(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ölüm kuyruğu... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ölüm kuyruğu... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Anne ye söylenmiş bir söz olarak iyiki sizin gibi bir kızım veya bir çocuğum olmamış diyorum. bazen evladın olmaması olmasından hayırlıdır sözünü !.. şuanda tekrar benimsiyor sizi kınıyorum.
Sevgili Güldane. Güzel, kimse kimsenin kuyruğuna takılmasın,özgürleşsin, anneyi bu yüzden sevdim. Bu şiir bende " Narayama türküsü" filmini hatırlattı, umarım izlemişsindir, ben çok uzun yıllar önce izlemiştim,1983 yapımı ve ünlü Kurosawa filmi, bu filmde bir gelenek var, kendi istekleri doğrultusunda, özgürleşmek uğruna büyük bir vaadinin kayalıklar bölümünün içine giderler yürüyerek ve aile fertleri bunu özenle hazırlayarak yapar. Nasıl bulabilirsin bilmiyorum ama bu Kurosawa filmini hararetle izlemeni tavsiye ederim, hoşçakal emi.
Merhabalar no pasaran, izlemez olurmuyum hiç. Akira Kurosawa'nın filimlerini severim çok.. Dediğin filimde hem de günlerce etkisi altında kalmıştım . Hele annesini götürüp ölsün diye dağa bırakma sahnesi çok etkilemişti beni ki filim sosyal durumu çok iyi irdeleyen ve gösteren bir yapımdı gerçekten de...
dedim ki -bak anne nasıl olsa yalnız kalmayacaksın sen oralarda hepimiz kuyruktayız sakın ola ki moralini bozma
nedendir bilmem yine kovdu beni annem
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ ben olsam bende kovardım :)))) bazen gerçekleri duymak hoşumuza gitmez.hani acı gerçekler derler ya,bu gerçekte onlardan biri işte,o gerçeği tatmak istemez hiç kimse,ama tatmamak ne mümkün. kuyrukta bekleyenlerden biri de bizleriz elbet,ama anneyi kuyruğun başına koymakla damarına basmışsın..)) allah tüm annelere ve senin annene de uzun ömürler versin.sağlık ve sıhhat nasip etsin güzel emeğini selmlıyorum gerçekten çok güzeldi keyifle okudum şiir,umut ve sevgiyle...
dedim ki -bak anne nasıl olsa yalnız kalmayacaksın sen oralarda hepimiz kuyruktayız sakın ola ki moralini bozma
nedendir bilmem yine kovdu beni annem
Hepimizin gideceği yolun sonudur ölüm...Annene de yani güzel moral vermişsin kadın ne yapsın kovar tabii can tatlı değilmi sevgili Güldane beğeni ile okuduğum şiiri yazan yüreğine sağlık...
dedim ki -bak anne nasıl olsa yalnız kalmayacaksın sen oralarda hepimiz kuyruktayız sakın ola ki moralini bozma
nedendir bilmem yine kovdu beni annem Hani bazen taziyeye gideriz...niyetimiz gönül almak..acı mpaylaşmaktır..... Başınız saoğolsun yerine ,yalnışlıkla gözün aydın olsun deriz....işte öyle birşey... Anneniz kovsada niyetinizi..çocuk yüreğini anlar.... Belkide sıraya girmene isyanı.. Gülümseten güzel anlatım....Saygılar
her şeye rağmen hayatın gerçeğini kabullenme.duygularınızı çok güzel ifade etmişsiniz.çok doğru ve etkileyici dizeleriniz için kutlarım.emeğinize sağlık sevgili arkadaşım.
yalnız kalmayacaksın sen oralarda hepimiz kuyruktayız sakın ola ki moralini bozma DEĞERLİ KALEM ; BU NE SÜRREALİZM..NE MÜTHİŞ BİR DURUŞ ECEL KARŞISINDA..CESARETİNİZİN SAMİMİYETİNE İNANABİLSEM HAYRAN OLMAMAK ELDE DEĞİL..FARKLI BİR DÜNYA ANLAYIŞINDAKİ BEYNİ VEDE YÜREĞİ KUTLUYORUM..
KNİSK tarafından 1/30/2009 9:37:21 AM zamanında düzenlenmiştir.
bence annenizi kendisinin deil sizin o kuyrukta olmanız fikri rahatsız etmiştir hep en iyiyi hep en güzeli istemezmiyiz evlatlarımız için anneyseniz sizde bilirsiniz yok deilseniz dilerim olursunuz. o duyguyu yaşayamadıkları için acımışımdır hep erkeklere
Sen ömürsün arkadaşım beni güldürdün :)))) yüreğine sağlık öyle söylersen tab ki kovar annen yüreğine sağlık canım kalemin daim olsun ,ölüm gerçeğini her nedense kimse kabullenmez acı ama bu gerçek...Allah annenize uzun ömürler versin canım...
