Dolar yükseldi yükseliyor Euro yükseldi başını çekti Altında öyle sanki anlaşmışlar Borsa dibe vurdu vurdu İki üç kuruşu olan gariban Umutlarını geleceğini Yarınlarını yatırdı borsaya Dünyası başına yıkıldı Ev alan aldı öndünç Dolar ve euro Yükselince şaştı kaldı Nasıl verecem diye Hergün rabbine yalvarıyordu Dolar euro düşsünde versin borcunu Ya evlencek gençler Nasıl altın alacam diye Altın düşsede bu yaz Düğün dernek kursak diye Gelelim madalyonun diğer yüzüne Yastık altında altını olanlar Etsin düğün bayram Doları çok olan sevinsin Zil taksın göbek atsın Eurosuda çok olan sevinsin Zil taksın göbek atsın Benim fukaramın da Evinde mutfağında Fareler cirit atsın Zengin parasına para katsın Para parayı çeker Fukaranın umudu nadasa Tülay der oğlum Sen çalışma Şansın çalışsın.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DOLAR, EURO, ALTIN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DOLAR, EURO, ALTIN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Güzeldi üstad, sen calisma sansin calissin, diyen de dogru söylemis. Bu para yükselmesi düsmesi kur ayarlari, bircok kisiyi calismadan zengin ederken bircogu da herseyini kaybetmistir. Siirin bu halleri cok güzel anlatti, yüregine saglik...
değerli gönül dostum tülay kızım bir mizah içersinde ülkenin durumunu işlemişsin bu daima böyle bunun adı üçkağıt ekonomisi bu millete allah sabırlar versin selamlarımla
yüreğinize sağlık Allah yardımcımız olsun nereye kadar gidecekler çok merak ediyorum parası olana yarar olmayanada zararı dokunur Allah sonumuzu güzeliklerle doldursun saygılarımla
Gariban ne borsaya ne dolara nede euro ya yatırım yapamaz yapıyorsa zaten gariban değildir. bu iniş çıkışları asıl para babaları düşünsün kazanırsa onlar kazanır ederse onlar iflas eder bizim yamamız zaten var bir yama daha dikeriz olur biter. paylaşımınızı kutlarım saygımla.
dost kalem tespitler doğru ama göbek bağımız kopmadıkça bu dertler bitmez yani ne altın euro doların yükselişi nede işsizlik çözülür yönetenler sağ olsunn başka ne diyelimm allah yar ve yardımcımız olsun
İşte sözün özü başka söze gerek yok şans herşeyin başı, şansın varsa herşey kediliğinden gelir kucağına,yoksa da muhallebi yerken kırılırmış dişi zavallı garibin, işte hayat ne denir ki Çok güzel dile gelmiş kaleminde tülaycığım kutlarım, daim olsun kalemin dilerim
Paramız yok borsaya yatıralım, dolarımız yok ev alalım, Euro muz yok yatırım yapalım aldığımız üç kuruş maaş ile aç karnımızı doyurmaya çalışırken, zengin parasıan para katıyor, üç kağıtçı ekenomi gün gün sermayedarlara hizmet ediyor.
Bakalım sonumuz ne olacak. Devlet de aynı bizim gibi. Borç ile borç kapatmaya çalışıyor, üretelim de borcumuzu kapatalım demiyor.
Bakın şimdi de seçimden sonra memura düşük fazi,le para verecekmiş. Neden biliyor musunuz. Daha çok tüketsin ve sermayedarlara biraz daha para kazandırken kendini borç yatağında bulsun diye.
Çok özel bir şiir sevgili şairim. Kutluyorum kaleminizi ve sevgiler yüreğinize. Umutlar kaldı bir başka bahara yine.
azla yetinip çoğa şükreden biri olarak savurganlıktan vazgeçmeliyiz diyorum zaman bunu yapmamızı gerektiriyor.. birde yakınımızda ki yardıma muhtaç insanlara gücümüz yettiğince azda olda yardım edebiliyormuyuz bizden mutlusu yok şunu bilmeliyiz ki verdiğimizin daha fazlası bize ALLAH tarafından geri dönecektir yani ihtiyacımız olanı harcayalım fazlasını dağıtalım yardıma ihtiyacı olanlara.... hislerime güvenerek ben de diyorumki bu yıl altın pirim yapıcak gibi bir his arkadaşlar.. kutluyorum beğeniyle okudum elinize gönlünüze sağlık sevgilerimle..
Bilmem ki ne desem! İlgililerin kafalarına vura vura anlatmış değerli şair. Gerçekler ortada, uyanın ey insanlar diyor şiir dostu...Yürekten kutluyorum bu güzel emeğinizi...
Üç kağıtçı ekonomi diyor bir profesör sizin bu saydıklarınıza DOLAR EURO BORSA..garibanın işi ne bunlarla anlasa..
Yastık altı falanda kalmadı hala uydurma, kredi kartlarının haciz sayısı dudak uçuklatıyor her gün yüzlerce küçük esnaf batıyor binlerce kişi işsizlik ordusuna katılıyor kime ne dolar kimin umurunda euro..
Güzel vede anlamlı bir şiirdi toplumun kanayan yarası olduğunu söylerken okuyucuyu uyarmada vede duygulara tercüman olmaktadır..Sizi eserinizi vede kaleminizi kutlarım..TEBRİKLER..
Eurosuda çok olan sevinsin Zil taksın göbek atsın Benim fukaramın da Evinde mutfağında Fareler cirit atsın Zengin parasına para katsın Para parayı çeker Fukaranın umudu nadasa Tülay der oğlum Sen çalışma Şansın çalışsın. -------------------------------- Liberal ekonomiye dayalı kapitalist düzenin kanunu böyle. Paradan para kazanmak. Fakirin daha da çok fakirleştiği düzen. Mükemmel bir anlatımdı. Sayfama bekliyorum. Saygı ve selam.
boşver takma kafayı...zenginlik makbul olsaydı Allah katında peygamberimiz dünya zengini olurdu...ne demiş...karşıma zengin olarak değil,fakir olarak geleni severim...