve Himayeye bırak-mıştır. 7-Barış Antlaşmalarında milliyetçilik prensibine dikkat edilmemesi azınlık sorununun ortaya çıkmasına sebep olmuştur. 8-Merkezi İmparatorlukların parçalanması sonucu Avrupa ve Orta Doğu’da denge boşlukları ortaya çıkmıştır. 9-Komünizm, Faşizm, Nazizm gibi, demokratik ol-mayan, totaliter rejimler ortaya çıkmıştır. 10-Sivil savunma düşüncesi ortaya çıkmış; böylece cephe gerisindeki sivil halkın korunması amaçlanmıştır. 11-Barış Antlaşmaları devletlerin eşitliği ilkesine aykırı olduğu için sürekli bir barış ortamı sağlanamamış,bu yüzden II.Dünya savaşı çıkmıştır. 12-Bazı devletler ekonomik krizlere girdi 13-Ümmetçilik ve Turancılık iflas etti. 14-Milliyetçilik güçlendi ve ulusal devletlerin kuruluşu hızlandı 15-Deniz altı gemileri önem kazandı 16-ABD tekrar içine kapandı 17-İngiltere ve Fransa Orta Doğu kaynaklarını ele geçirdi 18-Suriye, Irak, Lübnan ve Hicaz Osmanlı’dan ayrıldı. 19-Irak, Suriye, Lübnan ve Filistin’de mandater yönetimler kuruldu. 20-İttihat ve Terakki Partisi dağıldı.
Ve sonucunda bunlar oluştu. Yüreginizi kaleminizi kutlarım.... SAYGILARIMLA.
Bir sürü masun sivil insanlar ölmüştür.
Eli kanlı katiller Dünya savaşını çıkarırken Nefislerinin esiriydi ..
Yüreğineze sağlık Şair Dost ..