(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Öyle ki Şiirinizi kelimeler yapamamış, yazmışsınız, Şiir ruhumuzda yapıldı bilesiniz. Çok naif ifadeler var, kelimesiz konuşmalar, susarak konuşmalar gibi akıyor derinden derine.
Öykü tadında yazılmış bir eserdi. Sadeliğin yanı sıra düşündüren dizelerin meydana getirdiği akıcılık, ses uyumlarının güzelliği ile okuyucuyu yormadan ilerlemektedir. Konunun bütünlüğü ve temadan kopmadan sürükleyen bölümler, aynı zamanda kullanılan kelimelerin seçimleri hiçbir aksama yaratmamaktadır.
Şiirin girişinden itibaren, doğallık ve sanki okuru oradaymış gibi hissettirmek yazar için ayrı bir özelliktir. Bu anlamda yazılan şiirler, gerçekçi olguların yansıttığı içerikler ile birlikte anlam bütünlüğünü korumaktadır. Ayrıca aralara serpiştirilen imgelerin narinliği şiire ayrı bir güzellik katmaktadır.
Şiirin başlığını oluşturan “ Sumrular Da Uçar ”cümlesinde kullanılan “ -da “ ekinin ilk harfinin küçük olması gerekmekte olduğunu düşünmekteyim. Hem yazılış, hem de görsel olarak şiirin etki seviyesini azalttığını söylemeden geçmek istemiyorum.
Şiirin 'ayırıcı' bir yönü var, ne açık beyaz kadar ne de kapalı siyah kadar.. Söz, bir deneme metninden çıkmış gibi rahat ve doğal bir enlemde.. Farklılığıyla göz dolduran bir şiir.. Kutlarım.. Kalın sağlıcakla..
az önce biri öldü diyordu savaş şapkalı küçük ama ben sumrudan başkasını duymuyordum yarım adım yaşayan ihtiyarın rüyasında yağmura küfrediyordu denizdeki bir zengin bir köylü toprağa diz çökmüş ağlıyordu olsundu hayattı adı iki yalanın bir gerçeği yenmesinin acıyla dolup gözyaşıyla eksilmesinin
adım Salka insanların siyaha renk sıfıra sayı dedikleri bir yerden geliyordum büyük bir adamın ’bu böyle olur’ demesini ve bir kız çocuğunun hapishane önünde şarkı söylemesini aklımda tutuyordum
Köleliğe ve yoksulluğa... Ve de ölümlere merhaba demiş şair... Hüzündü... ama güzeldi...
az önce biri öldü diyordu savaş şapkalı küçük ama ben sumrudan başkasını duymuyordum yarım adım yaşayan ihtiyarın rüyasında yağmura küfrediyordu denizdeki bir zengin bir köylü toprağa diz çökmüş ağlıyordu olsundu hayattı adı iki yalanın bir gerçeği yenmesinin acıyla dolup gözyaşıyla eksilmesinin
sonra ezanlı bir ağacın gölgesine düşüyordu uçurtmam o gün ben kendimi öldürseydim bile kazanmış sayılmazdım diyordum
Yüreğine sağlık sevgili arkadaşım. Çok güzel bir şiir. Gönülden kutluyorum sizi. Saygı ve hürmetlerimle.
diyecek ne sözü vardı da gelmişti ölüm hendeklere saklanmıştı eskiyen silahlar ve gelincikler kadınların dudaklarından yeni yarama yansımışlardı
sonra ezanlı bir ağacın gölgesine düşüyordu uçurtmam o gün ben kendimi öldürseydim bile kazanmış sayılmazdım diyordum
gerçekten çok güzel bir çalışma..bugün içine girebildiğim ender şiirlerden biri anlatımı ve duygusu ile kendini okutturan bir şiir.hatta öyle güzel ki bir kaç (ki ve de eklerinin)yanlışlığını bile görmüyorum..
günümün şiirlerinden oldu..kutlarım emek ve paylaşım adına tşk.ediyorum saygımla..
savaş çıkmadan önceleriydim
ne çok çocuktum
salk ay dım
şiirdi/m
şiire tebrik şaire saygı sevgi