(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KADINLARIMIZ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KADINLARIMIZ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bizi bize anlatan, bizi bize sorgulatan, bizi bizden alan ve bizi bizde yok sayanlar, utanması gerekenlerin utanmadığı, utanmaması gerekenlerin utandığı, yok saydıkları için kadını ve bu gün geldiğimiz yer. Ne uçlardayız, ne ortalarda, yine yarım kalmış ya da hepten bitişi anımsatırız her yerde. Ve tek bir gün ile anımsatılır varlığımız tüm dünyada.
Ben kayboldum kadın olarak değil insan olarak karanlıkların içinde, bulunabilecek miyim/ bulunabilecek miyiz aydınlıkların içinde.
"KADININ ADI YOK" denmeyecek mi bundan sonra ki yaşamımızda. Sanırım çok zor sevgili şairim. Sanırım çok zor, Her gün biraz daha yok ediliyoruz ya da yok ediyoruz kendi kendimizi.
Kadınlar gününe karşı olmama rağmen bir gün de olsa hatırlanan kadınlarımız adına seviniyorum aslında. Aydınlık ve sevgi dolu geleceğe umut ile yürüyebilmemiz dileği ile.
"Siyah zülüfleri, Ak saçlara yakarız Ferman töreden, Ferman yöreden Kadınlarımızdır çeken töreden. "
evet hocam kadınlarımız...ne yazık ki özgürleşmeyen toplumumuz.. güzel yüreğinizi kutluyorum.Bu vesileyle 8 Mart dünya emekçi kadımlar gününü kutluyorum, özgürlüğe ve eşitliğe bir adım olmasını umuyorum. dostlukla..
Sırtında sopası, Karnında sıpası, Olsada gönül yarası, Derdi ekmek parası. ========================== Hepsi ona yüklenmiş, erkek ne yapar, Erkek otorite,hep ters yollara sapar. Nerde ekonomik özgürlük, eşitlik, Karın tokluğuna kadın,erkeğine tapar... Şimdi diyorum ki; dindar geçinenler malınızın neden yüzde kırkını vermezsiniz.Verilseydi ne aç kalırdı ne açık....Yürekten Tebrikler Değerli Üstadım. Saygılar ..Selamlar ..
Anlamlı ve güzel bir şiir yazdığınız için sizi kutluyorum. Kaleminiz ve yüreğiniz dert görmesin. En derin saygı ve sevgilerimi sunarım. Saygılarımla...
Nice 85. Yıllara… Cumhuriyetimizin 85. Yılı Kutlu Olsun!..
Sırtında sopası, Karnında sıpası, Olsada gönül yarası, Derdi ekmek parası. Kadınlarımız.....Anadolunun çile çeken fedakar ve çefakar kadınlarını çok güzel yazmışsınız tebrik ederim gönlünüze sağlık selam ve saygılae sunarım.
bvenim bir pomak arkadaşım vardı: o şöyle diyordu: "kadın mı ona çok cok yapacaksın ve yaş odun getireceksin. kadınlar sadece töreden değil, erkek egemendir egosundan da çok çekiyor. kadınla erkek arasında bana sorulursa sadece cinsiyet farkı vardır. örneğin fahişelik yapan kadın ne kadar kötüyse çapkınlık yapan erkek de o kadar kötüdür. ancak beyinsiz kişiler görür namusu kadının bacak arasında. namus beyindedir. cinsiyette değildir. kadınlRIMIZA DAHA OLUMLU BAKMALIYIZ VE ONLAR OLMADAN YAŞAMAMIZIN OLANAKSILIĞINI AKLIMIZDAN ÇIKARMAYALIM. ŞİİRİNİZİ OKUYUNCA BUNLAR AKLIMDAN GEÇTİ. BAŞARILARININ DEVAMINI DİLERİM. SAYGILARIMLA: RR.AKDORA
Sn. Umut Bu şiir "baştan sona YALAN" demek isterdim "baştan sona DOĞRU" demek yerine. Kadınlarımızın birgün layık olduğu saygınlığı kazanması dileğiyle kutlarım gönülden ALKIŞLARLA.
Sırtında sopası, Karnında sıpası, Olsada gönül yarası, Derdi ekmek parası. Kadınlarımız Sevda çekeriz dağ,dağ, Aslılar yakarız, Altınlar dökeriz çil çil Kurşun sıkarız, Al yazmalara. Siyah zülüfleri, Ak saçlara yakarız Ferman töreden, Ferman yöreden Kadınlarımızdır çeken töreden.
Akıcılığının yanında derinlik, Derinlik sevgiden, sahipsizliğe doğru, Sahipsizlikten cahilliğe, Uzanan ince bir çizgi, Ustaca işlenmiş, Tebrik ediyorum.