bu nökteler büyük bir yaratıcılığın örneği iyi bir birikim ve yazımın can alıcı noktasını yakalamak ben buna ustalık derim işte usta kaleminizi kutluyorum saygılar
DEĞERLİ ŞAİR KARDEŞİM!... ŞİİRLER GERÇEKTEN DE PAYALAŞILDIKÇA GÜZELLEŞİYOR.. HER ARKADAŞIMIZIN TÜRK ŞİİRİNE AYRI BİR KATKISI OLUYOR... BU DA BİZLERİ MUTLU EDİYOR ŞİİRİNİ SEVEREK OKUDUM. ŞİİR TADINDA BİR YAŞAM DİLEGİMLE BAŞARILAR... YOZGAT TAN SELAM VE SAYGILAR...
dedim ki -bak anne nasıl olsa yalnız kalmayacaksın sen oralarda hepimiz kuyruktayız sakın ola ki moralini bozma
nedendir bilmem yine kovdu beni annem
güzel bir moral olmuş gülümsedim teşekkür ederim ama ana yüreği sırada olduğunu kabul edememiştir anlaşılan anneler öyledir işte o anneye uzun ömürler ve sağlıklar dileğim olsun güzeldi anlamlı ve düşündürücüydü dizeler dost
dedim ki -bak anne nasıl olsa yalnız kalmayacaksın sen oralarda hepimiz kuyruktayız sakın ola ki moralini bozma
nedendir bilmem yine kovdu beni annem
Kudretli kaleminizden büyük haz duyarak harika şiirinizi okudum kaleminizin kudreti hiç bitmesin
Bu güzel dizeleri Yazan yüreğin Kalemi daim olsun..Mutluluk yüreginizden tebessüm yüzünüzden asla eksik olmasın... Sezai Binici/umut_adam/Erzurum.. Saygılarımla
Yürekli gerçekçiliğini yansıtan ve yaşama meydan okuyan şiirini okuyup anladım ki;ölüm bir geçiş kapısı ardını bilmediğimiz.Bilmedklerimizden korkkarız neden ki.Bildiklerimizden gördüklerimizden kormalıyız.Gerçek şu ki;Bir bayrak yarışı gibi yaşam.Düşünceye esprilice tokatlayan bir şiir.
işte insanın gerçek yüzünü ele veren tek olgu:ölüm ölümden bahsedildi mi hiç kimse öleceğini kabul etmez ama ne çare ? işte zenginini de, fakirini de tekleştiren en gerçek olgu.
Anlamlı ve düşündürücü olduğu kadar da hatırlatma ve güzel bir mesaj anlayan için...
Sevgili Alicengiz annene sevgilerimi iletiyorum ve ona daha nice nice yıllar diliyorum. Annem bana ''kurban olayım yavrum ben sana '' dediğinde diyorum ki '' anne , yeter artık kurban olduğun bunca sene , bırakta biraz ben de kurban olayım '' diyorum ama kızıyor:))) İnsanın evladı yanında olsun ya da olmasın onlara bir şeycikler olsun istemiyor işte ne de olsa anne yüreği...
Sevgilerim çokça önce annene ve sonra tabiki arkadaşıma...
anne bu kızının kuyrukta beklemesini istermi anne çocuğunun hep yaşamasını ister kendi durumuna değil senin onun yanına gitmek istemene kızmış haksızda değil sakın bir daha kuyrukta bekleme.
vala yaşlılar gençlerden daha fazla korkuyor ölümden mesela ben hep hazırımdır ama anneme senin söyledikelrini söylesem sanırım ''besle kargayı oysun gözünü ''der:))
böyle ilginç şeyleri nasıl buluyorsun da yazıyorsun delimisin sen:)
Sevgili aspendos güzel yorumun teşekkürler. Benim bir annem var aslında iki taneydi de birisi erken vefat etti ve annemle benim aramda ilginç diyaloglar olmuştur ki bunlar sadece bir kaçı ve oldukça kısıtlı yazıyorum aslında :))) İnsan zorlukların içerisinde yaşayınca espritüel dürtüleri daha fazla mı gelişiyor nedir?:))... Aslında o diyalogları açık açık yazabilme imkanım olsa da sizlerle paylaşabilsem . Bizlerde ana erkillik biraz daha ağır bastığından mı olsa gerek nedir kadınlar arası sohbetler daha bir tatlı oluyor ama ben özellikle yaşlılarımızın kendi aralarındaki sohbetleri çok seviyorum ve onları çok dinliyorum derken artık ben de onların arasına karışmış sayılırım ve o kuyruktayım aslında şu an hazır ve de nazır bir şekilde sıramı bekliyorum:)))
anne ...ne güzel sözcük..ve sevgi dolu gerçek yürek...bıoşlukları doldurulamaz...allah sağlık sıhhat versin.. çok anlamlıydı ...ve güzel sevgili güldane değerli şair dost..