ŞAİR Mİ OLDUN
AKLINA GELENİ KAĞIDA DÖKÜP
ŞİİR YAZDIN DİYE SAİR Mİ OLDUN SÜSLÜ KELİMELERİ ARD ARDA KOYUP ŞİİR YAZDIN DİYE SAİRMİ OLDUN EŞSİZ KÜLTÜRÜNDEN KESİT SUNMADAN ZENGİN ÖZ DİLİNE SAHİP ÇIKMADAN SÖZCÜĞE YENİ ANLAM KATMADAN ŞİİR YAZDIN DİYE SAİR Mİ OLDUN NE GÖZE HOŞ GELİR NE DE KULAĞA DİKKAT ETMEMİŞSİN ÖLÇÜ UYAĞA adsız MAHLASIZYLA ÇIKIP ORTAYA ŞİİR YAZDIN DİYE SAİR Mİ OLDUN Tuncay OCAKLI (03.11.2006) |
ilk kıtadaki sözcükler:" döküp, oldun..koyup..oldun.."bunların hangisi kâfiye acaba ?
ikinci kıta:" sunmadan- çıkmadan- katmadan " maalesef...
üçüncü kıta: kulağa- uyağa- ortaya- oldun..
sadece bu son kıtadaki " kulağa" ve " uyağa " işte bakın sadece bu iki sözcük, hem de mükemmel bir şekilde kâfiyeli olmuş..bunu kutlarım işte..fakat bu kadar zengin bir kâfiyeyi bulan bir arkadaşımız nasıl olur da diğer kısımlardaki kâfiyeye dikkat etmez ? anlayamadım...
ben müsaadenizle bu şiiri yazsaydım şu kâfiyelerden en çok uyanları kullanırdım
birinci kıta için önerdiğim kâfiyeler:
döküp, söküp, öpüp, büküp, çöküp, çıkıp, sıkıp,akıp, yakıp, takıp...gibi...
ikinci kıta için kâfiye önerilerim.
" sunmadan- donmadan, konmadan, kanmadan, yanmadan, anmadan. sanmadan, dinmeden, sinmeden, inmeden, dönmeden, sönmeden...gibi...
üçüncü kıta için kâfiye önerilerim:
" kulağa, uyağa, ayağa, kıyağa, dayağa.....gibi...
umarım bana kızmamışsınızdır...en önemli eksik ya da yanlışlığımız zaten hep hal- hatır yorumlar yapmamız...bunu zaman zaman bir çoğumuz maalesef yapıyoruz dostum..
eğer uygun görürlerse site yönetiminden istirhamım odur ki bu yorumumu bir örnek olması vesilesiyle ana sayfadaki forum başlığına almalarıdır.alınmasa da önemli değil..amacım kimseyi kırmak, rencide etmek, alay etmek ve küçümsemek değildir..çok uzun yıllar önce şiire gönül verdiğim bir dönemde bir aylık dergiye bir şiirii yollamıştım..çok değerli bir eleştirmenimiz ve şair, yazarımız bana " kelimeleri öldürmeyin, onlara hayat verin..şiirde bir mûsiki olmalı " demişti..iyi ki de o şiiri o dergiye yollamışım ve o yorum ve eleştirileri dikkate alarak bugün şiirlerimde tam olmasa da belirli bir aşama yaptığımı sanıyorum...ama yine de haddimi biliyorum..beni lütfen yanlış anlamayın değerli kardeşim ama şiiriniz şairlere bir göndermede bulunduğu ve şiir yazmayı konu aldığı için vicdanen bu yorumu yapmayı gerekli buldum..yine de eğer bilmeden kalbinizi kıracak yanlış bir söz etmişsem çok özür dilerim...sevgi, selam ve saygılarımla efendim...
oktayzerrin tarafından 3/20/2007 2:56:48 AM zamanında düzenlenmiştir.
oktayzerrin tarafından 3/20/2007 2:59:55 AM zamanında düzenlenmiştir.