ÇOK GÜZEL BİR ÇALIŞMA GÜZEL BİR KONU MALESEF HAYATIN GERÇEKLERİ BUNLAR ANLAM YÜKLÜ DİZELER YÜREKTEN KUTLUYORUM EMEGİNİZE VE YÜREĞİNİZE SAGLIK SAYGILAR GÖNDERİYORUM EFENDİM BAŞARILAR DİLERİM KALEMİNİZ DAİM OLSUN
Hey kadınımız! Nasıl değişmeli sana bakış açımız? Sen değilmisin veren Ekmeğimiz aşımız Öyle yetştirilmeliyiz ki Kadına kalkan el düşünmemeliyiz Yaptıklarınızı kimse yapınız demiyor ki Siz...Ana, bacı, eş, olarak zaten yapıyorsunuz Yeterki üstünüzde ekek eğemenliği derdine düşmemeliyiz Fazlası hiç değil Erkeğiniz kadar insanca yaşama hakkına sahip olmalısınız.
Çok güzeldi ve etkileyciydi gerçeklerimizden dizeler. Yürekten tebrik eder, sevgiler, saygılar sunarım.
Al yazmalara. Siyah zülüfleri, Ak saçlara yakarız Ferman töreden, Ferman yöreden Kadınlarımızdır çeken töreden * * * çilekeş kadınlarımızı görmek beni çok üzüyor, herkes aynı şartlarda doğmuyor ne yazık ki, herkesin bir kaderi var ve yaşıyor.. iyi ya da kötü, kötü şartlarda yaşayan kadınlarımıza üzülüyoruz, ama iyi yaşayanları da suçlayamayız, dileriz ki bütün insanlar güzel şartlarda yaşasın şu iki günlük yalancı dünya da, insanca yaşamanın kadını erkeği yok, insan olarak düşünmek gerek diye düşünüyorum, Kadınlar Günü güzel düşünülmüş güzel de, bir gün anmak değil mesele, onların her türlü dertlerine derman olacak çözümler üretmek gerek, her ülkenin davleti insanlar için el uzatmalı, darda kalan bütün insanlara, kadınlar biraz da kendi kabuğundan sıyrılsın kimliklerini ortaya koysunlar, aciz durmasınlar, her nerde yaşarlarsa, her ne kültürde olurlarsa olsunlar seslerini duyursunlar, ben çok tanıdm köyde yaşayıp da, dimdik ayakta duran kadınlar, hani derler ya; bizim oralarda Hökümet gibi kadın işte öyle, bütün ailenin idaresi hatta sülalesinin idaresini eline almış, paşalar gibi yönetiyor hısım akrabayı, acizlik yakışmıyor insanoğluna, hep bir atılım içinde olmalı, aşmalı engelleri, ulaşmalı zafere. Bütün Kadınlarımızın Kadınlar Günü'nü kutluyorum, sevgi dolu... mutlu... huzurlu... uzun bir ömür diliyorum... Hiçbir kadını aciz değildir, onlar kutsal varlıklar değilmi ki Annelik vasfını taşıyorlar, onlar her şartın üstesinden gelirler, yuvaları ve evlatlarının hatırına, Rabbimiz onlara o gücü vermiştir, Annelik vazifesiyle vazifelendirirken, yüklemiştir ruhlarına dayanma gücünü... Kadınlarımız güçlü ve öyle de kalacaklar inanıyorum... yüreğinize sağlık,kutlarım..güzel anlamlı bir şiir olmuş kaleminizden,sağlıcakla kalınız.
Hocam az ve öz güzel bir tesbit.Kadınlarımızı hep bir muamma olmakla suçlarız da kendimizdeki çelişkiyi görmeyiz.Siz de bu çelişkiyi belirtmişsizin."Çil çil altınlar dökeriz sonra döner kurşun sıkarız".Yanlışı kim yapıyor acaba? Halen cevabı bulunamadı.Saygılarımla.
değşicek bu yazgı efendisi olacak ak toprakların kadın ve yüreklerimizde de şiirlerimize konu olduğu kadar hak ettiği yeri alacaktır... yüreğinize sağlık
Değerli öğretmenim işlediğiniz her konu istisnasız takdire şayan, Bu şiirinizde gerçekten çok çok güzel ve özeldi. Duygularınıza sağlık, Saygı ve esenlik dileklerimle.
çok doğru hocam güzel dile gelmiş kadınlarımız onlar ki savaş yıllarında erlerinle beraber çarpışmışlar onlarki doğurmuş doyurmuşlar baş tacı edilecekleri yerde töreye kurban gitmişler bu güzel paylaşımınızı kutlarım selam ve saygımla.
Karnında sıpası,
Olsada gönül yarası,
Derdi ekmek parası.
Kadınlarımız
Sevda çekeriz dağ,dağ,
Aslılar yakarız,
Altınlar dökeriz çil çil
Kurşun sıkarız,
Al yazmalara.
Siyah zülüfleri,
Ak saçlara yakarız
Ferman töreden,
Ferman yöreden
Kadınlarımızdır çeken töreden.
sadece ALKIŞLIYORUM kalemi yüreğinizi
saygılarımla...